چگونه پوست خود را زیبا نگه داریم


پوست زیبا
پوست زیبا

چگونه پوست خود را زیبا نگه داریم

پوست از بدن شما محافظت می کند ، اما این همه ماجرا نیست. شما این چهره را به دنیا نشان دهید. اگر سالم است ، منبع زیبایی است. تصمیمات روزمره بر ظاهر پوست تأثیر می گذارد. با استفاده از این راهنمای بصری پوست خود را جوان ، سالم و بدون چین و چروک نگه دارید.

  • اگر پوست خوبی می خواهید؟ مراقب رژیم غذایی خود باشید. اگر ویتامین C بیشتری مصرف می کنید و چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف می کنید ، با افزایش سن ظاهر پوست شما بهبود می یابد. تغییر رژیم غذایی ظاهر شما را بهبود می بخشد. به نظر می رسد غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند ماهی ، میوه ها و سبزیجات به محافظت از پوست کمک می کند. برخی مطالعات پیشنهاد می کنند از کربوهیدراتهای پیچیده (مانند غلات کامل و ماکارونی) و پروتئین سالم برای جلوگیری از منابع استفاده کنید. محصولات لبنی همچنین می توانند با بدتر شدن آکنه همراه باشند
  • کرم ضد پیری ممکن است حاوی ویتامین C یا E باشد. اگر از غذاهای غنی از این ویتامین ها استفاده می کنید ، علاوه بر مواد معدنی سلنیوم ، می توانید از پوست خود در برابر اشعه خورشید محافظت کنید. آنها حتی می توانند علائم پیری مانند چین و چروک و تغییر رنگ پوست را معکوس کنند.
  • ورزش برای هر قسمتی از بدن ، از جمله بزرگترین پوست مفید است. ورزش گردش خون را بهبود می بخشد و به تغذیه پوست کمک می کند. جریان خون بهتر اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به ارمغان می آورد و می تواند به پوست در تولید کلاژن کمک کند ، که چین و چروک ها را از بین می برد. با تعریق هیجان زده نشوید ورزش منافذ پوست را مسدود نمی کند. بلافاصله بعد از تمرین صورت خود را بشویید و سربند خود را سفت نکنید ، زیرا می تواند عرق را به دام بیندازد و پوست شما را تحریک کند.
  • شمع را چند شب بسوزانید و جلوه صورت را تماشا کنید. اگر 7-8 ساعت در شب بخوابید ، بدن و پوست شما در بهترین حالت باقی می ماند. همچنین مهم است که چگونه می خوابید اگر سال ها صورت خود را روی بالش بگذارید و در جایی که پوست به بالش فشار می آورد چروک بزنید. دراز کشیدن روی شکم ، کیسه های زیر چشم شما را بدتر می کند. راه حل چیست؟ به پشت بخوابید.
  • 90 درصد زنان باردار دچار کشیدگی یا ترک پوستی می شوند و ممکن است بعد از زایمان از بین بروند. مرطوب کننده ها می توانند ظاهر علائم کشش را کمی بهبود بخشند. کرم های تجویزی ویتامین A یا لیزر درمانی نیز ممکن است مفید باشد ، اما نباید در دوران بارداری استفاده شود. آکنه یکی دیگر از مشکلات رایج پوستی است که به دلیل وجود بیش از حد هورمون در بدن ایجاد می شود. بهترین راه پیشگیری از آکنه شستن صورت دوبار در روز و استفاده از مرطوب کننده بدون روغن است. قبل از استفاده از محصولات آکنه با پزشک خود مشورت کنید.
  • برخی از زنان در دوران بارداری یا هنگام مصرف قرص های ضد بارداری ، لکه های تیره (ملاسما) روی صورت خود ایجاد می کنند. افزایش ملانین ، عامل رنگدانه پوست ، مسئول این لکه های تیره است. ملاسما معمولاً پس از زایمان یا قطع مصرف قرص از بین می رود. با استفاده از کرم ضد آفتاب و اجتناب از آفتاب از تغییر رنگدانه خودداری کنید. ملاسما همچنین می تواند با لایه برداری شیمیایی یا با استفاده موضعی از هیدروکینون ، رتینوئیدها ، آزلائیک اسید ، نیاسینامید ، کویامیک اسید یا اسیدهای هیدروکسی سفید کننده نقطه ای درمان شود. اما اجتناب از نور خورشید بسیار ضروری است.
  • حدود 90 درصد آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. از پوست خود با کرم ضد آفتاب معمولی محافظت کنید. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اکسید روی ، دی اکسید تیتانیوم یا آووبنزون ​​هستند. کرم های ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر بهترین هستند. از کلاه لبه پهن و آستین بلند استفاده کنید و از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر ، زمانی که پرتوها قوی ترین هستند ، از آفتاب اجتناب کنید.
  • با افزایش سن ، پوست شما تغییر می کند. بدن کلاژن کافی تولید نمی کند و الاستین که به پوست حالت ارتجاعی می دهد ضعیف می شود. علاوه بر این ، سلول های پوست به سرعت جایگزین نمی شوند. برای بهبود پیری پوست ، لایه برداری کنید تا پوست مرده از بین برود ، از صابونی استفاده کنید که خاصیت مرطوب کنندگی دارد و پوست را خشک نمی کند. از رتینوئیدها برای کاهش خطوط ریز استفاده کنید.
  • کافئین موجود در قهوه و چای کم آبی بدن را به دلیل خاصیت مدر بودن آن کاهش می دهد. بنابراین ، مصرف آنها می تواند پوست را خشک کند. اما یک آزمایش روی حیوانات نشان داد که کافئین ، هنگامی که به صورت موضعی روی پوست استفاده می شود ، می تواند آسیب های ناشی از نور خورشید را کاهش داده و خطر ابتلا به برخی سرطان های پوست را کاهش دهد.
  • مصرف زیاد الکل برای پوست و بدن مضر است. الکل ادرارآور است ؛ باعث کم آبی بدن می شود. که می تواند به خشکی پوست کمک کند. همچنین رگ های خونی را گشاد می کند. به همین دلیل مصرف کنندگان الکل اغلب سرخ می شوند. با گذشت زمان ، این رگ های خونی می توانند به طور دائم آسیب ببینند و پوست قرمز شود. الکل ، به ویژه شراب قرمز ، نیز می تواند باعث روزاسه شود.
  • سیگار کشیدن برای پوست مضر است: بعد از روز باعث ایجاد چین و چروک زود هنگام و خشک شدن پوست بعد از روز می شود. در حقیقت ، شما می توانید چین و چروک ها را در زیر میکروسکوپ در افراد سیگاری 20 ساله مشاهده کنید. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست و تجزیه کلاژن می شود. کلاژن کمتر به معنی چین و چروک بیشتر است. و بله ، کوچک شدن مکرر لب ها نیز می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود. شما نمی توانید آسیب را جبران کنید ، اما می توانید با ترک سیگار سیگار را ترک کنید.
  • هر روز پوست شما در معرض آلودگی هایی مانند دود سیگار ، دود خروجی خودرو یا هوای آلوده قرار می گیرد. با تمیز نگه داشتن پوست خود ، آن را سالم نگه دارید. بسته به نیاز پوست ، صورت خود را با صابون ملایم بشویید یا شب ها با اسکراب و تونیک ملایم لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست از بین برود ، سپس از کرم رتینوئید و مرطوب کننده استفاده کنید. (افرادی که پوست چرب دارند هنوز به مرطوب کننده احتیاج دارند ؛ باید از محصولات غیر چرب استفاده کنند.)
  • هوای سرد و باد باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود و می تواند اگزما و روزاسه را تشدید کند. نه تنها هوای بیرون بلکه گرمای خشک داخل خانه نیز برای پوست مضر است. با استفاده از مرطوب کننده در خانه ، نوشیدن آب زیاد و مرطوب کننده در طول روز مقابله کنید. هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • اگر پوست برنزه می خواهید ، از یک محصول ایمن استفاده کنید: از برنزه استفاده کنید. (اما اکثر آنها ضد آفتاب را شامل نمی شوند ، بنابراین هیچ نوع ضد آفتابی را ارائه نمی دهد.) به یاد داشته باشید که از طیف وسیعی از ضدآفتاب های ضد آب و در صورت لزوم هر دو ساعت یا بیشتر استفاده کنید. و اگر پوست شما دائماً خشک است ، از مرطوب کننده بدون چربی برای جلوگیری از آکنه در هوای مرطوب استفاده کنید. پس از رفتن به استخر ، بدن خود را بشویید تا کلر از پوست شما پاک شود.

دیدگاهتان را بنویسید