شماره یک علت باید (انجام دهید) چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

کتوژنیک و لاغری برخی مکملهای غذایی مثل روغنهای تریگلیسرید با زنجیره متوسط و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی داشته پنج نکته‌ای که شما را در کتوژنیک چیست 1402 باشند. به همین دلیل شما با کمبود زیادی مواجه میشوید. ۵.مناسب برای دیابت نوع ۲: این رژیم لاغری به دلیل پایین آوردن قند خون و از بین بردن تاثیر منفی انسولین بالا در خون ، نه تنها برای لاغری و کاهش وزن مناسب است بلکه تاثیر خوبی بر کنترل روند بیماری دیابت نوع ۲ دارد. برای این منظور روزانه باید کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید که این امر سبب میشود، قند خون شما پایین آمده و انرژی بدن شما تحلیل برود. برخلاف عدهای که رژیم غذایی کتوژنیک را برای حفظ سلامت بدن مفید میدانند، محققان دانشگاه هاروارد نظر دیگری دارند. برای برخی افراد، این دوره گذار می تواند به ویژه دشوار باشد. با این حال، نسبت دقیق هر یک به نیازهای خاص شما بستگی دارد. اما اگر اهل ورزشکردن با حجم کم هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن شما، یک گرم پروتئین کاربردی خواهد بود. رژیم کتوژنیک منبع سوختوساز بدن را از کربوهیدراتها به چربیها منتقل میکند که به این عمل کتوزیس میگویند. جهت کاهش وزن سریع رژیم کتوژنیک از تمام رژیم ها بهتر عمل می کند و به افراد کمک می کند با کمترین سختی و عوارض نسبت با سایر رژیم ها وزن کم کنند.

همچنین تحقیقات نشان داده است که این مواد غذایی به تقویت بافت عضلانی در حین رژیم کم کربوهیدرات کمک می کنند. اما ورزشکاران حرفهای یا کسانی که میخواهند مقدار زیادی عضله یا وزن اضافه کنند، نباید این رژیم غذایی را انتخاب کنند. حتی پس از جراحی موفقیتآمیز، برخی از افراد ممکن است برای جلوگیری از تشنج به مصرف داروهای ضد تشنج ادامه دهند؛ اما ممکن است بتوانند داروهای کمتری در دوزهای کاهش یافته مصرف کنند. رژیم کتوژنیک می تواند برای افرادی که اضافه وزن و دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامت متابولیک هستند، فوق العاده باشد. کلیهها به متابولیسم پروتئین کمک میکنند و رژیم غذایی کتو میتواند به افزایش حجم پروتئین در کلیهها منجر شود. شما همچنین میتوانید در پایان کار، به راحتی روی آن کمی شربت افرا کتو بریزید. همه میوهها سرشار از کربوهیدرات هستند، اما شما تنها میتوانید میوههای خاصی (معمولا انواع توتها) را آن هم به مقدار کمی میل کنید. سرطان: این رژیم در درمان برخی از انواع سرطان ها و کم کردن سرعت رشد تومورها به کار برده می شود. رژیم کتوژنیک در واقع به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع به وجود آمد. سرطان: این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع مختلفی از سرطان و رشد کند تومور استفاده میشود.

نظرات درباره رژیم کتوژنیک

برای مثال، یک مطالعه مشاهدهای طولانیمدت روی بیش از ۱۳۰۰۰۰ بزرگسال، رژیمهای غذایی کمکربوهیدرات مبتنی بر حیوانات را با نرخ بالاتر مرگومیر ناشی از بیماریهای قلبی و سرطان مرتبط دانست. اما در عوض شما در این رژیم غذایی چربیهای اضافی خود را میسوزانید و آنها را انباشته نمیکنید. حتی اگر مواد غذایی فرآوریشده به گونهای تولید شده باشند که با رژیم کتوژنیک سازگار باشند زیادهروی در مصرف آنها روی کاهش وزن تأثیر منفی میگذارد. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث میشود رژیم کتو نسبت به رژیم غذایی کم چرب برتری بیشتری داشته باشد، از جمله افزایش مصرف پروتئین، که مزایای بیشماری را فراهم میکند. همچنین به دوستان و اعضای خانواده تان پیشنهاد دهید تا در کنار شما از رژیم کتو لذت ببرند. اما مصرف چربیهای اشباع شده از روغن (پالم، نارگیل)، چربی گوشت، کره و کره کاکائو به مقدار زیادی توصیه میشود. درصد زیادی از افراد رعایتکننده رژیم کِتون اظهار کردهاند که رعایت این برنامه غذایی سبب کاهش خوابآلودگی آنها در طول روز و افزایش سطح هوشیاری شده است.

رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست جالب اینجاست که آدنوزین در طول روز در بدن ما انباشته خواهد شد و همین امر سبب میشود که ما در طول روز بیداری کمتر و هوشیاری پایینتری را تجربه کنیم و در نتیجه خوابی عمیق در شب را داشته باشیم. کافئینی که در قهوه وجود دارد اثرات آدنوزین را مهار کرده و تمرکز و هوشیاری افراد را بالا میبرد. در چالش 21 روزه رژیم کتو لازم نیست تا هزینه های گران قیمت را صرف برنامه غذایی 21 روزه کنید. رژیم کتو میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند. از آنجا که رژیم کتو به چربی زیادی نیاز دارد، دنبال کنندگان آن باید در هر وعده غذایی، مقدار زیادی چربی بخورند. با این حال، فقط رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتو با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. در این نوع رژیم قبل یا بعد از ورزش دریافت کربوهیدارت افزایش می یابد(بیشتر در ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد).

نظر مردم درباره رژیم کتوژنیک

یک مطالعه نشان داد که افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند، وزن کم میکنند. حتی این مطالعات نشان میدهد که کودکان مبتلا به سرع نیز با رعایت این رژیم کیفیت خواب بسیار بالایی را تجربه میکنند. مرحلهی پنجم: وقتی سطح کتون بهمرورزمان بالا برود، شما کاهش وزن پایدار و سریعی را تجربه میکنید که سبب میشود، سلامت بدن شما را تضمین کند و در نهایت وزنی پایدار و سالم خواهید داشت. مرحلهی سوم: در غیاب حضور گلوکز در بدن شما، بدن شروع به سوختوساز چربیها کرده و کتون تولید میکند. آسیبهای مغزی: یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که رژیم غذایی میتواند ضربه مغزی را کاهش داده و به بهبودی پس از آسیب مغزی کمک کند. بدن و مغز ما برای زنده ماندن به گلوکز نیاز خواهند داشت و حتی زمانی که شما رژیم کِتون را رعایت میکنید باید گلوکز کافی برای تغذیه شدن سلولهای تخصصی، خصوصا سلولهای مغزی را به بدن خود برسانید.

رژیم کتوژنیک مواد غذایی در دسترس سلولها را افزایش داده، به کاهش تعداد گونه های اکسیژن واکنش پذیر، افزایش میزان آنتی اکسیدانهای خون و مقابله با استرس اکسیداتیو کمک کرده، نهایتا از سلولهای عصبی و مغزی محافظت میکند و این شبیه کاری است که داروی دی متیل فومارات (DMF) انجام میدهد. ضمن اینکه استرس و اضطراب شما را نیز کم میکند. علاوه بر این، این رژیم غذایی آنقدر سیر کننده است که میتوانید بدون شمردن کالری یا پیگیری مصرف مواد غذایی، وزن خود را کاهش دهید. تغییر در وضعیت گوارش و باکتری های مفید روده: به دلیل مصرف کم کربوهیدرات احتمال دریافت فیبر از غذاهای همچون میوه ها، حبوبات و سبزیجات کاهش پیدا میکند و این موجب ایجاد یبوست در افراد می شود و از آنجایی که باکتریهای مفید روده که نقش به سزایی در سلامت و ایمنی بدن دارند از فیبرها تغذیه میکنند زمانی که فیبر مصرفی شما کاهش پیدا میکند سلامت بدن و سیستم ایمنی به خطر می افتد و عفونت پذیری افزایش پیدا میکند پس برای رفع این مشکل شما میتوانید از غذاهای پرفیبر که مصرفشان در رژیم کتو بلامانع است مثل نارگیل، دانه چیا، ارزن، گل کلم، بروکلی و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید. اگر تحرک کمی دارید، ۸/۰ گرم پروتئین در ازای هر کیلو وزن از بدن شما کافی است.

رژیم کتوژنیک برای چاقی

چربی، سرشار از انرژی است و هر گرم از آن، ۹ کیلوکالری (۳۸ کیلوژول) انرژی دارد. و اگر یک ورزشکار ورزش حرفهای با حجم سنگینی از ورزش هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ۱. دانشمندان مطمئن نیستند که علت چیست، اما ممکن است دلیل آن ساخت کتونی باشد که بدن شما هنگام تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می سازد و همین مواد کتونی از سلول های مغز در برابر آسیب ها محافظت می کنند . در این شرایط، سلول ها باید آنزیم های جدیدی بسازند (یک ماشین سلولی کاملاً جدید) تا چربی را به عنوان منبع جدید سوخت تجزیه کنند. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقشی اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. تمام مواردی که در این قسمت برای شما ذکر شد کمک میکند تا شما در زمان ورزش و در دوره رعایت رژیم کتوژنیک، نهتنها عضله از دست ندهید، بلکه کالری مناسبی را دریافت کرده و حجم عضلات خود را نیز افزایش دهید. اگر دچار گرفتگی عضلات شدید، از آب، منیزیم، پتاسیم و غذاهای الکترولیتی بیشتری استفاده نمایید. Th᠎is c onte nt w as gener ated with the  he᠎lp of GSA C onte​nt᠎ Generator Dem᠎over​si᠎on!

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان

اگر در طول روز طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود عناصری از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامینهای گروه B و ویتامین C قرار بگیرید. در طول روز برای شما که قرار است رژیم کِتون را اجرایی کنید ممکن است بارهاوبارها احساس گرسنگی داشته باشید که در ادامه ما میان وعدههای مناسبی را برای شما توصیه خواهیم کرد. در ادامه اصول کار، نحوه شروع کردن این رژیم و همچنین تمام اطلاعاتی را که برای انجام آن نیاز دارید در اختیار شما قرار خواهیم داد. میزان نوشیدن آب را افزایش دهید و بر آن استوار بمانید. مصرف پروتئین باید در حد متوسط باشد زیرا مصرف زیاد آن سطح انسولین را افزایش و میزان کتونها را کاهش میدهد. برنامه غذایی این رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی می باشد. پیروی از رژیم غذایی کتو فوایدی متعددی دارد که در ادامه آنها را برمیشماریم.

برخی از چربیهای اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند، مانند آجیل (بادام، گردو)، دانهها، آووکادو، توفو و روغن زیتون. مرحلهی دوم: بدن شما برای تأمین انرژی خود به دنبال منابع سوخت جایگزین میگردد که شما باید چربیهایی مانند ماهی قزلآلا، آووکادو و روغن نارگیل را جایگزین آنها کنید. بعد از آن بدن شما انرژی موردنیاز خود را با شکستن چربیها و پروتئینها به دست میآورد که همین امر موجب کاهش وزن خواهد شد. به عبارتی رژیم کتوژنیک کاملا به طور غیرمستقیم سبب بهبود خواهد شد. همچنین التهاب و درد را کاهش داده و بهبود خواب را برای شما به ارمغان میآورد. این دقیقا همون چیزیه که برای رژیم Z217 اتفاق میوفته. این اتفاق تنها در ۳ یا ۴ روز اول میافتد. پس از صبحانهٔ کتوژنیک در روز چهارم، بیمار مرخص میشود. بهتر است افرادی که دچار عادت های تغذیه نادرست یا پرخوری هستند پیش از استفاده از هر نوع رژیم غذایی با یک مربی شیوه زندگی یا یك مشاور حرفه ای در مورد علت ریشه ای این رفتار مشورت نمایند تا از تکرار این رفتار اجتناب ورزند و سپس به دنبال استفاده از رژیم های غذایی متناسب با این شرایط اقدام نمایند .