رژیم غذایی منطقه ای چیست؟ | سیستم منطقه نمونه


رژیم غذایی منطقه ای ادعا می کند که تورم در بافت های مختلف بدن را کاهش می دهد. متخصصان تغذیه می گویند این تورم ها عوامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان هستند.

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

رژیم غذایی منطقه ای چیست؟

سیستم منطقه بندی برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این برنامه ، شما باید مقادیر خاصی از پروتئین ، کربوهیدرات و چربی را در هر وعده غذایی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و در غیر این صورت به سلامت بدن شما کمک کند.

طبق قوانین هر برنامه ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به عنوان بخشی از این برنامه ، کربوهیدرات ها دارای شاخص گلیسمی پایین هستند.

به عبارت دیگر ، شما باید از کربوهیدرات هایی استفاده کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن شما اضافه می کنند و در نتیجه احساس سیری را برای مدت بیشتری حفظ می کنند. پروتئین های موجود در برنامه باید فاقد چربی بوده و از چربی های اشباع نشده نیز استفاده شود.

مطالعه: نمونه رژیم کتوژنیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که این برنامه را توسعه داده اند معتقدند که با کاهش تورم بدن ، افراد چربی بیشتری را از دست می دهند. در این افراد ، روند پیری کاهش می یابد. خطر بیماری های قلبی را کاهش داده و عملکرد بدنی را بهبود می بخشد.

رژیم غذایی منطقه سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه ایجاد شد. برنامه رژیم غذایی منطقه ای به شما کمک می کند وزن اضافی خود را کاهش دهید و شرایط جسمی و روحی بهتری را تجربه کنید. این برنامه یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات دکتر سیرز نشان داده شده است که چگونه غذاهای مختلف بر سیستم هورمونی و ژنتیکی بدن تأثیر می گذارد. برای مشاهده رژیم غذایی اینجا را کلیک کنید.

نمونه رژیم غذایی

نمونه رژیم لاغری با یک کلیک در روش منطقه ای ، باید هر پنج ساعت غذا بخورید و هرگز به مدت پنج ساعت متوالی گرسنه نمانید. شما می توانید وعده های غذایی را در رژیم غذایی منطقه ای به روش های مختلف تعریف کنید. در اینجا ، ما دو روش رایج برای برنامه ریزی رژیم در این رژیم را بررسی می کنیم: آیا رژیم غذایی منطقه ای بخشی از رژیم پاک کننده است؟

روش های بصری برای برنامه ریزی رژیم در رژیم غذایی منطقه ای:

روشهای بصری برای برنامه ریزی غذا در رژیم غذایی منطقه ای:

این روش یکی از ساده ترین و سریعترین راهها برای شروع برنامه رژیم غذایی منطقه ای و ایجاد عادات غذایی بر اساس استانداردهای این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست ها و چشم های شما تنها ابزار مورد نیاز برای شروع رژیم غذایی شما هستند.

طبق این روش ، اندازه هر وعده غذایی بر اساس اندازه کف دست تعیین می شود. می توانید بصورت بصری هر وعده غذایی را تقسیم بندی کنید. می توانید بشقاب را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم بشقاب را به پروتئین خالص اختصاص دهید. مقدار مواد پروتئینی باید به اندازه یک کف دست و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست باشد. این بخش ممکن است شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات ها: دو سوم بشقاب را به کربوهیدرات ها اختصاص دهید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه هایی که درصد بالایی قند طبیعی دارند خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و همچنین میوه هایی مانند موز و انگور در گروه کربوهیدرات های با قند بالا قرار می گیرند.

چربی: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده به وعده غذایی خود اضافه کنید. این وعده ممکن است حاوی آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

روش چشم پزشکی بسیار ساده است و ممکن است برای مبتدیانی که به تازگی رژیم غذایی منطقه ای را آغاز کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و به شما کمک می کند تا به رستوران ها ، مسافرت ها و پیک نیک ها وفادار بمانید.

روش واحدهای غذایی در رژیم پهنه بندی شده:

این روش به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود تنظیم کنید و به راحتی میزان مصرف روزانه پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن خود را محاسبه کنید. تعداد واحدهای غذا در روز بستگی به وزن ، قد ، دور کمر و پایین بدن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد در روز نیاز دارد.

در مقابل ، همه زنان بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد در روز نیاز دارند. وعده های غذایی اصلی مانند صبحانه ، ناهار و شام حاوی 3-5 وعده است و میان وعده ها فقط یک وعده است.

هر واحد غذایی منطقه شامل یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئینی حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر هرم غذایی برنامه را مشاهده می کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای برنامه ریزی وعده های غذایی خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

عوارض و مزایای رژیم غذایی منطقه ای

مزایای اصلی تیم برنامه عبارتند از:
• چربی اضافی بدن را در اسرع وقت کاهش دهید
• برای مدت طولانی تری سالم بمانید
• عملکرد جسمی و روحی بهتر
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد فوق ، باید به کاهش التهاب در نقاط مختلف بدن نیز توجه داشت. این تورم ها می توانند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را تنظیم کرده و از حداکثر عملکرد سلول های بدن جلوگیری کنند. با پیروی از رژیم غذایی منطقه ، می توانید به طور قابل قبول عملکرد سیستم هورمونی بدن را بهبود بخشید.

اگرچه رژیم غذایی منطقه ای دارای مزایای زیادی است ، اما می تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منابع کلسیم در این برنامه اهمیت چندانی ندارند و پیگیری طولانی مدت برنامه ، صرف نظر از مشکل ، می تواند به ذخایر کلسیم بدن به شدت آسیب برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف رژیم غذایی همچنین می تواند بر مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی مبتنی بر مصرف زیاد پروتئین می تواند فشار زیادی بر کلیه ها وارد کند و خطر بیماری های کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: پیروی از استانداردهای برنامه می تواند هزینه بر باشد.

چه کسی سیستم منطقه را در اختیار گرفت؟

چه کسی سیستم منطقه را در اختیار گرفت؟

رژیم غذایی منطقه ای یکی از محبوب ترین برنامه های رژیم غذایی در جهان است و افراد با علایق و خواسته های مختلف غذایی می توانند به راحتی از آن پیروی کنند. افراد مشهوری مانند مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر از جمله افرادی هستند که از این رژیم پیروی کرده اند.

رعایت رژیم غذایی برای گیاه خواران و کسانی که به نوشیدنی های کافئین دار عادت دارند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 protein پروتئین است ، افرادی که از برنامه های گیاهخواری یا گیاهخواری استفاده می کنند ممکن است با این قسمت از واحد غذایی مشکل داشته باشند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاهخواران برای دریافت پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه وابسته هستند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، ممکن است این افراد در تأمین پروتئین مورد نیاز خود دچار مشکل شوند.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و برخی چای ها می توانند بر سطح انسولین خون تأثیر بگذارند. به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی ، اندازه گیری سطح انسولین در این نوشیدنی ها در طول رژیم توصیه نمی شود. می توانید حداکثر یک بار در روز کافئین مصرف کنید.

بنابراین ، ممکن است برای افرادی که در فعالیت های روزانه خود به کافئین معتاد هستند رعایت این رژیم دشوار باشد.
رژیم غذایی همچنین برای بیماران دیابتی و افرادی که به گلوتن حساسیت دارند انتخاب مناسبی است.

خلاصه مقاله

یک رژیم یک دقیقه ای که به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای خاصی وارد بدن خود کنید.

به این ترتیب ، شما می توانید سطح انسولین بدن خود و فعل و انفعالات سطح هورمون ها را در سطح اندام ها تنظیم کنید و به شما این امکان را می دهد تا وزن ، عملکرد بهتر و زندگی سالم تری را تجربه کنید. برای پیروی از رژیم غذایی خود می توانید با روشهای ساده مانند روش حالت شروع کنید و سپس پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند روش واحد بروید.

اگرچه برنامه رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن کمک کند ، اما در برخی موارد عدم توجه به ویتامین ها و کلسیم دیگر می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. بهتر است ویتامین ها و مکمل های دیگر مصرف کنید و از رژیم غذایی پیروی کنید. این برنامه برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و دیابت بسیار مناسب است.

پیروی از این رژیم می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که اغلب نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند کمی دلهره آور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید