چگونه ایالات متحده برای یک بیماری همه گیر بالقوه آنفولانزای مرغی آماده می شود


گاوهای شیری در مزرعه ای در ایالات متحده

شاتراستاک / رومن ملنیک

از آنجایی که ویروس آنفولانزای پرندگان در بین گاوهای شیری در ایالات متحده همچنان گسترش می یابد، آژانس های بهداشتی این کشور به طور فعال برای احتمال شیوع در مردم آماده می شوند.

“ریسک [of bird flu] ویوین دوگان در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) در نشستی با مقامات بهداشتی در 25 آوریل گفت: در حال حاضر پایین باقی می‌ماند، اما ما همچنان در وضعیت آمادگی قوی با در دسترس قرار گرفتن داده‌های جدید هستیم.

اولویت اصلی ردیابی شیوع ویروس است. تاکنون، وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) H5N1، یک زیرگروه از ویروس آنفولانزای پرندگان را در گاوهای شیری در 33 مزرعه در هشت ایالت و در شش گربه در مزارع در سه ایالت تأیید کرده است.

رزماری سیفورد در وزارت کشاورزی آمریکا در این نشست گفت: توالی‌یابی ژنتیکی نشان داد که تنها یکی از 260 نمونه گاوهای شیری بیمار تاکنون دارای جهش است که نشان می‌دهد H5N1 با آلوده کردن پستانداران سازگار شده است. با این حال، این نشانگر قبلاً در سایر پستانداران بیمار دیده شده بود و بر توانایی ویروس برای انتقال بین پستانداران تأثیری نداشت. به علاوه، 10 نمونه دیگر از همان گله ای که این گله در آن جمع آوری شد، جهش مشابهی نداشتند.

این یک ویروس پرندگان باقی می ماند و هیچ تغییر قابل توجهی ندارد… به عبارت دیگر، تبدیل به یک ویروس نمی شود [cow] سیفورد گفت: ویروس.

بر اساس داده های ارائه شده در این نشست، CDC 23 نفر را که در تماس نزدیک با حیوانات بودند، برای ویروس آزمایش کرده است. فقط یکی از آنها مثبت بود – یک کارگر لبنی در تگزاس که تنها علامتش قرمزی چشم بود. به گفته دوگان، برای تقویت قابلیت‌های آزمایش، CDC اخیراً بودجه‌ای را برای مراکز توالی‌یابی ژنتیکی در شش ایالت افزایش داده است.

یکی دیگر از اقدامات کلیدی که در حال انجام است، تضمین ایمنی عرضه شیر در ایالات متحده است. شیر گاوهای آلوده حاوی مقادیر بالایی از ویروس است. در حالی که شیر حیوانات بیمار نباید وارد شیر شود، آزمایش اولیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نشان داد که از هر 5 نمونه شیر، 1 نمونه حاوی آثار ژنتیکی آنفولانزای پرندگان است.

دونالد پراتر از FDA گفت: «مهم این است که این بدان معنا نیست که نمونه ها حاوی ویروس سالم و عفونی هستند. روش آزمایشی مورد استفاده، هر گونه ماده ژنتیکی، از جمله ویروس مرده را شناسایی می کند.

اکثریت قریب به اتفاق شیری که در ایالات متحده فروخته می شود پاستوریزه است، فرآیندی که عوامل بیماری زا را با حرارت زیاد از بین می برد. پراتر گفت: هیچ مطالعه ای اثربخشی پاستوریزاسیون در برابر H5N1 را ارزیابی نکرده است، اما مطالعات انجام شده در مورد ویروس های مشابه آنفلوانزا نشان می دهد که چنین خواهد بود. به همین دلیل است که افراد باید از مصرف یا دست زدن به محصولات شیر ​​خام خودداری کنند.

دو نامزد واکسن برای H5N1 نیز در دست ساخت هستند. دوگان گفت: آزمایش های اولیه توسط CDC نشان می دهد که هر دو در آزمایش های آزمایشگاهی در برابر سویه فعلی در گاو موثر هستند.

دیوید بوچر در ASPR در این نشست گفت که به عنوان بخشی از یک پروتکل از پیش تعیین شده، اداره آمادگی و واکنش استراتژیک ایالات متحده (ASPR) در حال ذخیره سازی مواد برای واکسن آنفولانزای پرندگان است. این شامل ساخت بخشی از واکسن به نام آنتی ژن است که پاسخ ایمنی به ویروس را ایجاد می کند. او گفت که ASPR و شرکای تجاری آن در حال حاضر صدها هزار واکسن را برای H5N1 پر کرده اند که در صورت نیاز، می توان به سرعت برای آزمایش های بالینی یا استفاده اضطراری توزیع کرد.

“بر اساس خطر فعلی CDC از وضعیت، واکسیناسیون ابزار مورد نیاز در حال حاضر نیست. با این حال، ما می خواهیم در صورت تغییر این شرایط آماده باشیم. مواد کافی برای تولید 10 میلیون دوز اضافی نیز انباشته شده است. و ASPR قراردادهایی با تولیدکنندگان واکسن بسته است تا در صورت لزوم تولید را بیشتر کند.

بوچر گفت: «اگر نیاز به کشیدن هر یک از این اهرم ها داشته باشیم، آماده انجام این کار هستیم.

موضوعات: