قرص های الکترونیکی تنفس و ضربان قلب شما را از روده کنترل می کنند


این دستگاه حاوی یک شتاب‌سنج است که با تشخیص لرزش‌های روده، تنفس و ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کند

بن پلس

یک قرص هوشمند که می تواند تنفس و ضربان قلب شما را از داخل روده اندازه گیری کند، می تواند آپنه خواب را تشخیص دهد و حتی مصرف بیش از حد مواد افیونی را تشخیص دهد.

آپنه خواب به عنوان نقص تنفس در طول خواب تعریف می شود. تشخیص معمولاً شامل یک شب اقامت در بیمارستان در حالی است که به دستگاه‌هایی متصل می‌شود که تنفس، ضربان قلب و سایر اقدامات فیزیولوژیکی را کنترل می‌کنند.

در حال حاضر، جووانی تراورسو از موسسه فناوری ماساچوست و همکارانش یک دستگاه الکترونیکی قابل بلع ساخته اند که ممکن است به افراد اجازه دهد تا در خانه به صورت بی سیم و ارزان از نظر آپنه خواب ارزیابی شوند.

این دستگاه که تقریباً به اندازه یک مکمل ویتامین است، حاوی یک شتاب‌سنج کوچک است که با تشخیص ارتعاشات در روده، تنفس و ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کند. همچنین دارای یک رادیو ایمپلنت پزشکی برای انتقال این اطلاعات به یک کامپیوتر خارجی است.

این تیم قرص هوشمند را روی 10 نفر با میانگین سنی 41 سال آزمایش کردند که قبلاً در مرکز ارزیابی خواب دانشگاه ویرجینیای غربی رزرو شده بودند.

همه شرکت‌کنندگان به راحتی قرص را قورت دادند و هیچ عارضه‌ای را تجربه نکردند. هنگامی که در روده آنها قرار گرفت، ضربان تنفس آنها را با دقت 93 درصد و ضربان قلب آنها را با دقت 96 درصد اندازه گیری کرد که با اتصال شرکت کنندگان به تجهیزات نظارت استاندارد تعیین شد.

فقط یک نفر در این مطالعه آپنه خواب کنترل نشده داشت که محققان توانستند آن را از طریق اندازه گیری های جمع آوری شده توسط دستگاه تشخیص دهند.

تراورسو و همکارانش بر این باورند که این قرص را می توان به مصرف کنندگان مواد افیونی نیز داد تا تشخیص دهند که تنفس آنها به دلیل مصرف بیش از حد مجاز است یا خیر و سپس یک هشدار برای کمک ارسال کنند.

برای بررسی این ایده، آنها قرص را به معده خوک بیهوش قبل از دادن دوز زیادی از فنتانیل افیونی وارد معده کردند. این دستگاه تشخیص داد که فنتانیل باعث کاهش شدید سرعت تنفس خوک می شود و به محققان این امکان را می دهد که داروی نالوکسان را برای معکوس کردن اثرات مواد افیونی و بازگرداندن سرعت تنفس خوک به حالت عادی تجویز کنند.

در شکل فعلی، قرص معمولاً در عرض یک روز دفع می‌شود که می‌تواند کاربرد آن را در تشخیص مصرف بیش از حد آن محدود کند. با این حال، محققان امیدوارند که آن را اصلاح کنند تا بتواند برای مدت بیشتری در روده بماند. آنها همچنین به دنبال راه هایی برای مهندسی کردن این قرص هستند تا زمانی که تنفس مصرف کننده مواد افیونی به طور خودکار نالوکسان آزاد شود.

موضوعات: