دره مرگ فوق‌العاده خشک به لطف بارندگی‌های شدید، دریاچه‌ای موقت دارد


کایاک سواری در Badwater Basin در 9 فوریه 2024.

نمایی از یک کایاک در دریاچه موقت دره مرگ، در 9 فوریه 2024

مایکل کوهلر / NPS

کالیفرنیا در هفته‌های اخیر بارندگی‌های شدیدی را تجربه کرده است که منجر به تشکیل دریاچه‌ای نادر و موقت در دره مرگ – خشک‌ترین مکان در ایالات متحده – شده است.

طی یک ماه گذشته میزان بارندگی رکوردی کالیفرنیا را غرق کرده است. تعدادی از طوفان‌های جوی رودخانه – نوارهای باریکی از رطوبت شدیداً متمرکز در هوا – شرایط مرطوب را تشدید کرده‌اند و تا 37 میلیون نفر را در معرض خطر سیل قرار داده‌اند.

بارش شدید همچنین به پارک ملی دره مرگ که در امتداد مرز کالیفرنیا و نوادا قرار دارد، برخورد کرده است. در واقع، آنقدر باران باریده است که حوضه بادواتر پارک که معمولاً یک نمکزار خشک است، به طور موقت به یک دریاچه کم عمق تبدیل شده است.

این حوضه با 86 متر زیر سطح دریا، پایین‌ترین نقطه ارتفاع در آمریکای شمالی است و ده‌ها هزار سال پیش، محل یک مجموعه آبی باستانی بوده که محققان آن را دریاچه مانلی نامیده‌اند.

در دهه های اخیر، این دریاچه بارها و بارها پر شده است. در آگوست 2023، بارندگی مرتبط با طوفان هیلاری دریاچه ای به طول 11.3 کیلومتر و عمق 0.6 متر را تشکیل داد که سپس طی چند ماه آینده کاهش یافت. اکنون یک بار دیگر پر شده است. در شکل کنونی، طول این دریاچه نزدیک به 10 کیلومتر و عمق آن حدود 0.3 متر است.

سال گذشته، پارک ملی دره مرگ پس از طوفان هیلاری برای چند هفته بسته شد، زیرا شبکه جاده‌ای آن در اثر سیل آسیب دید و فرصت بازدیدکنندگان برای کاوش در دریاچه موقت را محدود کرد. این بار پارک باز است و ظهور دوباره دریاچه مانلی باعث جذب گردشگران از جمله شناگران و حتی قایق سواران شده است.

موضوعات: