نمونه رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتوژنیک یا کتو یک کاهش سریع وزن است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. در رژیم کتو ، بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که برای چربی سوزی باید در این رژیم چربی مصرف کنید!

پرسش و پاسخ رژیم کتوژنیک 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژن ، رژیم کتو ، رژیم غذایی پرچرب ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات و متوسط ​​است که برای کاهش سریع وزن ارزش گذاری شده است. در طول رژیم کتو ، چربی اضافی و تجمع یافته بدن سوزانده می شود بدون اینکه فرد احساس گرسنگی کند.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم خود پیروی کنید ، مدت زیادی طول نمی کشد تا به هدف خود برسید و از نتیجه فوق العاده خوشحال خواهید شد.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات کمتر دریافت می کنید. شما باید کربوهیدرات هایی که به راحتی هضم می شوند مانند شکر ، نوشابه ، شیرینی و نان سفید را از رژیم کتو حذف کنید.

معمولاً سوخت مورد نیاز بدن از کربوهیدرات ها (محصولات قندی) تأمین می شود. اما در این رژیم غذایی ، بدن از چربی و در صورت لزوم پروتئین تامین می شود. در حقیقت ، استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. در طول رژیم کتو ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (محصولات قندی ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

در رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید ، در نهایت انرژی شما تمام می شود (سطح قند خون که بدن می تواند به سرعت مصرف کند). این معمولاً 3-4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین ها و چربی ها به انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

عجله 1 - نمونه رژیم کتوژنیک

تفاوت کتوژنیک با رژیم کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند ، 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری را دنبال می کردند ، کاهش دادند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در رژیم غذایی کتو بهبود یافت.

دلایل متعددی برای این رژیم وجود دارد که اثرات بیشتر و بهتری نسبت به رژیم کم چرب دارد. یکی از دلایل این امر این است که در روش های کتوژنیک ، به دلیل رژیم کم چرب ، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید ، کاهش وزن بیشتری حاصل می شود.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • به کاهش سریع وزن کمک می کند ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • درمان آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • رفع اختلالات سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه رژیم کتوژنیک

چگونه می توان رژیم کتوژنیک گرفت؟

چگونه درمان کتوژن را شروع کنیم؟ اگرچه روش های زیادی برای آزمایش کتو وجود دارد ، اما بهترین نتایج معمولاً از 5 مرحله زیر حاصل می شود:

  • فاز اول: توقف سریع گلوکز از غذاهای کربوهیدرات دار ، از جمله غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره.
  • مرحله دوم: این بدن شما را مجبور می کند تا منبع جایگزین سوخت را پیدا کند: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • بخش SUM: در همین حال ، در صورت عدم وجود گلوکز ، بدن شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون خون به نقطه خاصی می رسد ، وارد حالت کتوز می شود.
  • مرحله 5: این وضعیت باعث کاهش سریع و پایدار وزن از سطح بالای کتون می شود تا زمانی که به وزن بدن سالم و پایدار برسید.

توصیه هایی برای پیروی از رژیم کتوژنیک

شما سالهاست به رژیم غذایی خود عادت کرده اید. رژیمی که در آن گندم و برنج بخش عمده ای از رژیم غذایی شما را تشکیل می دهند. حالا داستان فرق می کند. شما باید بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید. این تغییر برای بسیاری از افراد گیج کننده است. توصیه می کنیم در صورت امکان قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید.

آب و نمک را به خاطر بسپارید!

هنگام شروع رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات ، حتما مایعات زیادی بنوشید. به یاد داشته باشید که آب همیشه بهترین انتخاب است. همچنین ، نمک کافی مصرف کنید. مصرف نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند سردرد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژن برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابتی هستند یا می خواهند متابولیسم خود را بهبود ببخشند بسیار مناسب است. اما برای ورزشکاران حرفه ای ، کسانی که می خواهند در بدن خود عضله بسازند یا می خواهند وزن خود را افزایش دهند ، رژیم غذایی مناسب نیست. این رژیم غذایی ، مانند هر رژیم دیگری ، تنها در صورتی موثر است که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

نمونه رژیم کتوژنیک

شنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و یک مشت بادام

شام: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام: چیزبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده کره ای

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده کره

ناهار: سالاد میگو با روغن زیتون

شام: پیاز سرخ شده گوشت چرخ کرده با سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه:

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: گوشت چرخ کرده سرخ شده با پیاز و سبزیجات سرخ شده در کره ، شبیه شام ​​عصر قبل

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده با سبزیجات

چهار شنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و یک مشت بادام

شام: کوفته قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده کره

ناهار: مثل شام روز قبل

شام: گوشت گوسفندی چرب با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک گوشت با سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا کبابی با سبزیجات

ما توصیه می کنیم که از انواع سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید و همچنین اگر غذاهای متنوعی با تزئینات جالب بپزید ، رژیم غذایی خود را آسان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید