چالش آب شیرین: بریتانیا به دلیل عدم پیوستن به طرح احیای رودخانه مورد حمایت سازمان ملل مورد انتقاد قرار گرفت


پارک Walthamstow Wetlands در لندن

Shutterstock/cktravels.com

گروه‌های زیست‌محیطی از دولت بریتانیا انتقاد کرده‌اند که علیرغم پیوستن بسیاری از کشورهای دیگر به این طرح، پروژه احیای رودخانه‌ها و تالاب‌های تحت حمایت سازمان ملل را امضا نکرده است.

در 23 مارس در کنفرانس آب سازمان ملل در نیویورک، کشورهای سراسر جهان چالش آب شیرین را راه اندازی کردند.، این پروژه که به عنوان بزرگترین نوع خود در تاریخ شناخته شده است، به طور مشترک توسط کلمبیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، اکوادور، گابن هدایت می شود. ، مکزیک و زامبیا. کانادا، فنلاند، فرانسه، آلمان، هلند، رومانی و ایالات متحده نیز همگی موافقت کرده اند که در آن شرکت کنند.

رودخانه های بریتانیا را نجات دهید

این طرح از دولت‌های جهان می‌خواهد تا برای بازگرداندن اکوسیستم‌های سالم آب شیرین، اهداف خود را در استراتژی‌های تنوع زیستی مشخص کنند. جیمز دالتون در اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت می‌گوید که «کاملاً حیاتی» است. او می گوید که تنوع زیستی آب شیرین از سال 1970 تا کنون 80 درصد کاهش یافته است.

دالتون می گوید: «این ابتکار مردم را مجبور می کند که آب را به عنوان زیستگاه مدیریت کنند. آب برای آشامیدن بسیار مهم است، اما زیستگاه های آب شیرین نیز باید به عنوان محیط هایی که از حشرات، ماهی ها حمایت می کنند و ذخیره کربن زیادی را فراهم می کنند، جدی گرفته شود.

بریتانیا به این طرح نپیوسته است که باعث ناامیدی برخی از گروه های زیست محیطی شده است.

یکی از سخنگویان این سازمان می‌گوید: «دولت بریتانیا باید در مورد کیفیت آب به اهداف بلندپروازانه‌تری متعهد شود – این واقعیت که آنها به چالش آب شیرین سازمان ملل نپیوسته‌اند نشانه دیگری از اجتناب از بهبود کیفیت آب ما است». انجمن حفاظت از دریا.

سخنگوی RSPB می گوید: «عدم حمایت از این طرح، فقدان واقعی رویکرد استراتژیک وست مینستر برای مقابله با کیفیت آب و استفاده از آب را نشان می دهد.

لیس برنهارت در برنامه محیط زیست سازمان ملل که از این طرح حمایت می کند، می گوید: “اکوسیستم های آب شیرین مانند دریاچه ها، رودخانه ها و تالاب ها سریعتر از هر اکوسیستم دیگری که ما اندازه گیری می کنیم در حال ناپدید شدن هستند.” او امیدوار است که چالش آب شیرین کشورها را وادار کند تا در مورد نحوه برنامه ریزی برای محافظت از این اکوسیستم ها دقیق تر عمل کنند. در بریتانیا، این شامل رودخانه ها، باتلاق های ذغال سنگ نارس و باتلاق های نمکی می شود.

“فکر می کنم وارد شوم [the climate summit] برناردت می‌گوید COP28 در پایان سال جاری، ما شاهد صرفه‌جویی در مصرف آب در بحث تغییرات آب و هوا خواهیم بود، حتی قوی‌تر از آنچه در COP27 بود.

سازمان حفاظت از محیط زیست WWF، که همچنین بخشی از چالش آب شیرین است، می گوید امیدوار است کشورهای بیشتری به این طرح بپیوندند. یک سخنگوی می گوید: “تنها راه برای دستیابی به تغییر واقعی در سیستم های آب شیرین تخریب شده ما، ائتلاف گسترده ای از کشورها، سازمان ها، بخش خصوصی است که با هم همکاری نزدیک با جوامع دارند.” پرتاب آغازی برای ایجاد این ائتلاف برای احیای آب شیرین بود.

دانشمند جدید از وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی بریتانیا پرسید که چرا این کشور به این طرح نپیوسته است، اما مستقیما به این سوال پاسخ نداد. “در [the biodiversity summit] COP15، بریتانیا در خط مقدم تلاش‌ها برای تضمین یک نتیجه بلندپروازانه برای توقف و معکوس کردن از دست دادن تنوع زیستی تا سال 2030 و حفاظت از 30 درصد از زمین و اقیانوس جهان تا همان تاریخ، از جمله حفاظت و احیای زیستگاه‌های آب شیرین بود. یک سخنگوی

موضوعات:

  • رودخانه ها/
  • رودخانه های بریتانیا را نجات دهید