پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟


عکس 2017 08 17 13 07 48 1 400x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

بر اساس آخرین نظرسنجی ها رژیم کتوژنیک این رژیم دوباره به عنوان محبوب ترین رژیم سال در ایالات متحده معرفی شد.

در این رژیم ، بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی ها تامین می کند که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن است.

به عنوان مثال ، در این رژیم از کره و روغن برای نوشیدن قهوه استفاده می شود و بسیاری از همبرگرهای پنیری بدون نان معمولی خورده می شوند.

در عوض ، غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و غیره. آنها در این رژیم قربانی می شوند تا وارد مرحله کتوز شوند.

وقتی بدن به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی چربی می سوزاند ، بدن وارد فاز کتوز می شود.

غذای کتوژنیک - پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

“ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی آکادمی تغذیه آمریکا ،”

این رژیم غذایی برای کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش گرسنگی ، کنترل دیابت ، درمان صرع مقاوم ، بهبود فشار خون و کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید و تبدیل نوع سوخت مصرفی بدن به چربی مورد استقبال قرار گرفته است. گزارش های مردمی همچنین نشان می دهد که رژیم عمل کرده و به نتیجه مثبتی دست یافته است.

دکتر ویلیام یانسی ، مدیر مرکز رژیم و تناسب اندام دوک ، گفت:

ما مزایای قابل توجهی را مشاهده می کنیم.

برای درک بهتر رژیم کتوژنیک ، می خواهم یک مثال بزنم. یک ماشین دوگانه سوز را در نظر بگیرید که می تواند هم با گاز و هم با بنزین روشن شود. این خودرو همیشه با گاز کار می کرد ، حالا وسط جاده بنزینش تمام می شود و می ایستد. چه کار می کنی؟ خوب ، دکمه گاز را فشار می دهید زیرا می توانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. فقط با بنزین خودرو حتی بهتر و سریعتر کار می کند. بدن ما شبیه به این دستگاه است که شامل دو نوع سوخت است. کربوهیدرات ها و چربی ها. حالا وقتی کربوهیدرات کم می کنید چه اتفاقی می افتد؟ شما قطعاً آن را در وسط نمی گذارید زیرا می توانید به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کنید. همچنین با چربی سوزی بهتر عمل می کند.

رژیم کتوژنیک این دارو ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده می شد ، اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم های رژیمی است. در رژیم کتو ، مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش می یابد (حدود 5) و چربی ها جایگزین می شوند. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی بدن را در حالت کتوز قرار می دهد.

نمودار کتو رژیم 95397 697 494x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف رژیم کتو ورود به حالت کتوز از طریق متابولیسم چربی است. در کتوز ، بدن به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان انرژی استفاده می کند. با مقدار کم کربوهیدرات ، چربی ها به کتون تبدیل می شوند و انرژی بدن را تامین می کنند.

b3uf photo 2018 10 09 23 45 12 726x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوز به چه معناست؟

منبع اصلی انرژی بدن کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما در رژیم کتوژنیک که مربوط به کربوهیدرات ها نیست ، بدن چاق می شود. نام علمی این تغییر در وضعیت بدن از سوزاندن گلوکز به چربی سوزی کتوز است.

چه نوع رژیم های کتوژنیک وجود دارد؟

به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم های کتوژنیک معمولی ، رژیم های کتوژنیک چرخه ای یا متناوب ، رژیم های کتوژنیک هدف دار و رژیم های کتوژنیک با پروتئین بالا به تفصیل در زیر شرح داده شده است. در ادامه این مقاله ، شما با واژه درشت مغذی ها برخورد می کنید. غذاهایی که روزانه مصرف می کنیم به دو دسته تقسیم می شوند. ریز مغذی ها و درشت مغذی ها. درشت مغذی ها دارای سه دسته اصلی چربی ، پروتئین و کربوهیدرات هستند و ریزمغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

مناسب برای مبتدیان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 75٪ چربی ، 15-20٪ پروتئین ، 5-10٪ کربوهیدرات

این نوع رژیم شامل 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. این بدان معناست که میزان چربی بیشتر است. در رژیم کتوژنیک استاندارد ، همه وعده ها و میان وعده های اصلی بر اساس چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، روغن های سالم ، ماهی و گوشت چرب ، زیتون و روغن زیتون است. در این رژیم غذایی روزانه ، میزان چربی مصرفی باید معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات بهتر است از سبزیجات غیر نشاسته ای (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و …) و کربوهیدراتهای کم مانند توت و خربزه استفاده کنید. متوسط ​​مصرف پروتئین حدود 112 گرم گوشت ، ماهی یا مرغ در هر وعده است.

2- رژیم کتوژنیک چرخه ای یا متناوب (CKD)

مناسب برای ورزشکاران نسبت درشت مغذی های این رژیم: 75٪ چربی ، 15٪ و 20٪ پروتئین ، 5-10٪ کربوهیدرات در روزهای کتو و 25٪ چربی ، 25٪ پروتئین و 50٪ کربوهیدرات در روزهای آزاد

رژیم کتوژنیک چرخه ای یا متناوب راهی آسان تر برای افزودن چربی به رژیم غذایی است و به شما این امکان را می دهد که در روزهای تعطیل از رژیم متعادل تری پیروی کنید. یک نوع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج هفته رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در هفته است. برخی افراد ترجیح می دهند تعطیلات خود را برای مناسبت های خاص مانند تعطیلات ، تولدها و عروسی ها نگه دارند.

توصیه می کنیم از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، محصولات لبنی و غلات کامل (به غیر از غذاهای فرآوری شده یا شیرین) در روزهای بهتر برای نتایج بهتر استفاده کنید.

رژیم کتوژن هدفمند (TKD)

برای بدنسازان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 65-70 fat چربی ، 20 protein پروتئین ، 10-15 carbohyd کربوهیدرات

رژیم های کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعال که رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند رایج است. در این رژیم غذایی افراد می توانند 20 تا 30 درصد کربوهیدرات را قبل و بعد از تمرین مصرف کنند تا شدت تمرین افزایش یابد (میزان کربوهیدرات مصرف شده در طول روز 70-80 گرم است). محبوب ترین رژیم غذایی

بهترین راه حل اضافه کردن میوه ، شیر یا غذاهای حاوی غلات است. خوشبختانه کربوهیدرات های مصرفی در این رژیم بسیار راحت سوزانده می شوند و به صورت چربی در بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

مناسب برای افرادی که فعالیت بدنی شدید دارند. نسبت مواد مغذی در این رژیم: 60-65 fat چربی ، 30 protein پروتئین ، 5 تا 10 carbohyd کربوهیدرات

در این نوع رژیم کتوژنیک ، شما باید 120 گرم پروتئین (یا چهار 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی در روز مصرف کنید. کربوهیدرات ها هنوز محدود هستند و کمتر از 10 درصد کالری روزانه را تشکیل می دهند.

بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح می دهند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد مصرف کنند. البته این نوع رژیم نمی تواند منجر به کتوز شود زیرا پروتئینی مانند کربوهیدرات ها می تواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. اما معمولاً این نوع رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود. محبوب ترین رژیم غذایی

چه نوع رژیم کتوژنیک را باید انتخاب کنیم؟

اینکه کدام رژیم کتوتیک را انتخاب می کنید بستگی به هدف شما دارد ، اما رایج ترین آن رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای مبتدیان گزینه مناسبی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران عالی است ، اما بدنسازان رژیم دوره ای یا چرخه ای را ترجیح می دهند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا همچنین برای افراد فعال جسمی مفید است. به عنوان مثال ، اگر در یک رژیم معمولی ، فقط 20 درصد از کالری مصرفی باید از پروتئین تأمین شود ، در رژیم کتو با پروتئین بالا ، این مقدار باید به 35 درصد افزایش یابد.

آیا می توانم با رژیم کتو وزن کم کنم؟

شواهد نشان می دهد که رژیم کتو می تواند در 2 تا 6 ماه بیشتر از هر رژیم غذایی استاندارد دیگری باعث کاهش وزن و شکل بهتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید