بایدن می گوید: بالون جاسوسی چین: ایالات متحده اشیاء پرنده ناشناس را فهرست بندی خواهد کرد


جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای اولین بار به طور علنی در مورد اشیایی که اخیراً از آسمان بر فراز آمریکای شمالی شلیک شده اند صحبت کرده است. او در یک کنفرانس مطبوعاتی نحوه برخورد کشور با بالن های جاسوسی احتمالی در آینده را تشریح کرد

فن آوری


16 فوریه 2023

جو بایدن

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره اشیایی که ایالات متحده طی دو هفته گذشته سرنگون کرده است، از جمله یک بالن ادعایی جاسوسی چین صحبت می کند.

AL DRAGO/POOL/EPA-EFE/Shutterstock منبع: Shutterstock

تنها چند روز پس از آن که جنگنده‌های آمریکایی سه شیء هوایی ناشناس را بر فراز آمریکای شمالی سرنگون کردند، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که قصد دارد توانایی‌های ایالات متحده را برای شناسایی و ردیابی اشیاء بدون خدمه در حریم هوایی خود تقویت کند تا بین خطرات امنیتی و پدیده‌های بی‌خطر تمایز بهتری داشته باشد.

بایدن در یک سخنرانی از کاخ سفید در 16 فوریه، سه شی ناشناس را که بر فراز آلاسکا، کانادا و میشیگان سرنگون شد، به عنوان خطری برای ترافیک هوایی تجاری توصیف کرد. اگرچه ایالات متحده همچنان در تلاش برای درک هویت و منشأ آن اشیاء است، بایدن گفت که هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط این اشیا با برنامه های نظارتی دولتی وجود ندارد – و اطلاعات ایالات متحده معتقد است که آنها بالون های خصوصی بوده اند که برای تفریح ​​یا علمی پرتاب شده اند. اهداف تحقیق.

بایدن گفت: «اما اشتباه نکنید، اگر شی‌ای تهدیدی برای امنیت و امنیت مردم آمریکا باشد، آن را از بین می‌برم.»

رئیس جمهور ایالات متحده تضاد شدیدی بین این اشیاء ناشناس و بالونی بسیار بزرگتر ایجاد کرد که اولین جسمی بود که توسط ارتش ایالات متحده در سواحل کارولینای جنوبی در 4 فوریه ساقط شد. دولت ایالات متحده آن را یک بالن جاسوسی توصیف کرده است که توسط چین پرتاب شده است، که چین آن را رد کرده است. بایدن گفت: «من بابت پایین انداختن آن بالون عذرخواهی نمی کنم.

بایدن اظهارات قبلی در مورد فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) – سازمانی نظامی که توسط ایالات متحده و کانادا اداره می شود – که حساسیت راداری خود را پس از شلیک بالون برای شناسایی بهتر اجسام کوچک، کند و بلند پرواز تنظیم کرده بود، تأیید کرد. او این تغییرات را دلیل اصلی شناسایی سه شی ناشناس دانست. بایدن گفت: ما هیچ مدرکی مبنی بر افزایش ناگهانی اجسام در آسمان نداریم.

بایدن با تشریح گام‌های بعدی دولت ایالات متحده، برنامه‌هایی را برای ایجاد فهرستی در دسترس و به‌روز از چنین اشیایی در حریم هوایی ایالات متحده، همراه با ایجاد «قوانین تندتر» در مورد نحوه برخورد با چنین اشیایی، تشریح کرد. وی همچنین به مقامات دولتی دستور داد تا قوانین و مقررات برای پرتاب اشیاء بدون خدمه در حریم هوایی ایالات متحده را به روز کنند و از وزیر امور خارجه خواست تا با سایر کشورها در تعیین استانداردهای جهانی برای بهره برداری از چنین اشیاء پرنده همکاری کند.

بیشتر در مورد این موضوعات: