تسمه ای که ضربان قلب را در بارداری ردیابی می کند ممکن است زایمان زودرس را پیش بینی کند


دانشمندان از ردیاب تناسب اندام WHOOP برای نظارت بر ضربان قلب در دوران بارداری استفاده کردند

واو

استفاده از ردیاب ضربان قلب در دوران بارداری ممکن است به پزشکان کمک کند تا پیش بینی کنند چه کسی در معرض خطر زایمان زودرس است.

در یک مطالعه قبلی، شون روآن در دانشگاه ویرجینیای غربی و همکارانش 18 زن را برای پوشیدن مچ بند های ردیابی قلب از برند WHOOP در طول بارداری خود به کار گرفتند.

همه آنها در یک ترم کامل زایمان کردند، با داده های ردیاب آنها کاهش مشخصی در تغییرات ضربان قلب – نوسان در فواصل زمانی بین ضربان قلب – در طول 33 هفته اول بارداری و به دنبال آن افزایش مداوم تا زمان تولد نشان داد.

روآن که کنجکاو بود که آیا الگوی مشابهی در زایمان‌های زودرس رخ می‌دهد یا نه، با امیلی کاپودیلوپو در WHOOP در بوستون، ماساچوست، برای یک مطالعه بزرگتر همکاری کرد. این زوج و همکارانشان داده های ردیاب ارائه شده توسط 241 فرد باردار، بین 23 تا 47 سال، در ایالات متحده و 15 کشور دیگر را تجزیه و تحلیل کردند. مشخص نیست که آیا این داده ها شامل مردان تراجنسیتی می شود یا خیر.

همه شرکت‌کنندگان یک فرزند مجرد باردار بودند که بین مارس 2021 و اکتبر 2022 به دنیا آمده بود. در مجموع، آنها بیش از 24000 مورد ثبت تغییرات ضربان قلب ارائه کردند.

همانطور که در مطالعه قبلی، آنهایی که در ترم کامل زایمان کردند، در حدود هفته 33 بارداری، یعنی به طور متوسط ​​هفت هفته قبل از زایمان، تغییر ضربان قلب واضحی داشتند.

با این حال، برای 8.7 درصدی که زایمان زودرس داشتند، الگوهای تغییر ضربان قلب بسیار کمتر سازگار بود. تغییر آن‌ها از کاهش به افزایش این تنوع در دوره‌های مختلف بارداری اتفاق می‌افتد، اما مانند آنهایی که در ترم کامل زایمان کرده‌اند، به نظر می‌رسد که این تغییر به طور متوسط ​​حدود هفت هفته قبل از شروع زایمان اتفاق می‌افتد، البته پیش از موعد.

روون می‌گوید این دستگاه‌ها ممکن است روزی حاملگی‌هایی را شناسایی کنند که نیاز به نظارت دقیق‌تری دارند یا می‌توانند از تجویز داروهایی مانند استروئیدها که به رشد ریه جنین کمک می‌کنند، سود ببرند.

او می گوید، آنها همچنین می توانند به ویژه برای کسانی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند مفید باشند، بنابراین آنها می توانند برنامه ریزی کنند که در نزدیکی بیمارستان هایی بمانند که مراقبت های تخصصی ارائه می دهند.

اگر بتوانیم برخی از بخش‌های سلامت آنها را از راه دور کنترل کنیم، مانند ردیاب‌های WHOOP، و شروع به مشاهده این خمش می‌کنیم. [in heart rate variability]روآن می گوید، پس شاید بتوانیم کمی فعال تر باشیم.

موضوعات: