لاغری بعد از سزارین فقط با 8 راه حل عالی و سالم


لاغری بعد از سزارین

لاغری پس از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری مراقبت خاصی می خواهد. پس از سزارین ، بدن به 12 هفته (هر چند به طور پیش فرض به حدود 6-8 هفته تغییر می کند) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر کریستینا مونز ، دانشیار مامایی و زنان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از سزارین ، درزها خوب می شوندرحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی تجمع یافته در دوران بارداری تخلیه می شود. بنابراین لازم است به بدن زمان بدهید تا این دوره را پشت سر بگذارد.

با این حال ، نگرانی بزرگی برای بسیاری از افراد است که به دوران قبل از بارداری و استقامت خود بازگردند. در اینجا چند راهکار برای کمک به کاهش وزن بعد از سزارین وجود دارد.

8 راهکار بهداشتی برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی اکثر مادران است. دستیابی به بدن و وضعیت قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می توان در دوران بارداری به آن توجه کرد.

اما آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند و با استراتژی های ایمن وزن خود را کاهش دهند. در اینجا چند راه حل م effectiveثر و ایمن برای شما آورده شده است.

1. ابتدا صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس معتقد است که پس از سزارین ، بدن باید 6-8 هفته طول بکشد تا بهبود یابد و بدن نباید قبل از آن زمان تحت فشار قرار گیرد. بنابراین ، در این دوره ، تنها بر سلامت بدن خود تمرکز کنید و غذاهای سالم برای این منظور بخورید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.

تغذیه سالم بعد از سزارین

تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی صحبت از دست دادن وزن می شود ، هر قسمت از بدن تحت تأثیر قرار می گیرد و فقط قسمتی از بدن را نمی توان هدف قرار داد. بنابراین شما باید روی کل بدن خود تمرکز کنید ، که این امر زمان می برد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، به طور طبیعی 300 تا 500 کالری انرژی از بدن مادر نسبت به قبل می سوزاند. این مقدار کالری در تولید و انتخاب شیر برای تغذیه نوزاد از بین می رود.

لاغری بعد از سزارین

به همین دلیل مادران برای کاهش وزن بدون نیاز به سزارین مراجعه می کنند کالری و رژیم غذایی به خاطر داشته باشید که آنها مقداری از وزن باقی مانده خود را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. هر چه مقدار شیر کمتر باشد ، مقدار و حتی کیفیت شیر ​​بیشتر است. به جای محدود کردن میزان کالری دریافتی در این دوره ، باید بر کیفیت غذای سالم و مصرف متعادل تمرکز کنید تا کاهش وزن را آغاز کنید.

3. هیچ غذایی را حذف نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این دوره ، بدن شما نباید از منابع غذایی محروم شود و محدودیت های مصرف نباید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین ، سعی کنید به جای حذف منابع غذایی ، گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

یعنی مصرف غذاهای مفید مانند سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز. همچنین باید از پیروی از رژیم های مد روز یا توصیه شده توسط دیگران خودداری کنید.

از چربی های سالم مانند آجیل استفاده کنید. از قندهای مصنوعی در درمان سطح قند خون خودداری کنید. اینها برای کاهش وزن و کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مهم هستند.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است دائماً وسوسه شود که غذا بخورد و حتی منابع غذایی ناسالم و بی فایده انتخاب کنید. تهیه غذای سالم خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد ، که اکثر مادران جدید از آن برخوردار نیستند.

5. آب کافی بنوشید

بدن خود را هیدراته نگه دارید برای جلوگیری از خوردن و هوس های ناسالم برای تولید شیر بسیار مهم است. گاهی تقوا نتیجه کم آبی است که باید با آبرسانی به بدن از آن جلوگیری کرد.

آب برای کاهش وزن بعد از زایمان

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای تأمین نیاز شیر نوزاد استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما از منابع ناسالم مانند آب میوه های مصنوعی بدون قند و فیبر بالا به جای آب و نوشیدنی های سالم استفاده کنید.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از زایمان خودداری کنید

به گفته یک متخصص آموزش ، قبل و بعد از بارداری ، بسیار مهم است که ماهیچه ها بتوانند به طور مستقل کار کنند. به این ترتیب ، ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

استفاده از کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط ماهیچه ها را ضعیف می کند. زیرا آنها برای نگهداری و قرارداد خود از ابزاری استفاده کردند. این مشکل فقط باعث آن شده است ضعیف شدن عضلات شکم خواهد بود.

7. بر تمرینات منظم تمرکز کنید

تمرینات ، از جمله تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز می کنند ، عمل کنید. این تمرینات به تقویت باسن و ماهیچه های شکم کمک می کند ، که در کاهش وزن بعد از سزارین بسیار موثر است.

ورزش برای کاهش وزن بعد از سزارین

حتی اگر زایمان طبیعی یا واژینال اتفاق نیفتاده باشد ، لگن تحت فشار است. برای کاهش وزن و تناسب اندام ، بهتر است فقط روی معده خود تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام ندهید که کل بدن شما را برای حفظ تناسب اندام به چالش می کشد.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که می توانند بدون حرکت زیاد با ماهیچه های شکمی و بافت های اندام های دیگر منقبض شوند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن را ایجاد کند. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، باید با تمرین این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا نیز برای تقویت ستون فقرات خود استفاده کنید. می توانید روزانه تمرینات تنفسی را جلوی آینه انجام دهید و از سلامت جسم و روح خود لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف بزرگ برای مادران پس از زایمان باشد. اما آنها به هیچ وجه نمی توانند سلامت خود را در نتیجه این مشکل به خطر بیاندازند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید