طول عمرترین نژاد گربه با مطالعه امید به زندگی مشخص شد


گربه های بیرمن جزو طولانی ترین گربه ها هستند

عکس استوک نیلز ژاکوبی / آلامی

طبق مطالعه ای که بر روی هزاران گربه خانگی در بریتانیا انجام شد، طولانی ترین نژادهای گربه ها، از جمله بیرمن ها و برمه ها، بیش از دو برابر کوتاه مدت ترین نژادها عمر می کنند.

دن اونیل از کالج سلطنتی دامپزشکی در بریتانیا می گوید: از نظر امید به زندگی، تحقیقات بسیار کمی روی گربه ها انجام شده است. “آنها به نوعی برای علم نامرئی هستند، به خصوص در مقایسه با سگ ها.”

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طول عمر گربه، اونیل و همکارانش داده های مربوط به 7936 گربه را که بین سال های 2019 تا 2021 مرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند که از دامپزشکان در بریتانیا گرفته شده بودند.

به طور کلی، طول عمر گربه ها کمی بیش از 11.7 سال بود. طول عمر گربه های ماده از همتایان نر خود بیشتر بود و طول عمر آنها 12.5 سال در مقایسه با 11.2 سال بود.

گربه های دورگه بیشتر از گربه های اصیل عمر می کنند و دو گروه به ترتیب 11.9 و 10.4 سال عمر می کنند.

دوازده نژاد، از جمله دورگ‌ها، دارای 15 مرگ یا بیشتر در داده‌ها بودند که برای تخمین امید به زندگی کافی است. در صدر فهرست طول عمر گربه های بیرمن و برمه قرار دارند که هر دو با امید به زندگی 14.4 سال هستند. در پایین، گربه‌های بنگال و اسفنکس‌ها با امید به زندگی به ترتیب 8.5 و 6.7 سال قرار دارند.

برخلاف سگ‌ها، به نظر نمی‌رسد که طول عمر گربه‌ها با ویژگی‌هایی مانند اندازه بدن مرتبط باشد.

اونیل می گوید: “گربه ها خسته کننده هستند – تفاوت بین گربه ها معمولاً فقط طول یا رنگ موهای آنها است.” ما مانند سگ ها صحبت نمی کنیم، جایی که برخی از نژادها دارای ستون فقرات پیچ خورده یا بدون پوزه هستند.

این تیم همچنین جدول‌هایی را ایجاد کردند که به عنوان جداول زندگی شناخته می‌شوند، که میانگین طول عمر باقیمانده گربه‌ها را در سنین مختلف پیش‌بینی می‌کند و می‌تواند برای کمک به صاحبان گربه در تصمیم‌گیری درباره نحوه رفتار با حیوانات خانگی بیمارشان استفاده شود.

اونیل می گوید: «اگر گربه شما 11 یا 12 سال دارد و انتظار می رود فقط یک سال دیگر زنده بماند، برای مثال، احتمالاً ارزش انجام عمل جراحی را ندارد.

موضوعات: