غذاهای بد که برای کاهش وزن مفید هستند


برنج
برنج

سیب زمینی

سیب زمینی
سیب زمینی

نمره سیب زمینی در بالای شاخص اشباع قرار دارد. اما نحوه پخت سیب زمینی نیز مهم است: روش پخته باعث می شود احساس بهتری برای مدت زمان طولانی تری داشته باشید. اما آشپزی با یک تزیین سالم مانند کلم بروکلی سرخ شده یکی دیگر از گزینه های خوشمزه است. سیب زمینی فاقد گلوتن است ، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و منبع خوبی از ویتامین B6 و C است.

ماکارونی

ماکارونی
ماکارونی

مطالعات انجام شده بر روی افرادی که رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین دارند (غذاهایی که سطح قند خون را برای مدت زمان طولانی افزایش می دهند) نشان می دهد که مقادیر متوسط ​​ماکارونی مضر نیست. در حقیقت ، شرکت کنندگان هنوز می توانند هنگام مصرف ماکارونی وزن خود را کاهش دهند. بیشتر ماکارونی سبوس دار بخورید. هرچه بیشتر خمیر را بمکید ، قند خون شما بیشتر افزایش می یابد.

مغز

مغز
مغز

گردو می تواند حاوی مقدار زیادی چربی و کالری باشد ، اما لازم نیست از کاهش وزن دست بکشید. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد زنانی که دو بار یا بیشتر در هفته آجیل می خورند ، حدود 25 درصد کمتر چاق و کمتر از کسانی هستند که از آجیل اجتناب می کنند.

پنیر

پنیر
پنیر

یک مطالعه نشان می دهد که گنجاندن محصولات لبنی کم چرب و غنی از کلسیم در رژیم کم چرب در واقع می تواند به کاهش وزن و حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

قهوه

قهوه
قهوه

یک فنجان قهوه در روز به تنهایی از کاهش وزن جلوگیری نمی کند. در حقیقت ، محققان بر این باورند که کافئین موجود در قهوه می تواند باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید و کالری بیشتری بسوزانید. اما افزودن شکر و خامه به قهوه می تواند فواید قهوه را کاهش دهد. حتی می توانید با گذشت زمان وزن خود را افزایش دهید.

برنج

برنج
برنج

رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، مانند برنج قهوه ای ، در واقع می تواند به حفظ وزن سالم کمک کند. علاوه بر فیبر ، که احساس اشباع می شود ، ویتامین B1 و B6 ، منیزیم ، سلنیوم ، فسفر و منگنز نیز دریافت می کنید. و اگرچه برنج سفید این فواید را ندارد ، اما همچنان می توانید با مصرف معقول و محدود از آن لذت ببرید بدون اینکه نگران افزایش وزن باشید.

شکلات

شکلات
شکلات

نکته این است که شکلات تلخ و کمی مصرف کنید. شکلات تلخ مملو از آنتی اکسیدان است و مطالعات نشان می دهد که به انسولین در بدن کمک می کند در حالی که گرسنگی را کنترل می کند. این باعث می شود که یک دسر ایده آل برای حذف یک وعده غذایی سالم باشد.

ذرت بو داده

ذرت بو داده
ذرت بو داده

پاپ کورن منبع خوبی از فیبر است و به سرعت گرسنگی را برطرف می کند و احتمال مصرف بیش از حد آن را کمتر می کند ، به شرطی که از روغن و نمک کمتری تهیه شده باشد.

شیر کامل

شیر کامل
شیر کامل

برای کاهش وزن شیر کامل بنوشید؟ ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما کارشناسان می گویند ممکن است. مطالعات نشان می دهد که مصرف یک لیوان شیر کامل اغلب باعث افزایش وزن نمی شود و حتی ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند. اگرچه آنها هنوز نمی دانند مکانیسم چیست ، اما این امکان وجود دارد زیرا مقدار زیادی شیر به سرعت پر می شود و از مصرف بیش از حد در جاهای دیگر جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید