پادکست قسمت 163: محور HPA ، بهینه سازی تیروئید و متابولیسم


چگونه می توانید متابولیسم خود را کنترل کرده و اهداف تناسب اندام خود را بهینه کنید؟ لیسی دان ، متخصص تغذیه طب کاربردی و بنیانگذار UpliftFit Nutrition ، در مورد هورمون ها صحبت می کند و اینکه چرا و چرا باید به نظر برسد که چگونه بهتر به نظر برسیم.

همه اطلاعات و پیوندهای مربوط به قسمت را می توانید در اینجا پیدا کنید https://holisticwellness.ca/episode163به

برای گوش دادن به iTunes ، Stitcher یا Spotify اینجا را کلیک کنید:

iTunes – اینجا را کلیک کنید
Stitcher – اینجا را کلیک کنید
Spotify – اینجا را کلیک کنید

در این پادکست در iTunes مشترک شوید و برای ما امتیاز و بررسی بگذارید!

موضوعات مطرح شده در قسمت:

  • محور HPA چیست؟
  • چگونه ممکن است محور HPA خراب شود و به دنبال چه چیزی باشید
  • مشکلات تیروئید و عوامل اصلی سلامت تیروئید
  • رابطه بین غده تیروئید و متابولیسم
  • چگونه متابولیسم خود را بهینه کرده و کنترل کنیم
  • نکات و ترفندهایی که می توانید برای بهینه سازی اهداف تناسب اندام و بدن خود به کار بگیرید
  • تمرین بر اساس چرخه شما
  • در اینجا چند استراتژی کلیدی برای خواب کامل آورده شده است

غذاهای آماده اصلی:

  • هنگامی که یک موقعیت استرس زا وجود دارد ، بدن ما این را یک تهدید می داند. و آنچه می تواند اتفاق بیفتد این است که با گذشت زمان ، این محور HPA به دلیل این تنش داخلی یا خارجی کاهش می یابد. این زمانی است که ما شروع به ایجاد یک چرخه نامنظم یا از دست دادن چرخه قاعدگی می کنیم.
  • تنوع ریز مغذی ها یکی از مهمترین کارهایی است که می توانیم برای ارتقاء سلامت روده و میکروبیوم سالم انجام دهیم.
  • غده تیروئید نیروگاه متابولیسم ما است.
  • برای اینکه بتوانیم بدن خود را دستکاری کنیم ، باید رژیم غذایی خود و میزان تولید انرژی را بدانیم.
  • خواب اساساً سرویس خانه داری ما است. این به حذف تمام التهاب و سموم از بدن کمک می کند و به بازسازی کمک می کند.

مراحل عملیاتی:

  • از یک رژیم غذایی خوب و با کیفیت بالا ضدالتهاب استفاده کنید.
  • به دنبال آن اختلالات غدد درون ریز باشید.
  • مطمئن شوید که قند خون خود را متعادل کرده اید.
  • اگر می خواهید روده های خود را شفا دهید ، از غدد فوق کلیوی و استرس خود شروع کنید. همچنین ، وضعیت تغذیه و سلامت کبد خود را بررسی کنید.
  • اگر سطح کورتیزول شما بالا یا پایین است ، بهترین کار این است که روی تمرینات مقاومتی تا 1 ساعت ، 4-5 بار در هفته تمرکز کنید.
  • راهکارهایی برای خواب کامل:
  • چراغ آبی را حداقل 2 ساعت قبل از خواب خاموش کنید.
  • لوازم الکترونیکی را حداقل 30 دقیقه قبل از خواب قطع کنید.
  • قبل از خواب کمی کربوهیدرات بخورید.
  • اتاق خواب خود را خنک نگه دارید.
  • مطمئن شوید که یک تشک خوب و با کیفیت خوب دارید.
  • از مصرف کافئین در پایان روز خودداری کنید.

لیسی گفت:

“تمرین کنید. و هنگامی که احساس کردید باید استراحت کنید ، به بدن خود گوش دهید و استراحت کنید.”

“جام گه غذای تند را قطع کنید ، آب تند ، فیلتر هوای تند ، افراد بدبخت را قطع کنید. زیرا همه اینها می تواند بر سلامت ما تأثیر بگذارد. “

ممنون که گوش کردید!

اطلاعیه های مهم:

آخرین برنامه ما ، برنامه ترمیم آدرنال 28 روزه را بررسی کنید. اگر احساس خستگی ، عصبی ، افزایش وزن ، خوابیدن و احساس نیاز به راه اندازی مجدد می کنید ، این برنامه کامل است! غدد فوق کلیوی ما در زمینه بازگرداندن سلامت هورمونی در خط مقدم هستند. به همین دلیل است که ما یک برنامه غذایی مغذی ، برنامه تمرینی ، تمرینات تنفسی و موارد دیگر را ایجاد کرده ایم تا شما را تا آنجا که ممکن است احساس خوبی داشته باشید! در این پیوند در اینجا به برنامه بازیابی آدرنال بپیوندید – https://bit.ly/28dayadrenalresetبه

در خبرنامه ما در آدرس ثبت نام کنید holisticwellness.ca/ خبرنامه و در اینستاگرام با من تماس بگیرید ، holisticwellnessfoodieبه در صورت وجود چیزی که مایلم آن را گسترش دهم ، به من اطلاع دهید. همچنین بسیار مهم است که در هر بستر پادکستی که به ما گوش می دهید ، رتبه یا نظری برای ما بگذارید.

پیوندهایی به مواردی که در برنامه در مورد آنها صحبت می کنم:

  • سر به eatonhemp.com با کد کوپن HEALTHYHORMONES 20٪ در سایت صرفه جویی کنید. من واقعاً از دانه های کنف تست شده افرا و روغن CBD با طیف کامل اضافی که قبل از خواب استفاده می کنم ، خوشم می آید. https://eatonhemp.com
  • آویز مورد علاقه من محافظت از EMF و حمایت از استرس است. با کلیک روی این پیوند -> تا 50٪ از آویز HARMONI صرفه جویی کنید https://www.wendymyersdetox.com/2CN2HP5/BP658/؟uid=39
  • در کلیه محصولات Organifi در 15٪ صرفه جویی کنید organifishop.comبه ترکیب متعادل کننده هورمون های جدید Organifi Harmony از هورمون های زنانه و پودر آب سبز خوشمزه را بررسی کنید. از کد HEALTHYHORMONES استفاده کنید. آب سبز را اینجا ببینید – https://www.organifishop.com/products/organifi-green-juice-1-bottle
  • محصولات CANPREV را در فروشگاه های مواد غذایی سالم کانادایی و بصورت آنلاین در Natures-Source.ca بررسی کنید. من شخصاً از پودرهای کلاژن و MYCO10 خوشم می آید. من دوست دارم اسموتی را به اسموتی های قبل یا بعد از تمرین اضافه کنم. من بدنبال ال گلوتامین و ال تیروزین هستم. سر به https://canprev.ca درباره محصولات Canprev بیشتر بدانید. حتماً لیپوزوم های جدید Canprev را بررسی کنید. من در حال حاضر از لیپوزوم های ویتامین C و کورکومین استفاده می کنم و به زودی محصولات بیشتری در دسترس خواهد بود! – https://canprev.ca/products/curcumin100-liposomal

https://canprev.ca/products/vitaminc1000-liposomal

لیسی را از کجا پیدا می کنید:

لیسی اینستاگرام (faithandfit)

فیس بوک لیسی

وب سایت لیسی

کجا می توانی مرا پیدا کنی:

اینستاگرام سامانتا

سامانتا در فیس بوک

وب سایت سامانتا

سامانتا در توییتر

هورمون های سالم برای زنان انجمن خصوصی پادکست در فیس بوک

نحوه کار با من:

این را به اشتراک بگذارید!

در Pinterest به اشتراک بگذارید



دیدگاهتان را بنویسید