آیا می‌توانیم خورشید را با یک گوی آب به اندازه خورشید خاموش کنیم؟


خورشید مرکز منظومه شمسی ما، بدن مادر برای تمام سیارات، بدون شک مهمترین جرم کیهانی برای حیات روی زمین است. اما اگر بخواهیم آن را نابود کنیم چه؟

به نظر می رسد که گفتن آن آسان تر از انجام آن است. در قسمت اول پادکست Dead Planets Society، میزبانان ما لی کرین و چلسی وایت در تلاش خود برای خاموش کردن خورشید به روش‌های شدید متوسل می‌شوند. آنها یاد می گیرند که اضافه کردن یک توپ غول پیکر آب به معادله فقط سوخت بیشتری را برای آتش فراهم می کند، کشش خورشید به نوارهای رشته ای بلند فقط یک راه حل موقت است و هیچ سلاح زمینی با قدرت کافی برای بیرون آوردن آن وجود ندارد. یا آن را مجبور به تبدیل شدن به ابرنواختر کنید.

آنها با پل برن، دانشمند سیاره‌شناسی، در مورد روش‌های پوچ‌ای که ممکن است برای خاموش کردن ستاره‌مان استفاده کنیم و اینکه اگر در زندگی واقعی امکان‌پذیر باشد، چگونه عمل می‌کنند، صحبت می‌کنند. آنها به سمت ستاره ها شلیک می کنند، به معنای واقعی کلمه، و عواقب آن برای زمین و کل منظومه شمسی وخیم است.

Dead Planets Society یک پادکست است که ایده‌های عجیب و غریب در مورد چگونگی دستکاری کیهان – از سوراخ کردن یک سیاره گرفته تا متحد کردن کمربند سیارک‌ها تا از بین بردن خورشید – را در بر می‌گیرد و آنها را تحت قوانین فیزیک قرار می‌دهد تا ببیند چگونه کار می‌کنند.

برای گوش دادن، در هفته نامه New Scientist مشترک شوید یا از صفحه پادکست ما در اینجا دیدن کنید.

موضوعات: