از کدام قرص برای حساسیت دندان استفاده کنیم؟ –


اگر می‌خواهید از قرص برای حساسیت دندان استفاده کنید، بهتر است با نظر پزشک باشد. تمام اطلاعاتی که در این مقاله ارائه خواهد شد فقط جنبه اطلاع رسانی است و بر اساس منابع معتبر می‌باشد. وقتی دندان‌های حساسی دارید، احتمالاً موقع مسواک زدن، خوردن و آشامیدن به‌طور موقت دچار درد می‌شوید. داشتن دندان‌های حساس معمولاً به خاطر وجود کرم در ریشه دندان یا مینای دندان است.

 

قرص برای حساسیت دندان

اما اینکه کدام قرص برای حساسیت دندان مناسب است پیشنهاد ما قرص مسکن زیلاکتین B است که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهیم.

 

قرص زیلاکتین B

قرص زیلاکتین B خوراکی را می‌توانید برای درمان موقت حساسیت دندان استفاده کنید. ترکیباتی که در این قرص استفاده شده است عبارتند از بنزوکائین (۱۰ درصد)، ترکیبات غیر فعال مانند اسید بوریک، هیدروکسی پروپیل سلولز، پروپیلن گلیکول، آب تصفیه شده، اسید سالیسیلیک، الکل SD و تانیک اسید.

همشه قبل از استفاده از هر قرصی برای حساسیت دندان نظر پزشک‌تان را هم مطلع شوید.

 

البته راه‌های دیگری هم برای کاهش حساسیت دندان وجود دارند که می‌توانید به جای مصرف قرص برای حساسیت دندان از آنها استفاده کنید:

 خمیر دندان برای دندان‌های حساس

خمیردندان برای حساسیت دندان

خمیردندان‌هایی که برای دندان‌های حساس تولید شده‌اند می‌توانند درد را کاهش دهند. برای انتخاب بهترین نوع خمیر دندان ضد حساسیت دندان می‌توانید از دندانپزشک‌تان کمک بگیرید.

 

فلورید

ممکن است پزشک به جای تجویز قرص برای حساسیت دندان برای شما فلورید پیشنهاد دهد که باعث کاهش درد دندان می‌شود.

 

درمان ریشه دندان

اگر دندان حساسی داشته باشید که درد شدیدی هم دارد و درمان‌های دیگر تاثیرگذار نبودند، دندان‌پزشک ممکن است درمان ریشه دندان را پیشنهاد دهد. این روش یکی از موفقیت‌آمیزترین روش‌های مقابله با حساسیت دندان در نظر گرفته شده است. در برخی مواقع می‌توان از سفالکسین برای دندان درد استفاده کرد.

 

از مسواک نرم استفاده کنید

مسواک نرم برای حساسیت دندان

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای درمان حساسیت دندان به جای استفاده از قرص برای حساسیت دندان، استفاده از مسواک نرم است. اگر از مسواک سفتی استفاده کنید، وضعیت دندان‌هایتان بدتر خواهد شد. مسواک‌های سفت منجر به وجود آندن حفره‌های میکروسکوپی و حساسیت‌های بیشتر در دندان می‌شوند.

 

دهانشویه آب و نمک درست کنید

استفاده از دهانشویه آب و نمک می‌تواند به کاهش فوری حساسیت دندان کمک کند. بنابراین، دهانشویه آب و نمک جایگزین خوبی برای استفاده از قرص برای حساسیت دندان محسوب می‌شود. آب نمک، سطح pH در داخل دندان را متعادل می‌کند و باعث به وجود آمدن یک محیط قلیایی می‌شود و رشد باکتری‌ها را در دندان کاهش می‌دهد. برای درست کردن دهانشویه آب و نمک کافی است دو قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید. این دهانشویه را باید یک بار در صبح و یک بار در شب استفاده کنید تا حساسیت دندان به‌طور کامل برطرف شود.

 

استفاده از روغن نارگیل

اگر دندان‌های حساسی دارید، روغن نارگیل می‌تواند به شما کمک کند. من خودم سالهاست که از روغن نارگیل به محض بیدار شدن از خواب استفاده می‌کنم و می‌توانم بگویم از زمانی که از روغن نارگیل استفاده کرده‌ام دندان درد را تجربه نکردم و این را مدیون روغن نارگیل هستم. می‌توانید روغن نارگیل را به مدت ۵ تا نیم ساعت هر روز صبح در دهانتان نگه دارید. به زودی شاهد نتایج فوق‌العاده آن خواهید بود. این روش مانع از رشد باکتری‌ها در دهان می‌شود و هرگونه سموم را از روی سطح لثه پاک می‌کند. همین امر باعث می‌شود حساسیت دندان نیز از بین برود.

 

تسکین درد با سیر

سیر و روغن سیر دارای خواص ضد التهابی، میکروب‌کشی و ضد درد است. این بدین معنا است که سیر و روغن سیر می‌توانند باعث کاهش التهاب، رشد بیش از حد باکتری‌ها و کاهش درد شوند. همچنین سیر و روغن سیر تاثیر زیادی در کاهش حساسیت دندان دارند و گزینه خوبی برای استفاده به جای قرص برای حساسیت دندان محسوب می‌شوند. ضرر سیر برای دندان بسیار کم است.

 

منابع:

https://www.wesleydentistry.com/10-tips-for-dealing-with-sensitive-teeth/

Sensitive Teeth Pain Relief – Top OTC Medications for Sensitive Teeth

 

 



Source link