کتاب Pdf کتوژنیک: این است کاری که حرفه ای ها انجام می دهند

فواید و مضرات رژیم کتوژنیک اطلاعات ارائهشده در این مقاله عمدتاً در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است؛ البته بسیاری از این اصول برای نسخههای دیگر این رژیم پنج نکته‌ای که شما را در کتوژنیک چیست 1402 نیز اعمال میشوند. تاثیرات مطلوب رژیم کتو خیلی سریعتر از بقیه رژیمها به چشم میاد؛ مگر اینکه اصول اولیهاش رعایت نشه. عسل با اینکه دارای انتی اکسیدان است، اما دارای کربوهیدرات است و مناسب رژیم کتوژنیک نیست. امروزه، این مکانیسم فیزیولوژیکی طبیعی توسط تعدادی از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات مورد بهرهبرداری قرار گرفته است. از همین رو، سبزیجاتی همچون کلم بروکلی، گلکلم، خیار، آووکادو، بادمجان، کاهو، زیتون، فلفل، کدوسبز، اسفناج، گوجهفرنگی و مارچوبه برای رژیم کتوژنیک مورداستفاده قرار میگیرند. به این ترتیب، شما میتوانید مقدار زیادی پنیر، کره، تخممرغ، آجیل، ماهی سالمون، بیکن، روغنزیتون و سبزیجات غیر نشاستهای مانند کلم بروکلی، گلکلم و اسفناج استفاده کنید. در کنار این مواد، مواد غذایی دیگری مانند روغن نارگیل، گوشت قرمز، گوشت سفید، تخممرغ، ماست یونانی، روغنزیتون، آجیل، تخمه، تمشک و شاتوت، کره، خامه و شکلات تلخ میتوانند منبع غذایی مناسبی برای این رژیم باشند. مصرف برخی از چربیهای غیراشباع سالم مانند آجیل (بادام، گردو)، دانهها، آووکادو و روغن زیتون در رژیم کتو مجاز است. طبق تحقیقات انجام شده، بدن به صورت خودکار از جایگزین استفاده میکند.

رژیم کتوژنیک در بدنسازی

الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست علاوه بر این، انجام تمرینات ورزشی با لوازم ورزشی مناسب نیز میتواند کمک شایانی در کاهش وزن و سلامتی افراد داشته باشد. اما ممکن است عوارض جانبی مضری هم بر روی مردم داشته باشد که نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. برای کاهش احتمال بروز این عوارض لازم است تا فرد قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات، با مشورت پزشک تا چند هفته از رژیم کم کربوهیدرات پیروی کند. در هر فرد متفاوت است ، اما آنفولانزای کتو به طور معمول برای یک فرد معمولی یک هفته یا کمتر طول می کشد و بیشتر از این مدت ادامه ندارد. زمانی که شما از مواد غذایی استفاده کنید که بتواند بدن را به این وضعیت نزدیک کند، بدن میتواند ظرف مدت یک الی سه روز به حالت کتوزیس درآید. در این حالت بدن بهجای کربوهیدرات از چربی بهعنوان منبع سوختی اصلی خود استفاده میکند. در همان روزهای ابتدایی، بدن از تمامی ذخایر گلیکوژنی خود که به شکل کربوهیدرات هستند، استفاده میکند. با تغییر رژیم غذایی و مصرف چربی، بدن بهصورت ناخواسته دچار شوک میشود و در برخی از افراد، مشکلات گوارشی بروز میکند.

در تمام برنامههای رژیم غذایی بر لزوم استفاده از لوازم ورزشی و انجام فعالیتهایی همچون ورزش طناب زنی یا استفاده از میز بدنسازی که کارایی بالایی دارد، تأکید میشود. رژیم کتوژنیک با تمام مزایایی که دارد، میتواند خطراتی را نیز به دنبال داشته باشد. از آنجایی که افراد مبتلا به دیابت نوع دو بیشتر از سایر افراد در معرض خطر بیماریهای قلبی عروقی قرار دارند؛ مصرف چربی اشباع در این دسته از افراد میتواند باعث افزایش سطح LDL یا سطح کلسترول بد خون شود و احتمال مشکلات قلبی را افزایش دهد. بهصورت کلی، با شروع رژیم کتوژنیک، در برخی از افراد علائمی مانند سرگیجه، بد خوابیدن و خستگی دیده میشود. عوارضی مانند: گرفتگی عضلات پا، بوی بد دهان و یبوست یا اسهال هم گزارش شده است. علاوه بر این آب زیادی کدام ممکن است دارند، املاح معدنی را انتخاب کنید و انتخاب کنید ویتامین های فراوانی را هم برای ما به ارمغان می آورند.

کاستیلو میگوید: در رژیمهای کتو (چه سنتی و چه سریع) تمرکز بر روی چربیها است، در این حالت بدن شما آب بیشتری دفع میکند زیرا چربیها آب دوست نیستند. Thurlow میگوید: نگرانی من این است که افراد در طول این رژیم دچار مشکلاتی در عضلات، تیرویید، و یا آدرنال و هورمونهای جنسی شوند. سینتیا تورلو متخصص تغذیه میگوید: کتو سریع برنامهای برای دستیابی سریعتر به کتوز (چربی سوزی) است و توسط هارلان کیلشتاین که یک متخصص تغذیه نیست مطرح و معرفی شده است. تخم مرغ منبعی آسان و مقرون به صرفه از چربی و پروتئین است و در عین حال کربوهیدرات کمی دارد و برای افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند انتخاب خوبی است. رسیدن به اندامیآیدهآل دغدغه تمام افرادی است که رژیمهای لاغری را شروع کردهاند. رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیک شان را بهبود بدهند، فوق العاده است. در مورد افراد دیابتی که میخواهند این رژیم را دنبال کنند، یک نگرانی بزرگ وجود دارد. در این سیستم افراد یک وعده غذا در بازه زمانی 8 ساعت میخورند و 16 ساعت چیزی نمیخورند. ممکن است در این رژیم شما سریعتر وارد مرحله کتوز شوید، اما متخصصان و کارشناسان به چند نکته در مورد این سیستم اشاره کردند. Th is article has been c​reated with the he᠎lp of G SA᠎ Conte​nt  Gen er᠎at​or Demoversion!

نکته کلی بعدی که می توان در مورد این برنامه غذایی گفت این است که شما برخی از غذا ها را نمی توانید میل کنید. خوشبختانه در این رژیم غذایی میتوان طیف گستردهای از مواد غذایی مقوی و خوشمزه را مصرف کرد و میزان کربوهیدرات روزانه را محدود ساخت. در این مدل آشپزی باید کربوهیدرات کمی مصرف شود در نتیجه مواد غذایی که در اینجا نام خواهیم برد باید محدود یا حذف شوند. حالا کتوی سریع، شدیدتر و محدود کنندهتر از کتوی معمولی به میدان رژیمهای غذایی امده است! روشهای لاغری مختلفی در دنیا وجود دارد که افراد بر اساس تجربه و تشخیص پزشک خود به سراغ یکی از آنها میروند. مهم است که قبل از انتخاب برنامه و رژیم غذایی اهداف سلامتی خود را مشخص کنید مثلا در رژیم کتو عضلهسازی با دشواری همراه است. حداقل در ابتدا، مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از گرفتن کالری های اضافی خودداری کنید ، معمولا یک رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بدون محدودیت کالری می شود. فرقی نمی کند در چندمین دهه از زندگی خود به سر می برید، میخواهید لاغر شوید یا چاق، بیماری زمینه ای دارید یا خیر، حتی فرقی نمی کند چندبار در مسیر رژیم گرفتن شکست خوردید.

با این حال، اگرچه فواید روزه گرفتن زیاد است؛ اما نمیتوان همیشه روزه گرفت. همیشه قبل از شروع هر کاری بهتر است در مورد عواقب آن کمی تحقیق کرد. به همین دلیل، بهتر است افراد پیش از شروع هر نوع رژیمی با پزشک معالج خود صحبت کنند. در این رژیم غذایی شما باید بخش بیشتر کالری خود را از طریق پروتئین و چربی به دست آورید و در عین حال مقدار کمتری کربوهیدرات استفاده کنید. در این رژیم شما سریعتر از کتو سنتی وارد فاز چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن میشوید. وی افزود: اگر روزانه کمتر از 50 گرم کربوهیدارت دریافت کنید معمولا بعد از 2 تا 4 روز وارد مرحله کتوز میشوید. یکی از نکات بسیار مهم در رژیم کتوژنیک این است که برای شروع به اندازه ای که سیر میشوید غذا بخورید و ابدا درگیر شمردن کالری مصرفیتان نشوید. چگونه کتو را در روز اول شروع کنم؟ فشارخون، بیماری خاموشی است که میتواند گریبان هر کسی را بگیرد و شناخت آن همزمان با شروع نشانههای خطرناک آن است. با این حال، این میتواند میل شما به کربوهیدرات را نیز تحریک کند و ممکن است برای کاهش وزن زیاد، غذاها را به عنوان «پاداش» بخورید. در حال حاضر، شواهدی وجود دارد که یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد، نسبت به رژیم غذایی با چربی کم، به داشتن زندگی طولانی تر کمک می کند.

برنامه کتوژنیک

پروتئین بخشی از رژیم کتو است، اما معمولاً بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو و بیکن تمایزی قائل نمیشود. رژیم غذایی کتو معمولا برای افراد سالم و یا دارای بیماریهای مزمنی مانند دیابت نوع دو، مقاومت به انسولین، چاقی و سندرم تخمدان پلی کیستیک مفید میباشد. یکی از این عوامل، اتیولوژی یا علت چاقی در فرد درخواست کننده رژیم کتوژنیک می باشد. نکته: ممکن است متوجه شوید که یکی از این دستور پختها به بیکن نیاز دارد. برخی از این غذاها می توانند شامل: نشاسته غلات تصفیه شده مانند نان، غلات، پاستا، برنج و شیرینی ها، سیب زمینی، ذرت و سایر سبزیجات نشاسته ای و آبمیوه ها، لوبیاها، حبوبات و بسیاری از میوه ها است. چربیهای مفید مانند روغنزیتون، نارگیل و غیره. در واقع چاره این کار این است که چربیهای مفید و اشباع نشده را جایگزین چربیهای غیر مفید کنید.

علاوه بر این، چرخه ساعتها گرسنگی و سپس خوردن یک وعده غذایی بزرگ و مفصل ممکن است برای سلامت روانی افراد مفید نباشد. وی میگوید عوارض جانبی این رژیم در طولانی مدت بر روی افراد نامشخص است. کاستیلو گفت: برنامههای رژیم غذایی این چنینی معمولا کوتاه مدت هستند و پیگیری آنها در دراز مدت سخت و چالش برانگیز است. برنامههای رژیمی باید در یک دوره مشخصی طی شوند تا شما را به لاغری نزدیک کنند؛ اما اگر به دنبال یک برنامه سریع برای رسیدن به تناسباندام هستید باید به سراغ رژیم کتوژنیک بروید تا در زمان کمتری به لاغری برسید. کاستیلو خاطر نشان کرد: هنگامی که برنامههای رژیم غذایی شامل روزهداری است، مهم است افراد از سابقهی غذایی که قبلا خوردند مطلع باشند. چنانچه قبلا گفتیم ماهی و غذاهای دریایی در رژیم پسکاترین هم نقش اساسی دارند. این کم غذا خوردن و روزه داری متناوب سرعت کتو را افزایش میدهد، البته باید خاطر نشان کرد که آن یک وعده غذایی هم باید مورد تایید این رژیم باشد. در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتی که به بدن می رسد، به 5 درصد کاهش و میزان چربی مصرفی باید به مقدار چشمگیری، افزایش یابد. ممکن است شما در فاز کتوسیس کامل نباشید و از چربی ها و کتون ها به طور مؤثر استفاده کنید.

خوشبختانه با عادت کردن بدن شما به تبدیل کتون ها به انرژی، این علائم به تدریج کاهش می یابد. این نوع رژیم در حقیقت یک برنامه غذایی است که بدن شما را به سمت کتوزیس (حالتی که در آن میزان کتونها در بدن افزایش مییابد) سوق میدهد. پروتئین آبپنیر: میتوانید نصف ملاقه پروتئین آبپنیر را به میلکشیک یا ماست اضافه کنید تا مصرف پروتئین روزانهتان افزایش یابد. کاهش گرسنگی و افزایش انرژی. آنها منبع عالی انرژی برای بدن و مغز هستند. عوارض جانبی همچون گرسنگی و از دست دادن انرژی شایع بود و ۳۰٪ نیز دچار یبوست شدند. او مستقیماً شاهد موفقیتهای کانکلین بود و تلاش کرده بود همان نتایج را در ۳۶ بیمار خود بدست آورد. اگر قصد دارید برنامه کاملی را برای سلامتی و تناسباندام خود پایهریزی کنید، بهتر است در ابتدا بیشتر با رزیم کتوژنیک آشنا شوید. اگر دوست دارید تا با رژیم کتوژنیک آشنا شوید و درباره تأثیر آن در لاغری و رسیدن به تناسباندامیآیدهآل بدانید، در ادامه این مطلب با سایت ورزش کالا همراه ما باشید. در این میان رژیمهای غذایی مختلف و متنوعی به بازار آمده است که در این مقاله با یکی از آنها آشنا میشویم.