ماری جوانای قانونی در ایالات متحده ممکن است نسبت به ادعاهای بسته بندی قوی تر باشد


تولید کنندگان ماری جوانای پزشکی در یک داروخانه پزشکی در دنور، کلرادو

متیو استاور/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

نمونه کوچکی از ماری جوانا که به طور قانونی در کلرادو فروخته می شد، دریافت که بیشتر محصولات حاوی تتراهیدروکانابینول (THC) – جزء اصلی روانگردان گیاه – به میزان قابل توجهی کمتر از آنچه در بسته بندی ذکر شده بود، هستند.

آنا شواب، که در دانشگاه نورترن کلرادو این تحقیق را انجام داد، اما اکنون در شرکت 420 ارگانیکس مشغول به کار است، می‌گوید: «ما می‌دانیم که این اتفاق می‌افتد و همه در مورد آن صحبت می‌کنند، اما هیچ‌کس دقت علمی را پشت سر آن قرار نداده است.

او و همکارانش 23 نمونه از 10 داروخانه کلرادو به دست آوردند و آنها را برای غلظت THC در یک آزمایشگاه خصوصی آزمایش کردند. کلرادو، مانند سایر ایالت‌های ایالات متحده که ماری‌جوانای تفریحی را قانونی کرده‌اند، از داروخانه‌ها می‌خواهد بر اساس آزمایش‌های آزمایشگاه‌های شخص ثالث، محصولاتی با محدوده قدرت برچسب‌گذاری کنند.

آنها دریافتند که نمونه ها به طور متوسط ​​23 درصد کمتر از سطح پایینی از محدوده ذکر شده در برچسب هستند. بیش از نیمی از نمونه ها بیش از 30 درصد قدرت کمتری داشتند.

شواب می گوید: «مردم برای یک محصول پول می پردازند و آن را دریافت نمی کنند. او می‌گوید برای مصرف‌کنندگان ماری‌جوانای پزشکی، این می‌تواند به معنای عدم دریافت دوز مناسب باشد.

اریک پالسون در آزمایشگاه تحلیل شیمیایی بی نهایت در کالیفرنیا می گوید، اختلافات ممکن است ناشی از نمونه برداری از بخش های مختلف یک کارخانه یا استفاده از تجهیزات یا روش های مختلف آزمایش باشد. اما او می‌گوید آزمایشگاه‌ها انگیزه آشکاری برای اغراق‌کردن قدرت دارند. او می‌گوید خریداران اغلب برای ماری‌جوانا با محتوای THC بالاتر هزینه بیشتری می‌پردازند و داروخانه‌ها می‌توانند آزمایشگاه‌هایی را انتخاب کنند که بهترین اعداد را به آنها می‌دهند.

در سال 2022، شرکت پالسون بیش از 150 نمونه از داروخانه‌های کالیفرنیا را تجزیه و تحلیل کرد و متوجه شد که تقریباً همه آنها دارای قدرتی هستند که بیش از 10 درصد با برچسب متفاوت است. او می‌گوید گزارش‌دهی نتایج دقیق و کم‌توان باعث شده است که شرکتش مشتریان خود را از دست بدهد. «همه تولیدکنندگان می‌دانند که با کدام آزمایشگاه‌ها بروند.»

استفان گلدمن در آزمایشگاه های Kaycha، یک شرکت آزمایش ملی، می گوید که قدرت به ویژه در بازارهای جدیدتر مانند کالیفرنیا، اورگان و میشیگان ارزشمند است و نتایج کلرادو او را شگفت زده نمی کند. “آیا آزمایشگاه ها به طور کلی می توانند بهتر عمل کنند؟ کاملاً،» او می گوید.

دانشمند جدید با سه تا از داروخانه‌هایی که به نظر می‌رسد نمونه‌ها بر اساس شماره‌های مجوز فهرست‌شده در مطالعه گرفته شده‌اند، تماس گرفت. دو نفر پاسخ ندادند و یک نفر از اظهار نظر خودداری کرد.

موضوعات: