چرا مراقبت از میکروبیوم دهان راز یک زندگی طولانی و سالم است


تصویر کارتونی دهان باز

دهان شما محل نگهداری از ویروس ها، قارچ ها و 700 گونه باکتری است

تیم الکساندر

همیشه همان حال و هوا است: مجلات براق و قدیمی، بوی مایع استریل کننده، مخزن ماهی اجتناب ناپذیر. اتاق‌های انتظار دندان‌پزشکان چندان سرگرم‌کننده نیستند، و وقتی به جراحی می‌روید، فقط بدتر می‌شود. صندلی با چرخش برقی به عقب متمایل می‌شود، صورت نقاب‌دار می‌گوید «باز کن» و مجموعه‌ای از وسایل فلزی تیز بیرون می‌آید. جای تعجب نیست که بسیاری از ما در حالی که لثه های خود را می مالیم و نمی دانیم که چه مدت می توانیم قرار بعدی خود را به تعویق بیندازیم.

اما شاید لازم باشد رابطه خود را با سلامت دهان و دندان خود تنظیم مجدد کنیم، زیرا اتفاق نظر وجود دارد که مراقبت از آن ممکن است راز نادیده گرفته شده برای زندگی طولانی تر و سالم تر باشد.

مهم این نیست که به خودی خود سفیدهای مرواریدی داشته باشیم، بلکه مراقبت از میکروبیوم دهانمان است: ویروس ها، قارچ ها و حدود 700 گونه باکتری که در دهان ما زندگی می کنند. اجازه دهید بهداشت دهان و دندان ما از بین برود و باکتری های بد از آنجا می توانند در سراسر بدن حرکت کنند و باعث ایجاد یا تشدید مشکلات شوند، از بیماری های قلبی عروقی و سرطان گرفته تا بیماری آلزایمر و آرتریت. از سوی دیگر، حفظ تعادل همه چیز، از زوال جلوگیری می کند.

این خبر خوب است: اکنون ما در حال درک اهمیت میکروبیوم دهان هستیم، کارهایی وجود دارد که می توانیم انجام دهیم تا آن را در بهترین شرایط نگه داریم. این فقط به معنای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیست، بلکه می‌تواند شامل واکسن‌های جدید علیه بیماری‌های لثه و حتی حمام کردن لثه‌ها در یک جایگزین میکروبیوم دهان متشکل از…