8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات – دکتر رویا خادمیان


2290064 139 - 8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات

۸ میان وعده کم کالری برای تعطیلات

شکی نیست که رسیدن به اهداف تناسب اندام نه تنها نیاز به رژیم غذایی سالم بلکه انتخاب میان وعده های مناسب و کم کالری دارد. انتخاب گروه میان وعده ، به ویژه در تعطیلات ، از نظر حجم و تعادل باید با رژیم غذایی یکسان باشد ، در حالی که هنگام انتخاب غذاها باید اصل تنوع را در نظر گرفت.

ذرت بو داده:

اگر می خواهید یک میان وعده زیاد اما کم کالری بخورید ، استفاده از پاپ کورن پیشنهاد خوبی است. این میان وعده حاوی مقدار زیادی فیبر است که می تواند شما را برای مدت طولانی سیر کند. شش وعده پاپ کورن حاوی 5 گرم چربی اشباع شده ، 220 میلی گرم سدیم و 24 گرم کربوهیدرات است.

بادام:

اگر به آشپزخانه دسترسی ندارید و نیاز به خوردن غذای سالم دارید ، می توانید 14 بادام بخورید. این به بدن 98 کالری می دهد. بادام سرشار از فیبر و پروتئین است و شما را برای مدت طولانی از گرسنگی دور می کند.

سیب آب پز:

سیب یکی از سالم ترین تنقلات است و می توان از آن به طرق مختلف استفاده کرد. یکی از این روش ها آشپزی است. سیب های پخته شده به اندازه سیب های تازه دارای فیبر و ویتامین هستند.

انبه:

استفاده از این میان وعده راه خوبی برای دریافت بتاکاروتن است. سه چهارم انس انبه منجمد حاوی تنها 90 کالری است و 60 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را برای بدن تامین می کند.

کره بادام زمینی:

یک لایه نازک کره بادام زمینی بدون نمک را با نان سبوس دار یا سیب بخورید. این میان وعده حاوی 90 کالری و 2 میلی گرم سدیم است.

دانه های آفتابگردان:

می توانید یک قاشق غذاخوری تخمه آفتابگردان را با یک فنجان ماست بخورید. گردو حاوی 19 کالری و کل میان وعده حاوی کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده است. مطمئن شوید که آجیل هایی که استفاده می کنید فاقد نمک هستند ، به خصوص اگر در مورد میزان سدیم بدن خود دقت کنید.

پسته:

از مقدار زیاد چربی موجود در پسته نترسید زیرا اکثر این چربی ها چربی های اشباع نشده یا مفید برای بدن هستند. با مصرف 20 عدد پسته فقط 80 کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده مصرف کنید. پسته سرشار از پروتئین ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی است.

عصبانیت:

انگور حاوی مقدار زیادی آب است و یک وعده پر از انگور تنها 62 کالری دارد. آب موجود در تاکستان به احساس سیری کمک می کند. انگور سرشار از ویتامین K ، منگنز و مقداری فیبر است.

دیدگاهتان را بنویسید