در زمستان چه غذاهایی بخوریم؟


غذای مفید برای سرماخوردگی

هنگام سرماخوردگی ، داروهای بدون نسخه می توانند آبریزش بینی یا سردردهای مداوم را تسکین دهند ، اما این اثر موقتی است. هنوز هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند به طور کامل از مدت زمان سرماخوردگی جلوگیری یا کوتاه کند.

آنتی بیوتیک ها کمک چندانی نمی کنند ، آنها فقط می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند ، اما در درمان ویروس آنفولانزا یا سرماخوردگی بی تاثیر هستند و همچنین تا حدودی مضر هستند. آنتی بیوتیک ها همه باکتری ها ، حتی باکتری های خوب را از بین می برند و در واقع می توانند در توانایی بیمار در مبارزه با ویروس اختلال ایجاد کنند.

اگرچه درمان سریع سرماخوردگی وجود ندارد ، توصیه های این مقاله می تواند به بیمار در کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند و حتی ممکن است مدت زمان سرماخوردگی را کوتاه کند.

چرا آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی توصیه نمی شوند

می توان از آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها استفاده کرد. با این حال ، سرفه حاد ناشی از ویروس هایی است که نیازی به آنتی بیوتیک ندارند ، حتی اگر فرد مبتلا به عفونت باکتریایی باشد.

گاهی اوقات بدون آنتی بیوتیک قابل درمان است. آنتی بیوتیک ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. استفاده از آنتی بیوتیک ها همچنین می تواند برای کسانی که از بیماری های جدی دیگر رنج می برند یا دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، خطرناک باشد.

لیست غذاهای مفید در هنگام سرماخوردگی

تب ، آبریزش بینی ، گلودرد و سرفه از علائم سرماخوردگی هستند. در صورت سرماخوردگی بهتر است غذاهای سبک بخورید. به عنوان مثال ، یک کاسه آب مرغ با برنج ، سبزیجات و پیاز نیز می تواند غذای خوبی باشد.

هنگامی که فرد سرماخوردگی می خورد ، بدن نوع خاصی از سلول ایمنی تولید می کند که آن را برای مبارزه با عفونت های ویروسی تحریک می کند. بنابراین ، یک وعده غذایی سبک یک راه مفید برای درمان سرماخوردگی است. بهتر است غذاهای سبک مانند سوپ و تخم مرغ خرد شده را به وعده غذایی خود اضافه کنید تا از تهوع یا ناراحتی جلوگیری شود.

تاثیر رژیم غذایی بر سرماخوردگی

رژیم غذایی مکانیسم های داخلی بدن را در اوج تولید قرار می دهد و بسیاری از داروهای سنتی رژیم غذایی می توانند م ifثر باشند در صورتی که بیمار به دنبال تسکین علائم سرماخوردگی باشد.

غذاهای کمی دارای خواص تسکین دهنده سوپ مرغ هستند. در مبارزه با عفونت ، آخرین چیزی که بدن نیاز دارد یک وعده غذایی سنگین است که هضم آن کندتر و سخت تر است.

وقتی فردی هنگام سرماخوردگی غذاهای سنگین می خورد ، بدن مواد مغذی لازم برای مبارزه با عفونت را ندارد ، بنابراین به جای مبارزه با عفونت ، سعی می کند غذا را بسوزاند ، بنابراین خود را در معرض تب قرار می دهد. غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و روند بهبودی بدن را تسریع کنند.

ویتامین ج

این یک آنتی هیستامین طبیعی است که علائم سرماخوردگی مانند احتقان بینی ، قفسه سینه ، اشک را برطرف می کند. ویتامین ج این یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن در جلوگیری از آسیب بیشتر سلولی در هنگام حمله ویروس یا باکتری به سیستم ایمنی کمک می کند.

ویتامین ج اینترفرون را آزاد می کند ، پروتئینی که مقاومت در برابر ویروس ها را افزایش می دهد و گردش خون را در بدن تقویت می کند.

روی

تحقیقات نشان داده است که روی به کاهش طول و شدت سرماخوردگی کمک می کند. با این حال ، برای استفاده از اثرات روی ، مکمل روی باید به محض سرماخوردگی ، حداقل یک روز پس از شروع علائم مصرف شود. همیشه قبل از مصرف مکمل های غذایی با یک متخصص مشورت کنید.

مصرف غذاهای غنی از روی می تواند راهی م effectiveثر برای آماده سازی بدن برای دفاع باشد. پودر کاکائو و بادام زمینی ، مانند دیگر آجیل ها ، دانه ها و لوبیاها ، منابع خوبی از روی هستند. مطالعات نشان می دهد که روی با ویتامین ها ترکیب می شود ج این می تواند به تسکین سریعتر علائم کمک کند.

سوپ مرغ

سوپ یک غذای خوشمزه و گرم است که غذای مفیدی برای سرماخوردگی است. این سوپ حاوی ماده ای به نام کارنوزین است که دارای اثر ضد التهابی است و می تواند به کاهش علائم مانند احتقان بینی و گلودرد به ویژه در مراحل اولیه عفونت کمک کند. سوپ مرغ بخارپز و آرامش بخش دارویی مورد تایید است.

سوپ مرغ برای بیماریهای تنفسی مفید است زیرا سوپ مرغ م cleaningثرترین مایع داغ برای تمیز کردن مخاط بینی است. راه های مسدود شده بینی را تغذیه ، هیدراته و تبخیر می کند. هرچه مخاط سریعتر جریان یابد ، ترشحات بینی بهتر به نابودی ویروس ها کمک می کند.

سوپ مرغ دارای خواص ضد التهابی است که می تواند گرفتگی را نیز کاهش دهد. علاوه بر مرغ ، سایر مواد موجود در سوپ ممکن است مفید باشد. به عنوان مثال ، سبزیجات حاوی تعدادی ترکیبات دارویی بالقوه مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

غذای تند

بهتر است در غذاهایی که برای سرماخوردگی تهیه می شوند از ادویه جات تند استفاده کنید. با باز کردن موقت سینوس ها ، جریان مخاط را آسان تر و آسان تر می کند و در نتیجه احتقان را برطرف می کند.

غلات

دانه هایی مانند تخم کدو و دانه کنجد یک میان وعده سالم هستند که به دلیل داشتن روی ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. مطالعات نشان داده است که روی می تواند مدت زمان سرماخوردگی را در 24 ساعت پس از شروع علائم کاهش دهد. صدف ، مرغ ، لوبیا ، آجیل ، کلم و سبزیجات نیز سرشار از روی هستند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

لیمو و عسل

مایعات گرم مانند عسل لیمو می تواند به رفع احتقان بینی و آبرسانی به بدن کمک کند. محققان می گویند عسل گلو را تسکین می دهد و دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. عسل می تواند در کاهش علائم سرفه حاد ناشی از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مثر باشد.

لیمو همچنین دارای اثر ضد عفونی کننده است و می تواند برای گلو درد استفاده شود. لیمو حاوی ویتامین های زیادی است ج سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.مصرف منظم آب لیمو به همراه عسل در یک لیوان آب گرم برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است.

شلغم

شلغم یک سبزی مفید و غنی است که به عنوان آنتی بیوتیک ضد سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یکی از غذاهای مفید برای سرفه برای بهبود سرفه شناخته می شود. بهترین روش تهیه سرمه مرغ بخارپز کردن آن است ، زیرا این روش تمام ویتامین ها و خواص درمانی آن را حفظ می کند و شلغم نیز سرطان زا است.

بیشتر بخوانید:

با تغذیه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

دیدگاهتان را بنویسید