4 اشتباه کلیدی زمانی که شما نیاز به تناسب اندام دارید


در حالت ایده آل ، همه ما باید برای تناسب اندام و داشتن یک سبک زندگی سالم که شامل اجزای جسمی ، روحی و روحی است ، تلاش کنیم. مزایای زیادی برای آن وجود دارد ، اما اگر مراقب نباشیم و کارها را درست انجام دهیم ، می تواند عواقب ناخواسته ای را در پی داشته باشد.

ممکن است تسلیم شوید زیرا نتیجه ای را نمی بینید یا نتایج به اندازه کافی سریع اتفاق نمی افتد. یا بدتر ، ممکن است صدمه ببیند.


برای جلوگیری از این امر ، باید از برخی اشتباهات رایج که افراد هنگام تمایل به تناسب اندام مرتکب می شوند ، آگاه باشند. در اینجا چهار مورد است که بارها و بارها می بینم.

1. هیچ هدف مشخصی وجود ندارد

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند ، تعیین اهداف مشخص نیست. اگر می خواهید موفقیت را ببینید ، باید شفاف سازی کنید. آیا می خواهید تناسب اندام داشته باشید؟ بسیار عالی! اما دقیقاً امیدوار هستید به چه چیزی برسید؟

هدف نهایی چیست؟ آیا می خواهید لاغر شوید؟ آیا می خواهید شش بسته عضلات شکم دریافت کنید؟ آیا می خواهید استرس را از خود دور کنید؟ آیا می خواهید در بدن خود لذت ببرید؟

اینکه بتوانید اهداف خود را به طور خاص تعیین کنید به تمرکز بیشتر و پاسخگویی شما کمک می کند.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، دقیق باشید. چند پوند می خواهید از دست بدهید و تا چه تاریخی؟ یک عدد و بازه زمانی واقعی تنظیم کنید.

به عنوان مثال ، “من می خواهم تا پایان ماه ژوئن 10 پوند وزن کم کنم (هدف این است که 1-2 پوند در هفته وزن کم کنم). 3 بار در هفته برنامه غذایی دارم و تمرین می کنم.

سپس تحقیقات خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید که برای رسیدن به هدف خود چه خواهید کرد.

2. بیش از حد یکباره

این یک اشتباه بسیار رایج است. وقتی راه می افتیم ، پر از هیجان هستیم و تمایل داریم اهداف بزرگی را تعیین کنیم. ما قصد داریم هر روز به باشگاه برویم و تمام غذاهای ناخواسته را که دوست داریم از رژیم غذایی خود حذف کنیم.

اما حقیقت این است که بسیاری از ما نمی توانیم با چنین تغییر شدید شیوه زندگی کنار بیاییم. برای تناسب اندام ، باید عادت های خاصی را در زندگی خود بگنجانیم. و ایجاد عادت ها به زمان نیاز دارد.

اگر می خواهید در دو ماه 10 کیلو وزن کم کنید ، با افزایش سطح فعلی فعالیت خود شروع کنید. می توانید شدت تمرینات موجود خود را افزایش دهید یا تعداد تمرینات را افزایش دهید.

به عنوان مثال ، اگر هفته ای یکبار ، دو یا سه بار در هفته یک ساعت چرخش انجام می دهید. یا نوع دیگری از کلاس ، مانند پیلاتس یا یک کلاس تمرین بر اساس وزن را اضافه کنید.

پس از چند هفته که سازمان شما خود را با برنامه تمرینی جدید تطبیق داده است ، در نظر بگیرید که یک تمرین دیگر اضافه کنید یا یک کلاس شدیدتر را امتحان کنید.

افزایش تدریجی دفعات و شدت تمرینات شما بهترین راه برای انجام این کار است. انجام بیش از حد مکرر می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود. علاوه بر این ، افراط و تفریط می تواند منجر به آسیب شود.

حالا بیایید اهداف تغذیه سالم را بررسی کنیم. آیا می خواهید مصرف غذاهای لذیذ شیرین را متوقف کنید؟ به جای رفتن به بوقلمون سرد ، کاهش مصرف را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، اگر دوست دارید هر شب بعد از شام دسر بخورید ، سعی کنید خود را به یک یا دو نوشیدنی در هفته محدود کنید. فقط این مقدار باید در خانه شما باشد و دیگر هرگز. حتی بهتر از این ، شما به دنبال دستور العمل های شیرینی سالم هستید که این فرد خوش دهان را راضی کرده و شما را در مسیر درست نگه دارد.

در دراز مدت ، شما در این امر هستید. او آهسته و پیوسته در مسابقه برنده می شود.

3. به بدن خود گوش ندهید

گوش دادن به بدن می تواند تفاوت زیادی در نتایج ایجاد کند. عدم انجام این کار ممکن است منجر به آسیب ، فرسودگی ، دلسردی و غیره شود. و بقیه روز را تحت تأثیر قرار خواهد داد!

بنابراین هنگام ورزش یا رژیم غذایی به بدن خود توجه کنید.

بله ، ماهیچه ها بعد از تمرین درد می کنند ، و این اشکالی ندارد. اما اگر درد شدید و مداوم را تجربه می کنید ، به ویژه پس از انجام تمرینات جدید یا تمرینات طولانی مدت ، ممکن است نیاز به توقف و کاهش سرعت داشته باشید.

اگر هنگام تمرین با تنفس مشکل دارید یا رژیم جدیدی را شروع کرده اید و سرگیجه دارید یا معده درد بدی دارید ، با مراجعه به پزشک متوقف شوید و ببینید در حال انجام چه کاری هستید.

و در صورت داشتن هرگونه مشکل سلامتی ، قبل از انجام هرگونه ورزش شدید با پزشک خود مشورت کنید.

4. جدیدترین چیزهایی که ظاهر می شوند را بگیرید

در اینجا یک اشتباه رایج دیگر وجود دارد که می توانید مرتکب شوید. “اکنون یک برنامه رژیم غذایی جدید ظاهر شده است. شما باید آن را امتحان کنید “یا” بیایید این تمرین جدید را امتحان کنیم. بسیاری از این موضوع خشمگین بودند. “

با بازاریابی موجود ، به راحتی می توان همه چیز را به هم ریخت. پیشرو بودن در آخرین روندها هیچ ایرادی ندارد ، اما اگر مدام از یک برنامه به برنامه دیگر بروید ، ممکن است به نتایج دلخواه خود نرسید.

برای به دست آوردن نتایج قابل توجه حدود 6 تا 8 هفته ورزش منظم به طول می انجامد. اگر تمرین را متوقف کرده و شروع کنید ، ممکن است نتیجه دلخواه را مشاهده نکنید. یا ممکن است در نهایت به بدن خود استرس وارد کنید.

این امر در مورد رژیم غذایی و رژیم غذایی سالم نیز صدق می کند. اگر مدام رژیم خود را تغییر می دهید یا رژیم خود را شروع یا متوقف می کنید ، یویو در حال تمرین رژیم غذایی است و این می تواند بر بدن شما تأثیر منفی بگذارد.

سعی کنید به آرامی غذاهای ناسالم را کنار بگذارید و رژیم متعادلی داشته باشید در حالی که هر از گاهی در افراط و تفریط برنامه ریزی شده افراط می کنید.

همه ما اشتباه می کنیم

اشکالی ندارد که برخی از این اشتباهات را انجام داده باشید. هیچکس بی عیب نیست!

روند بیش از کمال!

اکنون که آنها را می شناسید ، می توانید برای اجتناب از آنها تلاش کنید. شیوه زندگی سالمی که می خواهید درست است.

آیا این اشتباهات شما را از رسیدن به اهداف تناسب اندام باز می دارد؟ یا در حال تلاش هستید و مطمئن نیستید که در حال اشتباه هستید؟ آن را در نظر بنویسید و من قطعاً پاسخ خواهم داد.

برای نکات بهداشتی منظم ، منابع ، چالش ها و غیره در گروه Aging with Vitality یا در سایت مربیگری من Anita Duwel به من بپیوندید.

به زندگی که داری عشق بورز


آنیتا دوول

مربی تغذیه جامع و مجرب
مشاور واجد شرایط سلامتی محل کار
پیری گروه FB با سرزندگی
صفحه FB مربی Duwel Anita

PS اگر 45 سال یا بیشتر دارید ، از شما دعوت می کنم به من بپیوندید افزایش سن با گروه FaceBook Vitalityبه جایی است که می توان اطلاعات و استراتژی های مربوط به زندگی با کیفیت و پر جنب و جوش را به اشتراک گذاشت. اولین نفری باشید که هدایای رایگان ، چالش ها و موارد دیگر را دریافت می کنید. آن متناسب با. همچنین مکانی برای به اشتراک گذاشتن جوک ها!


دیدگاهتان را بنویسید