اهمیت صبحانه – وب سایت رسمی دکتر محمد صفریان


صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – شما می توانید آن را به هم بزنید یا روز خود را بشکنید. صبحانه باید حداقل 20 درصد از انرژی روزانه شما را تامین کند. در حالی که اکثر مردم از اهمیت این و غذا مطلع نیستند ، یا از مصرف آن خودداری می کنند و یا آن را مفید و مغذی نمی دانند.

مطالعات نشان داده است که نه تنها صبحانه ، بلکه دفعات و تداوم آن نیز در تغییر وزن مثر است. کمبود صبحانه در کشورهای مختلف گزارش شده است و این وضعیت بیشتر در بین نوجوانان دیده می شود. برخی مطالعات نشان داده اند که بین مصرف صبحانه و چاقی و اضافه وزن ارتباطی وجود دارد و مصرف منظم صبحانه یکی از عوامل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان است.

وقتی فردی عمداً یا اجباری وعده های غذایی را پس می گیرد ، میزان سوخت و ساز بدن می سوزد و تجمع می یابد. غذا خوردن ادامه می یابد ، نسبت بیشتری از متابولیسم کاهش می یابد. در دراز مدت ، انرژی کمتر از ری به ده باقی می ماند. نتیجه این فعالیت این واقعیت که بدن چربی بیشتری در بافت چربی ذخیره می کند و از مزایای مصرف صبحانه باید در مطالعه اجتناب شود. به طور متوسط ​​، افراد کمتری نسبت به کسانی که صبحانه نمی خورند و کسانی که صبحانه نمی خورند ، بیشتر در طول روز بیش از حد غذا می خورند. ارزش پایین و بدون ارز نوبت شماست و آنها را بیمار می کند) ، از جمله دیابت و چربی خون بالا. (منظور من صبحانه است ، البته یک صبحانه سالم معمولی برای بیسکویت ، شکلات ، تنقلات و آب میوه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید