گزیده ای از کتاب جدید ترسناک آنی یاکوبسن، جنگ هسته ای: یک سناریو را بخوانید.


تصویر پیش فرض New Scientist

“درخشش نور و گرما به قدری عظیم است که درک ذهن انسان غیرممکن است…”

Shutterstock / mwreck

انفجار یک سلاح گرما هسته ای 1 مگاتنی با فلش نور و حرارت بسیار زیاد شروع می شود که درک آن برای ذهن انسان غیرممکن است. صد و هشتاد میلیون درجه فارنهایت چهار یا پنج برابر گرمتر از دمایی است که در مرکز خورشید زمین رخ می دهد.

در اولین کسری از میلی ثانیه پس از اصابت این بمب گرما هسته ای به پنتاگون در خارج از واشنگتن دی سی، نور وجود دارد. نور اشعه ایکس نرم با طول موج بسیار کوتاه. نور هوای اطراف را تا میلیون‌ها درجه فوق‌گرم می‌کند و یک توپ آتشین عظیم را ایجاد می‌کند که با سرعت میلیون‌ها مایل در ساعت منبسط می‌شود. در عرض چند ثانیه، قطر این گوی آتشین به کمی بیش از یک مایل (5700 فوت عرض) افزایش می‌یابد، نور و گرمای آن چنان شدید است که سطوح بتنی منفجر می‌شوند، اجسام فلزی ذوب یا تبخیر می‌شوند، سنگ خرد می‌شود، انسان‌ها فوراً به کربن در حال احتراق تبدیل می‌شوند. .

ساختار پنج طبقه و پنج وجهی پنتاگون و هر چیزی که در فضای اداری 6.5 میلیون فوت مربعی آن قرار دارد، در اثر جرقه اولیه نور و گرما به گرد و غبار فوق گرم منفجر می شود و تمام دیوارها با ورود تقریباً همزمان موج ضربه ای متلاشی می شوند. ، تمام 27000 کارمند فوراً از بین می روند.

حتی یک چیز در گلوله آتشین باقی نمی ماند.

هیچ چی.

زمین صفر صفر شده است.

سه ثانیه از انفجار اولیه گذشته است. یک بازی بیسبال در فاصله دو و نیم مایلی غرب در پارک ملی در جریان است. لباس های اکثر 35000 نفری که بازی را تماشا می کنند آتش می گیرد. کسانی که به سرعت نمی سوزند دچار سوختگی شدید درجه سه می شوند. بدن آنها از لایه بیرونی پوست جدا می شود و درم خونی زیر آن نمایان می شود.

سوختگی های درجه سه نیاز به مراقبت های تخصصی فوری و اغلب قطع اندام برای جلوگیری از مرگ دارند. در اینجا در داخل پارک ملی ممکن است چند هزار نفر وجود داشته باشند که در ابتدا به نوعی زنده بمانند. آنها در داخل خانه بودند و غذا می خریدند، یا از حمام های داخل خانه استفاده می کردند – افرادی که اکنون به شدت به یک تخت در مرکز درمان سوختگی نیاز دارند. اما تنها ده تخت سوختگی تخصصی در کل منطقه شهری واشنگتن، در مرکز سوختگی بیمارستان MedStar واشنگتن در مرکز دی سی وجود دارد و از آنجا که این مرکز در حدود پنج مایلی شمال شرقی پنتاگون است، اگر حتی وجود داشته باشد، دیگر کار نمی کند. در مرکز سوختگی جان هاپکینز، چهل و پنج مایلی شمال شرقی، در بالتیمور، کمتر از بیست تخت سوختگی تخصصی وجود دارد، اما همه آنها در شرف پر شدن هستند. در مجموع تنها حدود 2000 تخت سوختگی تخصصی در هر پنجاه ایالت در هر زمان معین وجود دارد.

در عرض چند ثانیه، تشعشعات حرارتی ناشی از این حمله بمب هسته‌ای 1 مگاتنی به پنتاگون، پوست تقریباً 1 میلیون نفر دیگر را عمیقاً سوزانده است که 90 درصد آنها خواهند مرد. دانشمندان علوم دفاعی و دانشگاهیان به طور یکسان دهه ها را صرف انجام این ریاضی کرده اند. بسیاری از آنها در زمان انفجار بمب بیش از چند قدم از جایی که ایستاده اند فاصله نمی گیرند. آنها به همان چیزی تبدیل می شوند که کارشناسان دفاع غیرنظامی در دهه 1950، زمانی که این محاسبات وحشتناک برای اولین بار به وجود آمد، به عنوان “مرده وقتی پیدا شد” یاد می کردند.

انسان ها در قرن بیستم سلاح هسته ای را برای نجات جهان از شر ایجاد کردند و اکنون در قرن بیست و یکم، سلاح هسته ای در شرف نابودی جهان است. تا همه را بسوزاند.

جنگ هسته ای: یک سناریو توسط Annie Jacobsen، منتشر شده توسط Torva (£ 20.00)، اکنون در دسترس است. این جدیدترین انتخاب برای New Scientist Book Club است: برای خواندن همراه با اعضای ما اینجا ثبت نام کنید

موضوعات: