راهنمای انجام این کار، دریافت آن در رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، رژیم کتوژنیک گران تمام میشوند؛ چرا که چربی لبنی و گوشت، گرانتر از غلات، میوهها و سبزیجات پنج نکته‌ای که شما را در کتوژنیک چیست 1402 هستند. به منظور کاهش این عوارض در چند هفته اول میتوانید به جای رژیم کتوژنیک، یک رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید. با اندازهگیری میزان کتونها در خون، ادرار یا تنفس میتوان ورود بدن به حالت کتوزیس را تشخیص داد؛ علاوه بر این، افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها هم نشاندهنده بروز کتوزیس هستند. اتومبیلی که علاوه بر بنزین با گاز هم کار می کند. در رژیم کتو، بدن شما در حالتی به نام کتوز کار می کند، جایی که چربی را به عنوان منبع سوخت اولیه می سوزانید. دو فرآیند متابولیک زمانی وارد عمل میشوند که کربوهیدرات کم در بافتهای بدن در دسترس باشد: گلوکونئوژنز و کتوژنز. زمانی که وقت کمی دارید، از وعدههای غذایی کتوی منجمد و سالم استفاده کنید. استفاده از مکملی مانند روغن امسیتی یا کتونها مفید هستند. Con᠎tent has been c reated by G᠎SA C onte nt Ge nerator DEMO!

در رژیم کتوژنیک، بعضی از مکملها سودمند هستند.

اگرچه به هیچ مکملی نیازی نیست اما استفاده از بعضی از آنها مفید است. کتواسیدوز خطرناک است اما کتون زدگی در رژیم غذایی کتون معمولاً برای افراد سالم مفید است. اغلب مردم کتون زدگی را با کتواسیدوز اشتباه میگیرند. دارویی با نام مهارکننده ناقل سدیم گلوکز ۲ (SGLT2) برای درمان دیابت نوع ۲ میتواند خطر کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، کتواسیدوز دیابتی شرایط خطرناکی است که میزان اسیدی بودن خون را افزایش میدهد. شام: استیک و تخم مرغ با یک نوع سالاد. 3- آیا میتوانم با رژیم لاغری کتوژنیک عضلهسازی کنم؟ در رژیم کتوژنیک، بعضی از مکملها سودمند هستند. در این مقاله به معرفی این رژیم میپردازیم و فواید آن را بررسی میکنیم. در رژیم غذایی کتوژنیک می توانید از سبزیجات هم استفاده کنید؛ به خصوص سبزیجات برگ دار و سبز مثل گل کلم، کلم، آووکادو، کلم بروکلی و کدو سبز. از سبزیجاتی که در زیر زمین رشد می کنند (هویج، شلغم، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین) اجتناب کنید و بیشتر روی مصرف سبزیجات غیر نشاسته ای تمرکز کنید. سلولهای مغز برای فعالیت نیاز به گلوکز دارند ولی ذخایر گلوکز یا قند در بدن محدود می باشد، وقتی ذخایر گلوکز در بدن به اتمام برسد و در رژیم غذایی محدودیت نشاسته و قند داشته باشیم، مغز از کتونها که از تجزیه چربیها به دست می آید به عنوان سوخت استفاده می کند. This po​st h as ​been done wi th the he​lp of G​SA Con​tent  Gener᠎at​or D᠎em​oversion !

با این روش انرژی بدن از طریق چربی های خودش بدست میاد، نه از طریق قند و کربوهیدات های مختلط! تمرکز اصلی این رژیم وارد شدن به حالت کتوز، از طریق جایگزین کردن چربی با کربوهیدرات است. در اینجا لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. حجم بیشتر انتخاب افراد در این رژیم باید از چربی های اشباع و غیراشباع مونو ( ساده ) باشد . در قسمت بالا دربارهی رژیمهای یویو شکل و معایب آن توضیح دادم. رژیمهای متفاوتی از جمله رژیم کم چربی، کم کالری، فاقد گلوتن، اتکینز و … برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات یا کتو و عملکرد ورزشی این مقاله را مطالعه کنید. توی قدم بعدی اونها رو توی یک ماهی تابه و روی حرارت متوسط سرخ کنید. همانطور که در بیش از 50 تحقیق و بررسی نشان داده شده است، رژیم غذایی کتوژنیک تاثیرات مثبت زیادی روی کاهش وزن و افزایش عملکرد بدن دارد. کار را با بررسی برچسب مواد غذایی و بررسی میزان چربی و کربوهیدرات و فیبر نوشتهشده بر روی آن آغاز کنید تا ببینید چطور میتوانید مواد غذایی موردعلاقهتان را در رژیم بگنجانید. در زمان حضور در مراسم اجتماعی یا بازدید از خانواده و دوستان، میتوانید غذای شخصیتان را به همراه ببرید چون با این کار هم جلوی هوس خود را میگیرید و هم به برنامه غذایی رژیم کتو پایبند میمانید.

در رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب رژیم کتوژنیک هدفمند به ورزشکاران این اجازه را میدهد که کربوهیدراتهای مفید و سالم با کیفیت بالا را در مدت زمان نیم ساعت در طول تمرینات ورزشی خود مصرف کنند. یکی از مزایای رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران حرفهای، کاهش زمان ریکاوری بعد از تمرینات است. ممکن است رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران نخبه و افرادی که قصد عضلهسازی یا اضافهکردن وزن دارند؛ مناسب نباشد. بله اما ممکن است برای انجام این کار رژیم کتوژنیک بهاندازه رژیم دارای کربوهیدرات متوسط مؤثر نباشد (۵۲، ۵۳). همچنین ممکن است به دلیل سبک زندگی و ترجیحات بعضی از افراد، رژيم كتوژنيك برای آنها قابلتحمل نباشد. معمولاً رژيم كتوژنيك بدون محدودسازی عمدی کالری موجب کاهش وزن میشود. بسیاری از وبسایتها، وبلاگهای غذایی، برنامههای کاربردی و کتابهای آشپزی دارای دستورهای پخت سازگار با رژيم كتوژنيك و ایدههای غذایی هستند که میتوانید برای ساخت منوی غذایی موردنظرتان از آنها استفاده کنید. مطالعه برچسب مواد غذایی، برنامهریزی وعدههای غذاییتان از پیش و بههمراهداشتن غذای مخصوصتان در زمان ملاقات با اعضای خانواده و دوستان، پایبند ماندن به رژیم کتوژنیک را آسانتر میسازد. در مورد رژیم کتوژنیک و چگونگی عملکرد آن به اختصار می توان گفت که هدف در این رژیم غذایی، سازگار نمودن و آموزش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن برای استفاده بیشتر از چربی هاست.

در این مطالعه فاکتور قدرت و توده عضلانی هدف قرار گرفت و پس از گذشت چند ماه مشخص شد که گروهی که رژیم کتوژنیک نداشتند قدرت و توده عضلانی بیشتری نسبت به گروهی که رژیم کتوژنیک داشتند به دست آوردند. بله هرچند لازم است در ابتدا به طور قابلتوجهی مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. رژیم کتو بهویژه میتواند برای کاهش چربیهای اضافی بدن، بدون گرسنگی و همچنین بهبود دیابت نوع 2 مفید باشد. رژیم کتو استاندارد (SKD): این نوع رژیم غذایی شامل مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، پروتئین متوسط و پرچرب است. ردیاب رژیم غذایی کتو شامل دستورالعمل های کتو سالم با چربی بالا ، پروتئین کافی و کربوهیدرات کم است. کافئین. کافئین برای افزایش انرژی، کاهش چربی و بهبود عملکرد فوایدی دارد. در مورد سوالتون، اگر به قصد کاهش وزن رژیم کتو رو شروع کردید بهتره تا رسیدن به وزن دلخواه و تثبیت وزنتون، غذاهای غیرمجاز در کتوی استاندارد – از جمله عسل- رو مصرف نکنید. قرص مایهپنیر: این پروتئین را در شیر یا ماست بریزید تا جذب پروتئین روزانهی خود را افزایش دهید. در این رژیم جذب کربوهیدرات را بهشدت کاهش میدهند و این را با چربی جایگزین میکنید.

4- باید چه مقدار پروتئین مصرف کنم؟

آنها پر از مواد مغذی هستند و شما میتوانید مقادیر بسیار زیادی از آنها را میل کنید بدون اینکه کالری و کربوهیدرات زیادی جذب کنید. هنگام شروع یک رژیم کتوژنیک، برخی از افراد ممکن است علائمی از جمله اسهال، خستگی، درد عضلانی و میل به قند را تجربه کنند. 5- چرا دائماً احساس خستگی، ضعف یا کوفتگی میکنم؟ 5. اگر دائماً خسته یا احساس ضعف داشته باشم چه میشود؟ 4- باید چه مقدار پروتئین مصرف کنم؟ آبپنیر. برای افزایش پروتئین مصرفی روزانهتان، نصف پیمانه پروتئین آب پنیر را به شیر یا ماست خود خودتان اضافه کنید. نصف هر وعده غذایی سبزیجاته که چندان گرون نیست. به عنوان مثال توی یک وعده گفته شده سینه مرغ سرخ شده توی روغن زیتون رو به همراه 100 گرم سالاد کاهو با ترکیب یک مقدار خیلی کمی آب لیمو ( برای مزه دار شدن و البته روغن زیتون ) میل بشه. از طرف دیگر، بعضی از غذا فروشیهای بیرون بر، دارای غذاهای سازگار با رژیم کتو هستند که راهی سریع و آسان برای لذت بردن از وعده غذایی کتو در خانه است. شما میتوانید در رستوران مکزیکی از هر نوع گوشتی با پنیر، دیپ آووکادو، سس سالسا و سرشیر اضافی لذت ببرید.

در این نوع از رژیم کتوژنیک، حدود ۷۵ درصد از سبد غذایی شما را چربیهای مفید، ۲۰ درصد پروتئین و حدود ۵ درصد کربوهیدرات را شامل میشود. این رژیم شامل 60% چربی، 35% پروتئین و 5% کربوهیدارت است. در هفته آخر یک باره کربوهیدرات را حذف میکنید و خود را با دنیای جدید غذاهای کم چربی، بدون شکر و کربوهیدرات وقف دهید. در این رژیم به طور معمول شامل 75٪ چربی، پروتئین 20٪ و تنها 5٪ کربوهیدرات است. زیرا حاوی پروتئین زیاد با کیفیت منحصر به فرد هستند. کمبود ویتامین ب و فولات که در نان و غلات و میوه ها است یکی دیگر از مضراتی است که با آشپزی کتوژنیک برای فرد ایجاد می شود.کمبود فولات می تواند مشکلاتی برای فرد ایجاد کند از جمله آن برای زنان باردار است که باعث مشکل برای لوله عصبی نوزاد او می شود. بدن به طور کلی از کربوهیدرات ها برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند، حال اگر میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یابد منبع سوخت بدن به چربی ها تغییر می یابد. اینجا فهرستی از غذاهایی برای کسانی که قصد گرفتن رژیم کتوژنیک دارند، معرفی می نماییم که باید مصرف آن ها را کاهش داده یا از برنامه ی غذایی خود حذف کنند.

در این مقاله ویستامگ قصد داریم شما را با مواد غذایی کتوژنیک که مصرف آن ها در رژیم کتویی مجاز و گاه ضروری است، آشنا کنیم. حداقل در شروع رژیم، لازم است تا زمان سیری غذا بخورید و سعی نکنید تا بیشازحد میزان کالری دریافتی را محدود کنید. برنامه ریزی وعدههای غذایی از پیش سودمند است و بهصرفه جویی در زمان در کل هفته کمک میکند. سوزاندن چربی در مقابل سوزاندن کربوهیدراتها باعث ایجاد تغییراتی در متابولیسم بدن میشود و کبد شروع به ساختن اجسام کتونی (Ketone Bodies) میکند که به نظر میرسد از سلولهای سیستم عصبی، یعنی همان قسمتی که در ام اس آسیب میبیند، محافظت میکنند. ممکن است به طور کامل در وضعیت کتون زدگی نباشید یا به حد کافی چربی و کتونها مصرف نمیکنید. ولی ما با خوردن سالاد و غذاهای کم کالری تا ابد زنده نخواهیم ماند و تا قدری از رژیم لاغری سختگیرانه مان دست میکشیم فنر فشرده متابولیسم بدن مان رها خواهد شد و بدن ما در وضعیت نرمال هم کالری های بیشتری از ما مطالبه خواهد کرد. رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) نیز یکی از هم رژیم های غذایی می باشد که از شرایط خاص و منحصر به فردی نیز برخوردار است و همین خاص بودن آن سبب گشته تا بسیاری از مردم راغب به پیروی از دستورالعمل های این رژیم غذایی شوند.

نان ها و غلات که بیشترین سهم مصرف را در برنامه غذایی روزانه ما دارند، بیشترین کربوهیدارت را هم دارند. یک منبع کربوهیدرات ها و دیگری چربی ها. حداقل 70٪ کالری خود را از چربی دریافت کنید. این نوع از غذاها را سفارش دهید و سبزیجات اضافی را جایگزین هر ماده غذایی دارای کربوهیدرات بالا کنید. سعی کنید تا در بلندمدت نوع سبزیجات و گوشتها را تغییر دهید زیرا هر نوع از آنها، مواد مغذی و فواید متفاوتی برای سلامتی دارند. این نوع رژیم معمولا برای بدنسازان است که همراه ورزش میتوانند مقداری کربوهیدرات مصرف کنند. تحقیقات نشان می دهند که قطع مصرف گلوکز همراه با رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، باعث می شود که بدن برای سوخت خود،کتون تولید کند. با توجه به محدود بودن مواد غذایی مورد استفاده در رژیم کتوژنیک ، ممکن است از میوه و سبزیجات کافی استفاده نکنید که یکی از بزرگترین تأثیرات آن کمبود پتاسیم و ایجاد یبوست و گرفتگی های عضلانی ناشی از آن است.