رژیم خام گیاهخواری چگونه است؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم بین بسیاری از مردم رایج شد.

همه چیز از رژیم خام گیاهخواری گرفته تا پاکسازی بدن

همه چیز از رژیم خام گیاهخواری گرفته تا پاکسازی بدن

رژیم خام گیاهخواری رژیم جدیدی نیست ، اما در سالهای اخیر رواج فزاینده ای یافته است. این رژیم که قوانین این رژیم را با رژیم خام ترکیب می کند ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید رژیم مدیترانه ای نیز امکان پذیر باشد.

در حالی که برخی این رژیم را با هدف کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگر از مزایای این رژیم برخوردار می شوند. این مزایا شامل کاهش وزن ، عملکرد بهتر قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله ، با ویژگی ها ، مزایا و معایب این رژیم آشنا می شویم ، برای ایجاد یک برنامه رژیم لاغری اینجا را کلیک کنید.

قوانین این سیستم

رژیم خام گیاهخواری شاخه ای از رژیم گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی ، XIX. این روش از اواسط قرن به بعد انجام می شد. در این رژیم مصرف هرگونه غذای با منشاء حیوانی ممنوع است.

همچنین خوردن گیاهان ، سبزیجات و میوه های پخته با دمای بالاتر از 48 درجه سانتیگراد در این رژیم ممنوع است. این رژیم بر اساس مصرف مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات و حبوبات مغذی است. این رژیم همچنین از روش های دیگر پختن مانند آب میوه ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن استفاده می کند.

کسانی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این رژیم را انتخاب می کنند تا از مزایای رژیم غذایی سالم برخوردار شوند. استفاده از مکمل های غذایی در این رژیم بسیار رایج نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این رژیم فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند ، 75 درصد بیشتر در معرض فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود مزایای فوق ، بهتر است از رژیم گیاهخواری خام زیر نظر متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در دریافت مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از رژیم غذایی معمولی پیروی نمی کنید ، کمبود غذا نیز می تواند باعث ناباروری و قاعدگی نامنظم شود.برنامه غذایی مناسب به شما کمک می کند تا علاوه بر جذب غذاهای مفید به تناسب اندام نیز برسید.

غذای خام گیاهی

غذاهای مجاز در رژیم خام گیاهخواری:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• حبوبات خام

است:

• شیر سبزیجات خام (رژیم لاغری با شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی مانند پودر نارگیل خام یا آب افرا
ادویه جات ترشی جات ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که با رژیم خام گیاهخواری قابل خوردن نیستند:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات مانند چیپس و شیرینی

اطلاعات بیشتر: لاغری ران و پاها

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

در این رژیم ، صبحانه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی انرژی شکلاتی
• اسموتی توت با دانه های چیا و شکلات
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
ناهار خام گیاهخواری

یک ناهار خام گیاهخواری می تواند شامل موارد زیر باشد:

سالاد آواکادو
• با قارچ پرتقال تازه
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ طعم دار با کره سبزیجات خام
• ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام های این رژیم ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• ماکارونی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و گردو
• لازانیا خام با بادمجان و گوجه فرنگی ، سس پنیر و گردو
• لازانیا خام با سبزیجات طعم دار ، پستو و سس گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

با گیاهخواری خام چقدر از دست می دهیم؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بود. مطالعات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند ذخیره چربی بدن را در حدود 7-9.4 درصد کاهش دهد. در مطالعه اخیر گروهی از گیاهخواران خام ، کاهش وزن بین 10 تا 12 کیلوگرم در طول 3.5 سال گزارش شده است.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در دوره هفت روزه این رژیم مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین خام را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند ، شاخص توده بدنی پایین تری دارند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول رژیم غذایی به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این رژیم به معنای پیروی از عادات غذایی خاص برای یک دوره زمانی خاص است. رژیم خام گیاهخواری معمولاً به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شود. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند. معمولاً بین هر دوره رژیم غذایی وقفه ای وجود دارد.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. رژیم خام گیاهخواری معمولاً باید زیر نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین ها برای گیاهخواران یک خطر معمول است. تحت نظر متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی رژیم کاهش می یابد.

اگر به این رژیم علاقه دارید اما قبلاً به صورت خام غذا نخورده اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کنید و به تدریج دوره رژیم غذایی را افزایش دهید.

40 روز رژیم خام

40 روز رژیم خام

راه های زیادی برای دسترسی به غذای خام در چهل روز و رعایت این رژیم وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

رژیم غذایی خام 40 روزه – 50٪ خام: بسیاری از افراد ممکن است در ابتدا رعایت رژیم خام را با مشکل مواجه کنند. یک راه آسان برای شروع این رژیم این است که 50 درصد رژیم غذایی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. با استفاده از این استراتژی ، می توانید تمام محصولات با منشاء حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف روزانه غذای خود را صرف مواد اولیه کنید.

برای تغییر رژیم غذایی خود به 100 غذای گیاهی خام ، بهتر است با گام های کوچک شروع کنید تا به بدن خود کمک کنید تا برای جلوگیری از شوک یا مشکلات گوارشی به رژیم جدید عادت کند. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی بالایی ندارند اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را دشوارتر کند. روش دوم این است که 50٪ گیاهخواری خام و 50٪ غذای سالم پخته مصرف شود. اگر از این رژیم پیروی کنیم و به تدریج عادات غذایی خود را تغییر دهیم ، استراتژی دوم انتخاب سالم تری است.

در موارد زیر:

این رژیم 40 روزه – 80٪ غذای خام: این استراتژی می تواند دومین گام در تبدیل عادات غذایی شما به گیاهخواری خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند مزایای متعددی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است مراقب 20 درصد دیگر رژیم غذایی خود باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن شما جلوگیری کند.

رژیم غذایی خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: این روش تمام غذاهای پخته شده را از رژیم غذایی حذف می کند. اگر به مدت 40 روز پیروی از این رژیم سخت است ، می توانید از دوره های رژیم کوتاهتر یا 50-50 و روشهای 80-20-20 استفاده کنید تا بدن خود را به نخوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در زیر مروری بر منوی 10 روزه 100٪ رژیم غذایی خام است:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر با سبزیجات خام پیچیده در سالاد ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ دسر: کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ای ؛ ناهار: سالاد بزرگ با خام خام ؛ برش و سالاد خام سبزیجات ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: برش های سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: کیک خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

15 روز رژیم خام

15 روز رژیم خام

رژیم 15 روزه خام می تواند در مدت زمان کوتاهی تاثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این رژیم غذایی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند ، خواب را تنظیم کند ، سموم را از بدن دفع کرده و منجر به کاهش 3 تا 6 کیلوگرم وزن شود. می توانید این رژیم را 50-50 ، 20-80 یا 100٪ خام دنبال کنید.

رژیم خام گیاهخواری 21 روزه

یکی از رایج ترین راهکارهای کاهش وزن و پاکسازی رژیم 21 روزه و 7 روز استراحت است. این دوره از این رژیم غذایی ، مانند نمونه هایی که تا کنون مورد مطالعه قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در طول یک دوره 21 روزه ، می توانید سموم را از بدن خود خارج کرده ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. همچنین می توانید این دوره گیاهخواری خام را همانطور که در قسمتهای قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذاهای پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یک رژیم غذایی نوظهور نیست ، اما در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در طول این رژیم غذایی ، مردم از مصرف غذاهای با منشاء حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این رژیم بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارشی و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید