مجله علمی تخیلی Clarkesworld غرق در صدها داستان تولید شده توسط هوش مصنوعی


Clarkesworld، یک مجله علمی تخیلی، پس از دریافت صدها قطعه با کیفیت پایین تولید شده توسط هوش مصنوعی، ارسال داستان های جدید را ممنوع کرد.

فن آوری


22 فوریه 2023

دست های رباتیک با استفاده از صفحه کلید

ربات ها هنوز نمی توانند علمی تخیلی بنویسند

KRITINA LEE KNIEF/Getty Images

مجله علمی تخیلی Clarkesworld پس از دریافت سیل فزاینده ای از قطعات تولید شده توسط هوش مصنوعی، ارسال داستان را متوقف کرده است. نیل کلارک، سردبیر این مجله، می‌گوید که این مشکل توسط افرادی ایجاد شده است که مدل‌های زبان هوش مصنوعی مانند ChatGPT را به‌عنوان راهی برای کسب درآمد از انتشارات داستانی – با وجود کیفیت پایین داستان‌های هوش مصنوعی – تبلیغ می‌کنند.

او می‌گوید: «موارد ارسالی ماشین‌نویسی که ما دریافت کرده‌ایم با کیفیت قابل انتشار فاصله زیادی دارند. “من مطمئن هستم که برخی از آنها کمتر قابل تشخیص هستند، اما اکثریتی که دریافت کرده ایم برای من آسان بوده است.”

کلارک می‌گوید که با سردبیران مجلات دیگری که در حال حاضر مشکل مشابهی دارند، صحبت کرده است، اگرچه او می‌گوید که آنها تمایلی به صحبت با مطبوعات نداشتند – همانطور که او بود، تا زمانی که مشکل به سطوح ناپایدار رسید.

مجله معمولاً یک خط مشی ارسال آزاد برای تشویق نویسندگان جدید دارد. اما پس از دریافت 50 داستان ارسالی توسط هوش مصنوعی در آن روز، تصمیم به بستن ارسال‌ها در 20 فوریه گرفت. در آن نقطه، Clarkesworld از ابتدای ماه 700 ارسال قانونی و 500 مورد تولید شده توسط ماشین دریافت کرده بود، با این میزان افزایش به این معنی که داستان های تولید شده توسط هوش مصنوعی به زودی همه چیز را به دست خواهند گرفت.

کلارک می‌گوید که افزایش ارسال‌های «هرزنامه» از اواخر سال 2022 آغاز شد، همان زمانی که مدل‌های هوش مصنوعی با زبان بزرگ در دسترس راه‌اندازی شدند و ماه به ماه افزایش یافته‌اند. “[Those submitting AI-generated stories] به شهرت آنها در این زمینه اهمیت ندهید. این امر آن را بیشتر شبیه به بدافزار یا کلاهبرداری کارت اعتباری می کند و با چالش های مشابهی روبرو می شود. ما سعی خواهیم کرد این موارد را به حداقل برسانیم و آنها سعی خواهند کرد از آن دور شوند.»

با این حال، همه مجلات علمی تخیلی که هزینه پرداخت می کنند، مشکل یکسانی را مشاهده نکرده اند. جبرئیل الایاد، ویراستار در آتش آینده، می گوید که هیچ افزایشی در ارسال های هرزنامه مشاهده نکرده است، اما این ممکن است به دلیل کوچکتر بودن عنوان باشد. او با اشاره به مهاجمانی که ضربه می زنند، می گوید: «فکر می کنم مشکل این است که اگر حجم ارسالی های شما سه برابر شود و همه چیزهای هوش مصنوعی افتضاح باشند، اما همچنان باید خوانده شوند، در این صورت به نوعی موقعیت حمله انکار سرویس تبدیل می شود. سرورهای آفلاین با ارسال تعداد زیادی درخواست برای داده.

او می‌گوید: «تصور من این است که نگران خطر انتشار تصادفی داستان‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی نباشم، زیرا بیشتر آنها بد خواهند بود. “اگر اینطور نیست، پس خوب… عالی است.”

بیشتر در مورد این موضوعات: