هفته فضا: یک تور هفت روزه در کیهان


تصویر پیش فرض New Scientist

یک ستاره در حال مرگ در یک ابرنواختر درخشان منفجر می شود.

تصاویر شاتر استوک / ناسا

جهان پر از اسرار وحشی و شگفت انگیز، صحنه هایی از زیبایی شگفت انگیز و نیروهای فوق العاده قدرتمند است. همچنین خانه است New Scientist’s چلسی وایت و لی کرین، که انجمن سیارات مرده را معرفی می کنند. در این پادکست جدید، دو میزبان بی‌باک ما تصور می‌کنند که اگر به آنها قدرت کیهانی داده شود تا جهان را دوباره تنظیم کنند، چه شکلی می‌شود.

همراه با ستاره شناسان متخصص، فیزیکدانان و دانشمندان سیاره شناسی، آنها همه چیز را از سناریوهای نسبتاً خوش خیم کاوش می کنند – آیا می توانیم دوباره پلوتو را به سیاره تبدیل کنیم؟ آیا می توان زهره را به سیاره ای قابل سکونت برای انسان تبدیل کرد؟ – به شدت مخرب. برای دسترسی به همه پادکست‌های ما، از جمله Dead Planets Society، در New Scientist Weekly مشترک شوید و بدانید اگر سیاره‌ای را سوراخ کنیم، زمین را به شکل مکعب درآوریم یا خورشید را خاموش کنیم، چه اتفاقی می‌افتد.

در حالی که منتظر انتشار قسمت‌های جدید هستید، هفت مورد از محبوب‌ترین مقاله‌های عمیق ما را که منظومه شمسی و فراتر از آن را بررسی می‌کنند، بررسی کنید. برای جشن راه اندازی Dead Planets Society، ما این مقالات برتر را تا 25 ژوئیه برای خواندن رایگان می کنیم. قفل دسترسی خود را با کلیک کردن و ثبت نام به عنوان کاربر newscientist.com باز کنید.

کاتالوگ کیهانی

دقیقاً چه چیزی وجود دارد؟ موجودی ما را کاوش کنید از جهان، راهنمای مختصری برای همه چیزهایی که در کیهان می دانیم، از ستارگان و سیارات گرفته تا خوشه های کهکشانی و انرژی تاریک. تلسکوپ‌های قدرتمند به ما نگاهی عمیق به قمرها و سیاه‌چاله‌ها، ابرزمین‌ها و مشتری‌های داغ داده‌اند – و درک عمیق‌تری از نحوه عملکرد کیهان ارائه کرده‌اند.

نجات زمین از یک سیارک

اگر دانشمندان سیارکی به اندازه یک ساختمان بزرگ را که مستقیماً به سمت زمین با سرعت در حال حرکت است را تشخیص دهند، چه کار می کنیم؟ فهمیدن اینکه کدام شهرها باید تخلیه شوند، به چه کسی اطلاع داده شود و چگونه نسل بشر را حفظ کنیم، هدف پروژه های دفاع سیاره ای است. در این مقاله، با گروهی از دانشمندانی که در واشنگتن دی سی ملاقات کردند، دنبال کنید تا چگونگی واکنش ما به بدترین سناریوی کیهانی را بررسی کنند.

سیاهچاله ماجراجویی را خودتان انتخاب کنید

تصور کنید که به درون یکی از غول‌های رایج جهان کشیده می‌شوید – یک سیاه‌چاله. یک تاریکی آشکار روی چشمان شما می‌شوید و بدن شما به شکل نوارهایی کشیده می‌شود که دانشمندان آن را “اسپاگتی” می‌گویند. اما بعدش چی؟ در این داستان ماجراجویی، خودتان تصمیم بگیرید. آیا شما بلعیده می شوید و در تشعشعات هاوکینگ تبخیر خواهید شد؟ آیا اتم های شما خرد می شوند و در یک سفیدچاله به بیرون پرتاب می شوند؟ یا ممکن است در نهایت در جهان دیگری قرار بگیرید؟

کارت پستال به ستاره ها

از زمانی که رادیو تجاری در دهه 1920 شروع به کار کرد، ما ناخواسته حضور خود را برای ستاره ها پخش می کردیم. حدود نیم قرن بعد، دانشمندان شروع به ارسال عمدی پیام هایی به جهان کردند با این امید که ممکن است حیات هوشمندی برای دریافت آنها وجود داشته باشد. پس بیگانگان چه تصویری از ما دارند؟ اگر گوش یا چشم داشته باشند، رمز مورس را شنیده و دیده اند سیمپسونها. آنها همچنین یک پیام با کد دودویی دریافت کرده اند که مارپیچ دوگانه DNA را به تصویر می کشد و حتی ممکن است زمزمه کند. در سراسر جهان توسط بیتلز اخیراً، محققان بر روی پیامی به روز شده برای ارسال به کیهان کار می کنند – اما برخی می گویند که افشای بیش از حد زمین خطر بالقوه ای دارد.

چگونه به مریخ برویم

زمین و مریخ دنیاهایی از هم جدا هستند. سیاره سرخ یک زمین بایر منجمد با فشار و گرانش کمتر از سیاره ما است. اما این تنها چالش برای هر انسانی نیست که امیدوار است خانه ای در آنجا راه اندازی کند. فقط رسیدن به مریخ تلاشی است که ما تنها پس از پاسخ به چند سوال بزرگ می توانیم با اطمینان آن را آغاز کنیم: چگونه یک موشک به اندازه کافی بزرگ برای سفر بسازیم، آیا می تواند تمام مواد غذایی و قطعات یدکی را که برای ساختن آن نیاز داریم حمل کند. سفر یک ماهه، و چه کسی را به عنوان اولین انسانی که پا به سیاره ای دیگر می گذارد، می فرستیم؟ و بزرگترین سوال: آیا می توانیم آنها را به خانه بیاوریم؟

سیاهچاله ها از سپیده دم زمان

با گسترش سریع جهان اولیه، فضا-زمان سریعتر از سرعت نور گسترش یافت. از این هرج و مرج سیاهچاله های اولیه به وجود آمدند. یا آنها؟ این سیاه‌چاله‌های باستانی برای دهه‌ها نظریه‌پردازی شده‌اند، و برخی از دانشمندان فکر می‌کنند که ما قبلاً آنها را شناسایی کرده‌ایم – که یک کشف تاریخی خواهد بود. آنها نه تنها اولین سیاهچاله هایی هستند که تا به حال شکل گرفته اند، بلکه جالب ترین سیاهچاله هایی در کیهان هستند. بیشتر بخوانید تا بدانید که آنها می توانند در مورد ماده تاریک، انبساط پرشتاب جهان و نیروهایی که همه چیز موجود را کنار هم نگه می دارند، به ما بگویند.

ساخت پایه ماه

سال‌هاست که علاقه دوباره به ماه وجود دارد و برنامه‌هایی برای فرودگرها و مریخ نوردها از چین، روسیه، ژاپن، هند، اروپا و شرکت‌های فضایی خصوصی صورت می‌گیرد. اما ناسا فقط نمی‌خواهد بازدید کند، آژانس فضایی ایالات متحده می‌خواهد بماند. برنامه‌هایی برای جمع‌آوری نمونه‌هایی از یخ ماه و کاوش در خارج از مناطق فرود مأموریت‌های آپولو از دهه‌ها پیش دارد. اما ابتدا فضانوردانی که می فرستد باید بر چالش های تشعشعات فضایی و گرد و غبار خطرناک ماه غلبه کنند تا پایگاهی در ماه بسازند و نیرو ببخشند.

موضوعات: