عنکبوت های نر و ماده جفت می شوند تا شبیه یک گل شوند


یک عنکبوت نر قهوه‌ای رنگ تومیسوس گوانگکسیکوس، در مرکز و یک ماده ماده کهربایی کم رنگ درست در زیر، در میان گل‌های هویا پاندوراتا

شی مائو وو

گونه ای از عنکبوت که در چین یافت می شود ممکن است به گونه ای تکامل یافته باشد که یک جفت نر و ماده با هم شبیه یک گل است و به آنها کمک می کند تا با پس زمینه خود ترکیب شوند.

شی-مائو وو از دانشگاه یوننان که این مشاهدات را با همکار خود جیانگ-یون گائو انجام داد، می‌گوید: «این ممکن است اولین مورد تقلید مشارکتی در جهان باشد.

عنکبوت هایی از خانواده Thomisidae که به عنوان عنکبوت خرچنگ نیز شناخته می شوند، شکارچیانی در کمین هستند که معمولا روی یا نزدیک گل ها زندگی می کنند.

آنها به دلیل توانایی های استتار عالی خود شناخته می شوند که مانع از شناسایی آنها توسط طعمه یا شکارچیان می شود. برخی از گونه ها حتی می توانند رنگ خود را برای مطابقت با گلی که روی آن نشسته اند تغییر دهند.

وو و گائو در یک جنگل بارانی استوایی در استان یوننان در جنوب غربی چین بودند که یک عنکبوت خرچنگ نر از توماس گوانگکسیکوس گونه ها توجه وو را به خود جلب کردند. عنکبوت روی گلی نشسته بود هویا پاندوراتا، گیاهی که روی درختان چای قدیمی جنگل زندگی می کند.

وو می گوید: «وقتی برای اولین بار عنکبوت نر را مشاهده کردم، عنکبوت ماده را مشاهده نکردم. فقط وقتی نزدیکتر شد متوجه شد که عنکبوت نر روی پشت یک ماده خوابیده است. او می گوید: «آنها با موفقیت چشمان من را فریب دادند.

محققان فرض می‌کنند که نر کوچک‌تر و تیره‌تر ممکن است از مادگی – اندام‌های ماده در مرکز گل – تقلید کند، در حالی که ماده از گلبرگ‌های جوش‌خورده تقلید می‌کند.

محققان می گویند که آنها فقط زمانی با ظاهر گل مطابقت دارند که عنکبوت های هر دو جنس با هم جمع شوند.

با این حال، گابریل گرکو در دانشگاه علوم کشاورزی سوئد قانع نشده است. او می گوید: «تعیین ماهیت رفتاری که مشاهده شده بسیار دشوار است.

در واقع، در طول جفت گیری، در بسیاری از گونه های عنکبوت معمول است که نرها روی ماده ها بایستند. گرکو می گوید: «توضیح ساده تر می تواند یک تعامل ساده مرتبط با خواستگاری و جفت گیری باشد.

موضوعات: