از برنامه غذایی کتوژنیک چه انتظاری داریم؟

شاید جای تعجب باشید که در رژیم کتوژنیک بتوانید شکلات استفاده کنید اما این موضوع مشکلی برای رژیم شما بوجود نمی آورد اما به شرط آن که شکلات مصرفی حداقل پنج نکته‌ای که شما را در کتوژنیک چیست 1402 70 درصد باشد. برای تاثیر بیشتر، شما باید بدانید که از چه غذاهایی استفاده کنید. دوز، زمان و عوارض جانبی داروها را بدانید. برای اینکه بدانید آیا این رژیم برای شما مناسب است یا نه باید نظر متخصص تغذیه را جویا شوید. ۳- رژیم لاغری کتو برای لاغری برای همه مناسب است؟ به طور کلی هر رژیم لاغری میتونه برای یک دسته خاص از افراد مناسب باشه. روزه در رژیم کتوژنیک از جایگاه خوبی برخوردار است و سبب تسریع در سوخت و ساز بدن و در نتیجه لاغری میشود. رژیم کتوژنیک سطح قند خون و به تبع آن سطح انسولین را کاهش میدهد، که میتواند به بدن کمک کند به ذخایر چربی خود برای مصرف بهعنوان منبع انرژی دسترسی داشته باشد. رژیم کتوژنیک بر این اصل استوار است که با تخلیه کربوهیدرات های بدن که منبع اصلی انرژی آن هستند، می توانید بدن را وادار به سوزاندن چربی برای سوخت و ساز کنید و در نتیجه کاهش وزن را به حداکثر برسانید. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در سوزاندن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع دو ، پیش دیابت و سندروم متابولیک دارد ، کمک کند.یک مطالعه قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را تا میزان زیادی و %75 بهبود میبخشد.در مطالعه کوچکی که بر روی زنان مبتلابه دیابت نوع 2 بود نشان داد که پیروی از رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز بهطور قابلتوجهی سطح هموگلوبین A1C که معیاری برای کنترل قند خون در درازمدت است را کاهش میدهد.

رژیم کتوژنیک کاهش وزن

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک در این نوع رژیم غذایی ، گرسنگی کمتری تجربه می کنید و با این وجود کمتر هم غذا می خورید.همچنین برخی از تحقیقات نشان داده اند که در رژیم کتوژنیک شما حتی در زمان استراحت کردن هم چربی سوزی را تجربه می کنید. رژیم کتوژنیک قابلیت افزایش حساسیت به انسولین و از بین رفتن چربی را دارد و باعث ایجاد فواید قابلتوجهی در سلامتی برای افراد مبتلابه دیابت نوع 2 یا پیش دیابت شود. سلام و عرض ادب بنده یک سوال داشتم که اگر جواب بدید ممنون میشم من 28 ساله هستم و تقریبا دوسال هست ورزش بدنسازی میکنم من توی این دوسال تلاش کردم شکمی صاف و بدون چربی داشته باشه اما هنوز موفق نشودم و یک مقدار دارم در مقاله شما نوشته کربوهیدرات نخورید تا چربی های دور شکم از بین بره اما من با یک تقریبا مربی مشورت کردم اون گفته روزی پنج وعده باید غذا بخورم و در هر وعده باید 60 گرم کربوهیدرات مصرف کنم 20گرم پروتیین و 10 گرم چربی والا گیج شدم اگه لطف کنید کمکم کنید و من را در مسیر درست قرار. This has ​been g enerat​ed ᠎by G SA Content᠎ G᠎ener᠎at or D᠎emoversion!

افزایش انسولین باعث جلوگیری از چربی سوزی و افزایش چربی بدن میشود. همچنین با افزایش میزان اکسیژن بدن توان ورزشی ورزشکار افزایش می یابد . رژیم کتوژنیک می تواند به شما کمک کند که بهتدریج وزن کم کنید و بهتر از رژیم بدون چربی است و حس گرسنگی کمتری دارد. هدف اصلی از این عدم تعادل در نسبت درشت مغذیها در رژیم غذایی، وادار کردن بدن به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی است. با اجرای رژیم کتوژنیک، بدن باید منبع سوخت خود را تغییر دهد و برای انجام این کار به یک فرآیند سلولی جدید نیاز دارد. البته میزان تاثیر آن به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد و نمیتوان عدد دقیقی برای آن بیان کرد. البته همونطور که گفته شد این اعداد به وزن و سن هم ارتباط دارن. در عین حال با رسوندن پروتئین و البته ورزش کردن، عمل عضله سازی هم اتفاق میوفته. هدف یک ورزشکار به خصوص ورزشکارهای رشته بدنسازی، عضله سازی هست.

کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک

یعنی اگر یک فردی 80 کیلوگرم وزن داشته باشه و هدفش عضله سازی باشه در طول روز به 96 الی 160 گرم پروتئین نیازه داره. اگر بخواین دقیق محاسبه کنید وزنتون رو در عدد 0.8 ضرب کنید. مکملی مصرف کنید که حاوی پتاسیم بالا، مقدار متوسط منیزیم و مقادیر کمتر سدیم و کلسیم باشد. یکی از عوارض شناختهشدهٔ داروهای خانوادهٔ بازدارندههای کربنیک آنهیدراز (همچون توپیرامات و زونیساماید) افزایش احتمال ابتلا به سنگهای کلیوی است، اما مصرف همزمان این داروها با رژیم کتوژنیک، این خطر را در مقایسه با مصرف رژیم غذایی بهتنهایی، افزایش بیشتری نمیدهد. در این رژیم همهچیز گوشت و چربی نیست بلکه سبزیها قسمت مهمی از رژیم غذایی هستند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): شامل مقادیر بسیار کمی از کربوهیدرات، مقادیر متوسط از پروتئین، و چربی زیاد است. ممکن است برای ورزشکاران حرفه ایی یا افرادی که به دنبال افزایش زیاد عضله اند مناسب نباشد.این رژیم ممکن است برای همه افراد برای درازمدت مناسب نباشد . اگر به دنبال کاهش وزن هستید، یکی از مزایای رژیم کتوژنیک، کاهش اشتها است. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است در کاهش علائم آلزایمر و کاهش سرعت بیماری موثر باشد.

رژیم غذایی کتوژنیک، یک نوع رژیم غذایی با چربی بسیار بالا و کربوهیدرات بسیار کم. کربوهیدرات ها هورمونی را تحریک می کنند که چربی را ذخیره می کند. اگر حملات کودک بخوبی کنترل می شود، نیاز نیست که فعالیت های او را محدود کنید. به طور متوسط، در هر وعده غذایی باید ۸۵ تا ۱۷۰ گرم (۳ تا ۶ اونس) پروتئین مصرف کنید. با توجه به بررسی هایی که روی تخم مرغ انجام شده، مشخص شده که مصرف این تخم مرغ در وعده صبحانه کاری میکنه که فرد در طول روز کمتر گرسنه بشه. به همین دلیل این رژیم برای افرادی که صرع دارند موثر واقع شده و عملکرد مغزی آنها را بهبود میبخشد. بااینکه هیچ مکمل دیگری موردنیاز نیست ، اما برخی از آنها میتوانند مفید واقع شوند. همچنین، کسانی که مبتلا به دیابت هستند و علاقه مند به پیروی از یک برنامه غذایی کتوژنیک هستند، باید با پزشک خود مشورت کنند تا مشخص شود آیا این رژیم برای نیازهای خاص آنها ایمن و مناسب است یا خیر. رژیم کتوژنیک به چه کسانی پیشنهاد می شود؟ رژیم کتو برای افرادی که اضافه وزن دارند ، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیکشان را بهبود بدهند، فوقالعاده است .

حدود یک سوم از مراکزی که رژیم کتوژنیک را به کودکان ارائه میکنند رژیمهای مشابهی هم برای بالغین مبتلا دارند. هر دو رژیم اخیر، در بسیاری از مراکزی که ارائهدهندهٔ برنامههای رژیمی کلاسیک کتوژنیک هستند، عرضه میشود و در برخی مراکز، رژیم اصلی و عمدهٔ ارائهشونده به نوجوانان مبتلاست. مت سارهوف، مالک و بنیانگذار متد LIV میگوید که برخلاف کربوهیدراتها و پروتئینها، که شامل ۴ کالری به ازاء هر گرم هستند، چربیها در هر گرم شامل ۹ کالری هستند، که بهطورکلی انرژی زیادتری در اختیارتان قرار میدهد – که سبب سادهتر شدن کنترل دردهای گرسنگی و باانگیزه ماندن برای تمرین میشود. علاوه بر این انسولین به بدن شما این اجازه را میدهد که از قند موجود در خون استفاده کنید یا آن را ذخیره کنید. برای اینکه بتوانید در زمان نیاز به انرژی، بهجای گلوکز از چربی استفاده کنید و در نهایت ذخایر چربی خود را برای سوخت بسوزانید، باید بدن خود را با چربی سوزی سازگار کنید و منبع سوخت مورد نظر بدن را تغییر دهید. آن ها با جایگزین کردن مصرف کتون و چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع سوخت و انرژی ، لاغرتر و سالم تر و از لحاظ ذهنی متمرکزتر از همیشه می شوند.

این نوشیدنی به روند چربی سوزی و بهبود هضم و افزایش انرژی کمک میکند. بعد از این آزمایش اگر بدنتون از نظر وضعیت سلامت عمومی مشکلی نداشت میتونید از این رژیم برای کاهش وزن استفاده کنید. برای میان وعده خود می توانی از آجیل ها و دانه هایی همچون گردو، دانههای آفتابگردان، بادام، تخمکدو، دانه چیا و بذر کتان استفاده کنید. بهترین میان وعدههای برای رژیم کتو شامل تکههای گوشت ، پنیر ، زیتون ، تخممرغ آب پز ، آجیل ، سبزیها خام و شکلات تلخ است. گوشت های فرآوری نشده و کم کربوهیدرات بهترین گزینه برای انتخاب هستند. مواد غذایی کتو دوست، کم کربوهیدرات اند، مثل گوشت فراوری نشده، سبزیجات برگ سبز و هر چیز غیر شیرین. کرفس حاوی 2.97 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم است. یکی از بایدها و نبایدهای رژیم کتوژنیک به حداقل رساندن کربوهیدرات در چند هفته اول رژیم است. میزان پروتئین بالاتر از 35% از کل مواد غذایی رژیم می تواند مشکلساز باشد. اسیدفولیک، ویتامینB1 یا تیامین در آن ها کم می شود. اگناگ را همچنین میتوان پُخت و با آن کاستارد درست کرد. از مصرف کینوا هم باید اجتناب کرد. اگر دیابت یا فشار خون بالا دارید و دارو مصرف می کنید، باید با پزشک خود در تماس باشید تا تغییرات را کنترل کرده و در صورت نیاز داروها را تنظیم کنید.

اگر بیماری خاصی دارید و میخواهید برای اولین بار رژیم کتوژنیک بگیرید حتما قبل از شروع با پزشک خود در این مورد مشورت کنید تا مطمئن شوید که رژیم Ketogenic برای شما ضرر نداشته باشد . برای برخی از بیماریها خطراتی وجود دارد برای گرفتن این رژیم در طولانیمدت با پزشک خود صحبت کنید. پزشک خود را از برنامه غذایی خود مطلع کنید تا در انتخابها شمارا راهنمایی کند. رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند که نسبت به رژیم غذایی کم چرب، وزن بیشتری کم و گرسنگی کمتری تحمل کنید. وقتی گلوکز کربوهیدراتی در دسترس نباشد، بدن شما به جای آن چربی می سوزاند. تنها 1 اونس (28 گرم) پنیر چدار 1 گرم کربوهیدرات، 6 گرم پروتئین و مقدار مناسبی کلسیم برای بدن را تامین می کند.پنیر سرشار از چربی اشباع شده است، اما این موضوع این موضوع ربطی به خطر ابتلا به بیماری قلبی ندارد. بدن تمام ذخایر گلوکز خود را از دست میدهد، میزان کتون ناگهان افزایش مییابد و در مدت زمان بسیار کوتاهی، وارد فاز کتوز میشوید. یک مکمل مانند روغن MCT یا کتون نیز می تواند کمککننده باشد.

این سبک از تغذیه گرسنگی و اشتها را کم می کند و از این طریق کمک زیادی به کاهش و مدیریت وزن می کند. مخمرهای تغذیه ای منابع طبیعی خوبی برای این ویتامینها هستند، اما دقت کنید که با ویتامین های B مصنوعی غنی نشده باشند. اگر دوست دارید رژیم کتوژنیک را شروع کنید اما هنوز مطمئن نشدید، برای آشنایی بیشتر با رژیم کتوژنیک و شروع کاهش با این برنامه غذایی، پیشنهاد میکنیم کتاب رژیم کتوژنیک را در ادامه تهیه کنید و همراه خودتان داشته باشید. این تغییر منبع سوخت با انجام رژیم کتوژنیک و روزه داری متناوب، می تواند از سه روز تا دو هفته طول بکشد. مغز و قلب با کتون ها به عنوان منبع انرژی کار می کنند. زمانی که به میهمانیهای اجتماعی یا دیدار با خانواده و دوستان میروید ، ممکن است بخواهید غذای خود را به همراه داشته باشید که این کار می تواند در مهار ولع خوردن سایر مواد غذایی به شما کمک کند. این گرفتگی بیشتر در صبح زود یا شب اتفاق می افتد. به نظر شما چگونه رژیمی با این رتبه بندی اینقدر محبوب شده است؟ این ویتامینها به شما استقامت بیشتری در ورزش میدهد. این که بخواهیم عدد بگوییم، تقریبا امکان ندارد چرا که در هر رژیمی، تغییر عددی که در وزن فرد صورت میگیرد به متابولیسم بدن فرد وابسته می باشد.