پنتاگون آمریکا می گوید شی ناشناس بر فراز آب های آلاسکا سرنگون شد


پنتاگون آمریکا یک شی ناشناس را بر فراز آب های یخ زده اطراف آلاسکا ساقط کرد. مقامات می گویند که نمی دانند مالک این شیء کیست

فن آوری


10 فوریه 2023

F-22

برای سرنگونی این شیء از یک جت جنگنده F-22 استفاده شد

عکس سهام آلامی

یک جت جنگنده آمریکایی در 10 فوریه یک شی ناشناس را بر فراز آب های یخی نزدیک آلاسکا ساقط کرد. این یک هفته پس از سرنگونی یک بالون نظارتی مشکوک از چین توسط ایالات متحده صورت می گیرد.

این شی ناشناس اولین بار توسط فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) در 9 فوریه شناسایی و ردیابی شد. این شی یک تهدید بالقوه برای حمل و نقل هوایی غیرنظامی در نظر گرفته شد، بنابراین رئیس جمهور جو بایدن به ارتش ایالات متحده دستور داد تا آن را ساقط کند.

یک جفت جت F-22 رپتور لاکهید مارتین درگیر رهگیری شدند و یکی از جت های جنگنده شی ناشناس را ساقط کرد. این شی در ارتفاع حدود 12000 متری (40000 فوت) در حال حرکت بود و در جهت شمال شرقی بر فراز اقیانوس منجمد شمالی در حرکت بود که پایین آمد. این هواپیما قبلا بر فراز خشکی در آلاسکا پرواز کرده بود.

ارتش ایالات متحده هلیکوپترهایی را به عنوان بخشی از تلاش برای بازیابی بقایای جسم ناشناس فرستاده است، زیرا ممکن است به جای در آب های آزاد، روی یخ فرود آمده باشد. سخنگوی کاخ سفید این شی ناشناس را به اندازه یک ماشین کوچک توصیف کرد.

در مقام مقایسه، بالون مشکوک نظارتی از چین، محموله بسیار بزرگتری به اندازه یک جت منطقه ای با اندازه حدود 30 متر (1oo فوت) حمل می کرد. این بالون ابتدا در 28 ژانویه وارد حریم هوایی آلاسکا شد، به سمت جنوب بر فراز کانادا پرواز کرد و سپس در 31 ژانویه به حریم هوایی ایالات متحده بر فراز آیداهو وارد شد و سپس در بیشتر مناطق قاره ایالات متحده سفر کرد.

پاتریک رایدر از نیروی هوایی ایالات متحده، در یک نشست مطبوعاتی در 10 فوریه، موقعیت‌های مربوط به بالون جمهوری خلق چین و شی ناشناس را به عنوان “سیب و پرتقال” توصیف کرد. اما رایدر همچنین اذعان کرد که “همه ما در حال حاضر با بادکنک ها بسیار هماهنگ هستیم”.

بیشتر در مورد این موضوعات: