چرا نجات رودخانه های بریتانیا بیشتر از پاکسازی فاضلاب است


رودخانه Mudale در نزدیکی Altnaharra، انگلستان

استفن دوری کریتیو/آلامی

محققان هشدار داده‌اند که اگر می‌خواهند رودخانه‌های این کشور را نجات دهند، سیاست‌گذاران بریتانیا باید با خیلی بیشتر از فاضلاب مقابله کنند.

هفته گذشته، پزشکان و دانشمندان رودخانه در کنفرانس سالانه احیای رودخانه بریتانیا در بیرمنگام گرد هم آمدند. موضوع تکراری این گردهمایی دو روزه این بود که مقامات و عموم مردم بیش از حد بر مقادیر بیش از حد فاضلاب تخلیه شده توسط شرکت‌های آب متمرکز شده‌اند و به اندازه کافی بر این واقعیت که تقریباً همه رودخانه‌های بریتانیا در وضعیت غیرطبیعی هستند، توجه ندارند.

رودخانه های بریتانیا را نجات دهید

مارک نائورا از دانشگاه کرانفیلد بریتانیا و یکی از برگزارکنندگان این رویداد گفت: «حتی اگر تمام آلودگی فاضلاب و کشاورزی را که بر رودخانه‌های بریتانیا تأثیر می‌گذارد حل کنید، فقط نیمی از مشکل را حل می‌کنید». دانشمند جدید.

طبق یک پروژه اتحادیه اروپا، تنها 3 درصد از رودخانه های بریتانیا بدون مانع جریان دارند. بلا دیویس در سازمان حفاظت از رودخانه‌های جنوب شرقی می‌گوید: «در طول زمان، رودخانه‌ها صاف، عریض شده و اغلب با بتن پوشانده شده‌اند که تنوع کمی برای حیات وحش آبزی فراهم می‌کند.

“تصور کنید شما یک ماهی در چنین کانال بتنی مستقیمی هستید، وقتی باران می بارد و آب از خشکی و رودخانه ها می ریزد، با دیوار آبی روبرو می شوید که شنا کردن در برابر آن دشوار است و جایی برای پنهان شدن وجود ندارد – شما” دیویس می گوید: در پایین دست و خارج از رودخانه شسته می شوند. با گذشت زمان، جمعیت ماهی ها ناپدید می شوند، زیرا جایی برای زندگی وجود ندارد، شن های رودخانه ای و پوشش گیاهی برای تخم گذاری وجود ندارد، و ساختار رودخانه تنوع حشرات آبی را که باید بخورید، پشتیبانی نمی کند.

در حالی که اغلب ذکر می شود که تنها 14 درصد از رودخانه های انگلستان به وضعیت اکولوژیکی خوبی دست یافته اند، کمتر اشاره شده است که شایع ترین دلیلی که رودخانه ها این نام را به دست نمی آورند به دلیل تغییرات فیزیکی است – 41 درصد از آبراه های انگلیس در این مورد شکست می خورد. اندازه گرفتن.

کریس اسپری از دانشگاه داندی بریتانیا می‌گوید رودخانه‌ها از لحاظ تاریخی صاف شده‌اند تا راه را برای جاده‌ها و راه‌آهن‌ها باز کنند، بدون توجه به تأثیر آن بر حیات وحش.

بسیاری از گونه‌های ماهی‌های آب شیرین، مانند سالمون اقیانوس اطلس و قزل‌آلا، نه تنها به آب خنک و تمیز برای زندگی نیاز دارند، بلکه به فرآیندهای طبیعی رودخانه‌ای متکی هستند که شن‌ها و تخته سنگ‌های تمیزی را برای تخم‌گذاری، مخفی شدن از شکارچیان و غذا پیدا کنید.

به همین دلیل است که بسیاری از مردم در کنفرانس در مورد راه حل هایی برای بازگرداندن رودخانه ها به حالت طبیعی تر بحث می کردند. یکی چرخش مجدد است که در آن رودخانه های مستقیم مصنوعی دوباره خم می شوند و جریان طبیعی خود را بازیابی می کنند. اسپری می گوید: این امر حجم آب حمل شده توسط رودخانه ها را افزایش می دهد که به نوبه خود خطر سیل را کاهش می دهد و انواع مختلفی از جریان آب را در رودخانه ایجاد می کند که منجر به تنوع بیشتر در آبزیان می شود.

سال گذشته، وزارت محیط زیست بریتانیا، غذا و امور روستایی (دفرا) طرح بازیابی چشم انداز را راه اندازی کرد. این مختص رودخانه ها نیست، اما نیمی از 22 پروژه ای که به عنوان بخشی از آن تامین مالی شده اند، شامل بازسازی فرآیندهای طبیعی رودخانه ها و نهرها می شود. قیمت هر کدام حدود 400000 پوند است. دفرا قصد دارد این طرح را گسترش دهد و برای 25 پروژه دیگر در ماه های آینده بپردازد.

دی جی گنت در آژانس محیط زیست بریتانیا به کنفرانس گفت که امیدوار است تا سال 2030 برای 200 پروژه از این قبیل پرداخت شود. این هزینه ها از طریق جریمه هایی که از شرکت های آب برای نقض قوانین مختلف، مانند تخلیه غیرقانونی فاضلاب، وضع می شود، تامین می شود.

اما بسیاری از افراد حاضر در کنفرانس گفتند که چنین پولی به تنهایی برای مقابله با وضعیت مصنوعی بسیاری از رودخانه های ما کافی نیست. دیوید سیر در دانشگاه ساوتهمپتون، بریتانیا، امیدوار است که اگر عموم مردم از شدت این موضوع بهتر درک کنند، بودجه بیشتری به دست خواهد آمد.

او می‌گوید: «مردم حتی نمی‌دانند که بیشتر رودخانه‌های ما از نظر فیزیکی اصلاح شده‌اند. او می گوید: «مردم با رودخانه هایی بزرگ شده اند که به طور مصنوعی مستقیم به نظر می رسند و سرریز دارند. “و بنابراین غیر عادی به نظر نمی رسد.”

موضوعات:

  • رودخانه ها/
  • رودخانه های بریتانیا را نجات دهید