بهترین کتاب های علمی تخیلی جدید این ماه از تری هیز تا جف رایمن


تصویر پیش فرض New Scientist

فیلم Yours for the Takeing اثر گابریل کورن در سال 2050 که تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی ویران شده است، می گذرد.

vicnt/iStockphoto/Getty Images

دسامبر به طور سنتی ماه آرامی برای داستان‌های تخیلی جدید است، اما هنوز هم برخی از جواهرات علمی تخیلی وجود دارد که باید منتظر آن باشیم – از جمله این‌ها می‌توان به یک عنوان جدید با صدای فوق‌العاده از جف رایمن و برنده جایزه اشاره کرد. شما برای گرفتن از گابریل کورن، در دنیایی نزدیک به آینده که توسط تغییرات آب و هوایی ویران شده است. برای اینکه مطمئن شوم در طول تعطیلات مطالب زیادی برای خواندن دارید، عنوانی را نیز اضافه کردم که به ماه نوامبر راه پیدا نکرد (زیرا در آن زمان متوجه نشدم که با وظیفه علمی تخیلی ما مطابقت دارد). تری هیز سال ملخ ممکن است در نگاه اول یک تریلر مستقیم به نظر برسد – اما به من اعتماد کنید، لذت های علمی تخیلی وحشیانه ای در کمین دارد. و در اینجا منتظر ژانویه هستیم، زمانی که تعداد نسخه های جدید دوباره افزایش یابد.

به او توسط جف رایمن درست در زمان کریسمس، این در ناصره اتفاق می‌افتد، جایی که مریم باکره، همسر یوسف بارلوی، دختری به نام آویگیل به دنیا می‌آورد. اما وقتی آویگیل بزرگ می‌شود، مصمم می‌شود راه خود را به عنوان یشو پیدا کند، مردی که می‌تواند معجزه کند و برای خدا صحبت کند. ناشر آن را به‌عنوان «رمان علمی-تخیلی گیرا و متفکر» توصیف کرد که به چندجهانی و «بقای عشق از طریق تغییرات و بحران‌های عظیم» می‌پردازد، این کاملاً جذاب به نظر می‌رسد – و اگر از دست هر کسی ایمن باشد، آن‌ها هستند. رایمن، برنده جایزه جهانی فانتزی، جایزه آرتور سی کلارک و بسیاری دیگر.

تصویر پیش فرض New Scientist

یک پنجره شیشه ای رنگی در استکهلم که عیسی مسیح را به تصویر می کشد. در رمان جدید جف رایمن، مریم باکره دختری به نام آویگیل به دنیا می آورد.

آنا یو/گتی ایماژ

خون گریوار توسط الکساندر داروین این دومین سریال از مجموعه‌ای است که در دنیایی دورتر اتفاق می‌افتد، در سیاره‌ای که زمانی توسط جنگ ویران شده بود، جایی که ملت‌ها سوگند یاد کرده‌اند که دیگر از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده نکنند و بنابراین – منظورم این است که چه انتخاب دیگری وجود دارد؟ – سرنوشت آنها را از طریق نبرد منفرد بین جنگجویان مشهور تعیین کنید. اولین سری نام دارد کدهای مبارزه و باید بگویم: چیزی شبیه به این است که من را در روزهای سیاه دسامبر سپری کند. در این دنباله، به ما گفته می‌شود که دایمیو به طرز شومی از سایه‌ها حکومت می‌کنند و سعی می‌کنند با “تقویت غیرطبیعی شوالیه‌های گریوار خود” در عرصه برتری کسب کنند. نه، من هم نمی‌دانم معنی آن چیست – اما وقتی یک دقیقه اضافی داشته باشم، قطعاً متوجه خواهم شد.

مال شما برای گرفتن توسط گابریل کورن این در سال 2050 اتفاق می‌افتد، جایی که تغییرات آب و هوایی جهان را ویران کرده است و تنها افرادی که بقای خود را تضمین می‌کنند، کسانی هستند که توسط The Inside Project پذیرفته شده‌اند، که «ساختارهای ایمن با آب و هوا و اندازه شهر» را در سراسر جهان برای اعضای خود ساخته است. این فیلم به دنبال میلیاردر منزوی ژاکلین است که «درون» را که در آنچه از منهتن باقی مانده است، اداره می‌کند و کسانی که در مدار او هستند، از جمله آوا، که پذیرفته می‌شود در داخل زندگی کند در حالی که دوست دخترش نیست. البته، با توجه به اینکه ژاکلین یک میلیاردر منزوی است، اتفاق عجیبی در جریان است و آوا شروع به تحقیق می کند. من صدای این را دوست دارم، که هم به عنوان یک داستان عاشقانه و هم به عنوان یک «تعرض اتهام علیه فمینیسم شرکتی سفیدپوست» مطرح می شود.

شگفت آور ترین وقت سال توسط جودی تیلور تیلور نویسنده کتاب‌های Chronicles of St Mary است که در آن (ما اجازه نداریم آن را سفر در زمان بنامیم) شخصیت‌های او رویدادهای مهم تاریخی را بررسی می‌کنند. در این مجموعه داستان کوتاه جشن، ما از نبرد Bannockburn بازدید می کنیم، کریسمس ویکتوریایی را برگزار می کنیم و شاهد برگزاری اولین جشن کریسمس پلیس زمان هستیم.

Star Wars Jedi: Battle Scars توسط سام مگز در جدیدترین رمان جدای جنگ ستارگان، کال و دوستانش، خدمه آخوندکی استینگر، سعی می کنند قبل از اینکه شانسشان تمام شود، از بازپرسان امپراتوری دوری کنند. این بین بازی های ویدیویی تنظیم شده است Star Wars Jedi: Fallen order و جنگ ستارگان جدی: بازماندهو هدیه خوبی برای طرفداران جنگ ستارگان در زندگی شما خواهد بود (این من نیستم – برای هر کسی در خانواده من که این را می خواند، لطفاً برای من جنگ ستارگانی وجود ندارد!).

ماه شورشی: قسمت اول – فرزند آتش توسط وی. کاسترو. فیلم جدید زک اسنایدر ماه شورشی اواسط دسامبر منتشر می شود و این نسخه رسمی فیلم است. سکونتگاهی در ماه در قسمتی دوردست از کیهان را می بیند که توسط ارتش های ظالم تهدید می شود، با یک “غریبه مرموز” تنها امید برای بقا – من قطعاً به فیلم علاقه دارم، و اگر به اندازه آن سرگرم کننده باشد. به نظر می رسد، من هم برای رمان نویسی اینجا هستم.

تصویر پیش فرض New Scientist

در رمان جدید تری هیز، قهرمان داستان در تلاش است تا سرمایه ای را از کویر ایران بیرون بکشد.

عکس سهام آلامی

سال ملخ توسط تری هیز من را برای این انتخاب نهایی تحمل کنید! این دومین رمان از نویسنده است من زائر هستم، یک تریلر جاسوسی که یک مامور مخفی مرموز و درخشان ایالات متحده را دنبال می کند که او قصد دارد جهان را از یک نقشه تروریستی مرگبار نجات دهد. این کتاب در سال 2013 منتشر شد و – با شایستگی – یک پرفروش بزرگ بود، زیرا کاملاً درخشان است. اما این یک داستان علمی تخیلی نیست. سال ملخ دنباله ای نیست من زائر هستم، اما همچنین دارای یک مامور مخفی مرموز و درخشان ایالات متحده (یکی دیگر) است که او قصد دارد جهان را از یک نقشه تروریستی مرگبار نجات دهد. من هر دو کتاب را دوست داشتم، اما کتاب دوم به شدت در حدود سه چهارم مسیر را طی می‌کند و مسیری را طی می‌کند که (من قصد ندارم آن را در اینجا خراب کنم!) قطعاً آن را برای طرفداران علمی تخیلی من مورد توجه قرار می‌دهد. منظورم این است که کاملاً دلخراش و غیرمنتظره است. اما لطفاً به من لطفی بکنید و آن را بخوانید، تا بتوانیم با هم بحث کنیم و آن را تشریح کنیم (من در @alisonflood در X هستم و آماده صحبت هستم).

موضوعات: