هر آنچه باید در مورد رژیم حذف بدانید


به نظر می رسد عدم تحمل غذایی بیشتر از همیشه شایع است. امروزه طبیعی است که بشنویم کسی به دلیل اثرات منفی بر بدن ، گلوتن نمی خورد یا از محصولات لبنی خودداری می کند. برای برخی ، این می تواند عدم تحمل غذایی باشد ، و برای برخی دیگر ، حساسیت غذایی ، که این نیز یک مشکل مهم در حال حاضر در ایالات متحده است.

بر اساس تحقیقات و آموزش آلرژی غذایی بیش از 32 میلیون آمریکایی از حساسیت غذایی رنج می برندبه این علائم از علائم خفیف ، از جمله خارش دهان و کهیر ، تا علائم شدیدتر مانند طولانی شدن گلو متغیر است.

حساسیت غذایی باعث واکنش سیستم ایمنی بدن می شود ، در حالی که عدم تحمل غذا باعث مشکلات گوارشی می شود. عدم تحمل غذایی معمولاً از شدت کمتری برخوردار است و شما ممکن است بدون داشتن مشکلات شدید به مصرف مقدار کمی غذا ادامه دهید.

تخم مرغ به عنوان بخشی از رژیم غذایی آلرژی یا حذف

یک راه برای تعیین عدم تحمل غذایی شما رژیم غذایی حذف است. این رژیم با افزایش مشکلات عدم تحمل غذایی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. پس چگونه این کار را انجام می دهید؟

هر آنچه در مورد رژیم حذف باید بدانید بخوانید.

رژیم حذف چیست؟

رژیم حذف بیشتر یک رژیم غذایی است که غذاهایی را که باعث حساسیت و عدم تحمل می شوند را از بین می برد ، بنابراین می توانید آزمایش کنید و ببینید بدن شما چگونه به آنها واکنش نشان می دهد زیرا هر بدن متفاوت است.

شدت رژیم حذف شما بستگی به میزان شدید مشکلات شما دارد. برخی ترجیح می دهند گلوتن و محصولات لبنی را برای چند هفته کنار بگذارند تا ببینند چه احساسی دارند ، در حالی که برخی دیگر از رژیم غذایی شدیدتر برای حذف مشکلات جدی تر مانند IBS استفاده می کنند.

چرا باید رژیم حذف انجام شود؟

اگر متوجه شدید علائم جسمی دارید ، از جمله:

  • پف کرده
  • گاز
  • سوء هاضمه
  • مشکلات سیستم ایمنی بدن
  • مه مغزی
  • خستگی
  • سردرد
  • آکنه
  • اضطراب
  • نوسانات خلقی
  • افسردگی

ممکن است بخواهید رژیم حذف را امتحان کنید. ممکن است شگفت زده شوید که بفهمید علت اضطراب شما مربوط به کار نیست ، بلکه نانی است که هر روز صبح می خورید.

زخم معده یا معده باعث درد معده می شود

رژیم حذف چگونه عمل می کند؟

اگر برای مدتی غذاهای خاصی را که می تواند واکنش های بدی در بدن شما ایجاد کند از رژیم غذایی خود حذف کنید ، ممکن است متوجه شوید که علائم شما برطرف شده و دوباره احساس طبیعی می کنید.

هدف رژیم حذف حذف میکروبیوم شما و کاهش التهاب است. برخی تحقیقات نشان داده است که رژیم حذف می تواند به مشکلاتی مانند IBS و سندرم روده نشت کمک کند.

چگونه رژیم حذف را شروع کنم؟

بسیاری از افراد رژیم غذایی را با حذف غذاهایی که برای بسیاری از افراد حساسیت / عدم تحمل شناخته شده اند ، شروع می کنند.

این شامل:

  • محصولات لبنی
  • گلوتن
  • سویا
  • ذرت
  • شکر تصفیه شده
  • بادام زمینی
  • تخم مرغ

زن در حال کاهش لیوان شیر رژیم غذایی را حذف می کند

اگر رژیم حذف شدیدتری را انتخاب کنید ، احتمالاً رژیم کم FODMAP را می خواهید. این شامل فروکتوز ، الیگوساکاریدها ، دی ساکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیولها است. بنابراین در اینجا برخی از غذاهایی که باید با این رژیم سختگیرانه حذف کنید حذف می شوند:

  • سایه شب (بادمجان ، گوجه فرنگی ، فلفل ، سیب زمینی سفید)
  • میوه های حاوی فروکتوز بالا (سیب ، گیلاس ، انبه ، انجیر)
  • محصولات لبنی
  • حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس)
  • سیر
  • پیاز
  • محصولات گندم

این غذاها کربوهیدراتهای زنجیره کوتاه محسوب می شوند ، به این معنی که بدن هضم آنها را سخت تر می کند.

رژیم حذف چقدر طول می کشد؟

این بستگی به مشکلات شما و همچنین رژیم حذف شدید دارد که انتخاب می کنید.

اگر برخی از غذاهای کلیدی را حذف کنید ، ممکن است چند روز پس از شروع رژیم غذایی ، نتایج را مشاهده کنید. با این حال ، چند هفته یا شاید ماه ها طول می کشد تا سایر افراد به نتیجه برسند.

بنابراین ، باید رژیم حذف را امتحان کنید تا نتیجه را ببینید. نقطه شروع واقع بینانه این است که رژیم را به مدت سه هفته دنبال کنید. سپس ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا آماده هستید تا دوباره غذا را به رژیم غذایی خود وارد کنید.

چگونه می توانم غذا را دوباره معرفی کنم؟

اگر احساس می کنید بدن شما بهتر است و عوامل محرک را برای مدت طولانی از دست داده اید ، زمان آن رسیده است که کارها را برگردانید.

بهترین راه برای انجام این کار ، معرفی مجدد فقط یک غذا در یک زمان است. برای مثال تخم مرغ را بگیرید. در چند روز دوبار تخم مرغ بخورید و احساس خود را ببینید. خوردن این غذا چند بار در این دوره مهم است زیرا ممکن است یک روز طول بکشد تا علائم ظاهر شوند.

اگر اولین معرفی مجدد موفقیت آمیز بود ، می توانید به وعده غذایی بعدی بروید. در دوره معرفی مجدد ، شما باید به احساسات بدن خود توجه زیادی داشته باشید. هر بار که دوباره معرفی می کنید ، یک دفتر خاطرات داشته باشید.

هنگام رژیم گرفتن ، دفتر خاطرات غذا یا یادداشت غذایی

اگر بعد از معرفی مجدد دوباره شعله ور شوم چه؟

اگر یک غذا را دوباره معرفی کردید و متوجه شدید که بدن شما علائم عدم تحمل خود را نشان می دهد ، سعی کنید دوباره آن را تا دو هفته دیگر حذف کنید و سپس آن را بازگردانید. اگر همچنان این چرخه را امتحان کنید و غذا همچنان شما را آزار دهد ، احتمال زیادی وجود دارد که شما آلرژی داشته باشید و مجبور شوید این غذا را برای همیشه از رژیم غذایی خود حذف کنید.

نتیجه

رژیم حذف حذف شده ارزش امتحان کردن را دارد. این قطعاً به شما آسیبی نمی رساند و تنها به طور بالقوه می تواند به شما در حل هرگونه مشکل در خوردن کمک کند. کلید موفقیت در این رژیم صبر ، ثبات و هماهنگی با بدن است. ممکن است مدتی طول بکشد تا متوجه اثرات حذف شوید ، اما باید به رژیم خود پایبند باشید و به احساسات بدن خود گوش دهید.

بیشتر بخوانید:

رژیم گیاهی ضدالتهاب

آیا رژیم کتو می تواند در یائسگی کمک کند؟

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان!) و ما هر هفته مقالات فوق العاده ای را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید