شما می خواهید سالم تر باشید. آیا کاهش وزن می تواند کمک کننده باشد؟


زمان خواندن: 6 دقایق

هفته گذشته در مورد چگونگی تغییر ما از “ایده آل نازک” به “ایده آل وزن سالم” نوشتم. و تفاوت این دو ایده آل ، اما نه چندان زیاد. یکی از راه های متفاوت نبودن این است که هر دو ایده آل اغلب شامل رژیم هستند. قبل از اینکه بگویید “صبر کن ، این درست نیست” ، بگذارید توضیح دهم.

هنگامی که کالری ها ، ماکروها (معمولاً چربی یا کربوهیدرات ها) یا نقاط را شمرده ، پیگیری و محدود می کنید تا بدن خود را کوچک کنید یا ترکیب بدن خود را به طور چشمگیری تغییر دهید (همچنین به عنوان کاهش چربی شناخته می شود) ، رژیم را شروع می کنید. این حتی اگر دلیل اصلی ذکر شده “سلامتی” باشد ، صادق است. همچنین اگر کتاب ، وب سایت یا برنامه تجاری کاهش وزن که از شما می خواهد کالری ، ماکرو یا امتیازها را بشمارید ، پیگیری و محدود کنید ، بیان می کند که این رژیم “رژیم نیست” یا “سلامتی” است ، صادق است. (به من نگاه کن سیاتل تایمز مقاله در مورد نوم.)

اگر او شبیه یک اردک است ، مانند یک اردک عمل می کند و اردک مانند یک اردک است ، پس این یک اردک است. کواک!

پس چرا مهم است؟ مهم است زیرا رژیم گرفتن فرار بی ضرر نیستبه از قضا ، با توجه به اینکه بسیاری از افراد برای ظاهر بهتر در مایو رژیم نمی گیرند – آنها رژیم می گیرند زیرا می خواهند سالمتر باشند. یا آنها در حال حاضر سالم هستند ، اما به دلیل اینکه بدن بزرگتری دارند ، دائماً – توسط پزشکان ، دوستان ، خانواده ، غریبه ها ، رسانه ها – به آنها گفته می شود که در حال حاضر ممکن است سالم باشند ، اما وزن آنها با آنها همخوانی خواهد داشت. اگر کاری در مورد آن انجام ندهند

عدم کمک ، وجود آسیب

تحقیقات زیادی این را ثابت می کند:

  1. رژیم ها کار نمی کنند (این بدان معناست که اکثریت قریب به اتفاق رژیم های غذایی عمداً بیشتر یا همه آن را دریافت می کنند – گاهی اوقات بیش از حد مجاز برنده می شوند – ظرف پنج سال).
  2. رژیم گرفتن ضرر واقعی دارد (اعم از افزایش نارضایتی بدن تا کمک به رژیم غذایی غیرطبیعی و در برخی موارد ، ایجاد اختلالات خوردن).

همچنین قابل ذکر است که هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد افراد چاق که وزن خود را کاهش می دهند با افراد لاغر طبیعی (از نظر ژنتیکی) خطرات کمی برای سلامتی دارند.به (من از “چربی” به عنوان یک اصطلاح توصیفی استفاده می کنم ، مانند یک عبارت کوتاه یا زیاد ، بدون تحقیر.)

من با چشم نمکی بزرگ می گویم زیرا در حالی که ماندن در بدن نازک تر خطر بسیاری از “بیماری های مزمن” را به همراه دارد ، در حالی که بدن بزرگتر خطر “بسیاری” بیماری های مزمن را بیشتر دارد. این ثابت نمی کند که خطر نازک تر یا چاق تر پایین تر یا بیشتر است.

در تحقیقات “وزن و سلامت” اشکالات زیادی وجود دارد ، از جمله حذف گسترده اثرات مثبت فعالیت بدنی و اثرات منفی وزن انگ. کافی است بگوییم هیچ مدرکی مبنی بر این باور رایج ما وجود ندارد که لاغری افراد چاق آنها را سالم تر می کند.

آیا کاهش وزن با سلامتی ارتباط دارد؟

یکی از بهترین مقاله های تحقیقاتی که برای ارتباط موضوعات مختلف در مورد مضرات رژیم غذایی دیده ام مقاله مروری 2013 “اثرات طولانی مدت رژیم: آیا کاهش وزن با سلامتی ارتباط دارد؟” یکی از نویسندگان مقاله A. Janet Tomiyama ، PhD ، از UCLA است که در حال مطالعه آثار مضر استرس ، کاهش وزن و چربی سوزی است. من طرفدار تحقیقات شما هستم. Traci Mann ، PhD ، از دانشگاه مینه سوتا ، یکی دیگر از نویسندگان این مقاله است. دکتر مان همچنین نویسنده کتاب “اسرار آزمایشگاه غذا خوردن” است ، که من آن را با قید و شرط توصیه می کنم زیرا اگرچه اطلاعات زیادی در مورد علت عدم کارکرد رژیم ها در دسترس است ، اما به نظر می رسد برخی از کتابها هنوز دارای رژیم غذایی طولانی مدت هستند. به می تواند تأثیر بگذارد ، که می تواند برای برخی محرک باشد.

به طور اتفاقی ، نویسندگان با بررسی نتایج مطالعات رژیم غذایی طولانی مدت ، تصادفی و کنترل شده ، بررسی کردند که آیا کاهش وزن سلامت را بهبود می بخشد یا خیر. به طور خاص ، بررسی شده است که آیا رژیم های غذایی کلسترول ، تری گلیسیرید ، فشار خون و قند خون ناشتا را بهبود می بخشد یا خیر. آنها همچنین بررسی کردند که وزن کاهش یافته چقدر تغییر کرده است.

به طور کلی ، این نتایج بهداشتی حداقل پیشرفت را نشان می دهد – اما این بهبودها به همان اندازه در بین رژیم گیرندگان و در بین شرکت کنندگان گروه کنترل رخ می دهد. بنابراین کاهش وزن اهمیتی نداشت.

نویسندگان برخی از تأثیرات مثبت مثبت را کاهش دادند – فشار خون پایین ، کاهش داروهای ضد دیابت و کمتر دیابت یا سکته مغزی جدید. با این حال، عواملی که به طور بالقوه ارتباط بین کاهش وزن و پیامدهای سلامتی را اشتباه می گیرند ، مانند افزایش ورزش ، تغذیه سالم و تماس با سیستم بهداشتی ، نیز مشخص شده است. به عنوان مثال ، اگر وزن خود را کاهش می دهید اما بیشتر ورزش می کنید ، بهتر غذا می خورید و / یا در نهایت مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه دریافت می کنید و سلامت شما بهبود می یابد ، کاهش وزن اغلب شناخته می شود – اما شاید این نتیجه گیری دقیقی نباشد.

از رژیم گرفتن گرفته تا رژیم گرفتن

در سال 1995 ، موسسه پزشکی استاندارد “رژیم غذایی موفق” را تعیین کرد رژیم غذایی که در آن فرد کاهش وزن را برای یک سال حفظ می کند … از ابتدای رژیم. این تعریف هنوز هم به طور گسترده ای پذیرفته شده است. آیا این به نظر شما یک موفقیت است؟ فرض کنید شما رژیم غذایی خود را در ماه ژانویه مانند بسیاری دیگر شروع می کنید ، اما از ژانویه آینده شروع به کاهش وزن می کنید. آیا این موفقیت به نظر می رسد یا شکست؟

البته ، شکست شما نیستید ، بلکه رژیم هستید. و استاندارد “موفقیت” یک ساله برای برنامه های رژیم غذایی تجاری عالی است زیرا آنها به مشتریان مکرر تکیه می کنند. و البته آنها به شما می گویند (معمولاً به طور غیر مستقیم ، اما گاهی اوقات مستقیم) که شما یا شکست ، رژیم غذایی آنها واقعاً کار می کند ، اما شما فقط باید بیشتر تلاش کنید تا این کار را به درستی انجام دهید.

جالب اینجاست که در کارآزمایی های تصادفی و کنترل شده مقاله مروری توسط Tomiyama و Mann ، میانگین کاهش وزن افراد گروه درمان (یعنی گروه رژیم غذایی) تنها 3.5 پوند بیشتر از گروه کنترل (یعنی گروه رژیم غذایی) کاهش یافته است. ) و در پایان دو سال از ابتدای رژیم ها، رژیم گیرندگان به طور متوسط ​​تنها 2 پوند وزن کم کردند. بنابراین کاهش وزن کمی و بهبود سلامتی کمی (در صورت وجود).

نویسندگان به این نتیجه رسیدند که “اگر رژیم ها منجر به کاهش وزن طولانی مدت یا مزایای طولانی مدت سلامتی نشوند ، توجیه تشویق افراد برای تحمل آنها دشوار است.” آنها همچنین اشاره می کنند که کاهش وزن برای بهبود سلامتی غیر ضروری به نظر می رسد، حتی با اشاره به مطالعاتی که از مداخلات مبتنی بر الگوی بهداشت در همه ابعاد (HAES) استفاده می کنند-بر رفتارهای سالم ، پذیرش اندازه و کاهش وزن-که فواید سلامتی مستقل از وزن را نشان داده اند ، اشاره می کند.

امواج شوک طولانی مدت رژیم

بنابراین اگر کاهش وزن عمدی فایده چندانی ندارد ، چه مضراتی دارد؟ من قبلاً به افزایش نارضایتی بدن ، اختلال در خوردن و (در افراد حساس ژنتیکی) به اختلالات خوردن اشاره کرده ام. همه رژیم ها منجر به اختلالات خوردن نمی شوند ، اما بیشتر اختلالات خوردن با رژیم شروع می شود. در اینجا برخی از موضوعاتی است که به طور مداوم برای مشتریان خود ایجاد می شود:

عدم اعتماد به بدن. من فکر می کنم قبل از کاهش وزن ، اعتماد به نفس در بدن ما کاهش می یابد ، چرا که چرا ما سعی می کنیم آنها را به هر حال کنترل یا تغییر دهیم ، اما این کاهش اعتماد به نفس با رژیم گرفتن بیشتر می شود ، به خصوص اگر در حفظ وزن خود “شکست” می خوریم. این منجر به جدا شدن بدن ما می شود ، از جمله رد یا ناتوانی علائم گرسنگی طبیعی و سیری.

وسواس در خوردن غذا. یک رژیم غذایی واحد به میزان خاصی از وسواس خوردن در مورد آنچه می خوریم و چه نمی خوریم نیاز دارد ، اما این امر بیشتر در رژیم های بعدی جای گرفته است. وسواس می تواند آنقدر به حالت عادی برگردد که دیگر نتوانیم به طور طبیعی و ساده به غذا فکر کنیم. هر وضعیت غذایی – تعطیلات ، تعطیلات ، شام با دوستان – مملو از اضطراب است.

قوانین رژیم غذایی داخلیبه این تا حدودی به وسواس در خوردن مربوط می شود. من مشتریان زیادی دارم که به طور فکری رژیم خود را رها کرده اند و در حال پیشرفت در خوردن بصری هستند ، اما به سادگی نمی توانند لیست غذاهای “خوب” و “بد” را که دائماً در روح آنها می چرخد ​​، خاموش کنند. یا عصبانی می شوند که نمی توانند به یک غذا نگاه کنند تا کالری ، کلان یا نمرات در سرشان ظاهر نشود.

تمبر وزن داخلی. سالها و سالها آنها فکر می کنند بدن شما بد است و شما باید آن را تغییر دهید. حتی وقتی مشتریان من با غذا ارتباطی آزادتر ، مغذی تر و پیچیده تر پیدا می کنند ، احساسات بد بدن پابرجا می ماند ، گاهی اوقات در پس زمینه قرار می گیرد و در زمانی اتفاق می افتد که انتظارش را نداشتند. بنابراین ، ترک رژیم غذایی غلتکی باید با برخی از کارهای پذیرنده بدن همراه باشد.


کری دنت متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور تغذیه بصری ، نویسنده و سخنران مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام است. این یکی از ابرقدرت های آن است وارونه کردن افسانه ها در مورد تغذیه و تقویت زنان احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که باعث شادی ، تغذیه و سلامتی می شود.

این نوشته را چاپ کنید این نوشته را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید