اراده برای کاهش وزن نحوه تقویت اراده برای کاهش وزن


شما هم می خواهید وزن کم کنید ، اما نمی خواهید وزن کم کنید؟ این بزرگترین مشکل ماست. با توجه به تغییر نوع غذایی که می خوریم ، تغییر در شیوه زندگی و مهمتر از همه ، در دسترس بودن انواع مختلف غذا ، ما می خواستیم هر روز بیشتر غذا بخوریم. اما واقعیت این است که ما اضافه وزن داریم ، اما اراده ای برای کاهش وزن نداریم. راه حل چیست؟ اگر می خواهید بدانید چگونه اراده ای قوی برای کاهش وزن داشته باشید ، این مقاله را حتما بخوانید.

چگونه اراده کاهش وزن را تقویت کنیم؟

کاهش وزن فقط یک تصمیم ساده نیست. برای تقویت اراده برای کاهش وزن ، هم مشکلات روحی و هم رژیم غذایی ، یا نوع رژیم غذایی و حتی شیوه زندگی باید تغییر کند. و تغییر همیشه سخت است. مگر اینکه این کار را با طراحی مناسب انجام دهیم.

یک رژیم غذایی سالم همراه با انگیزه قوی برای کاهش وزن ضروری است. ابتدا باید این س questionsالات را از خود بپرسیم: چه غذاهایی می خوریم؟ طرز تهیه این غذا چگونه است؟ چقدر می خوریم؟ آیا ما پر از انواع غذا هستیم؟ آیا وقتی سیر هستیم غذا می خوریم؟

وزن کم خواهد کرد

در پاسخ به این س questionsالات ، ما در واقع به همه چیزهایی که مربوط به وعده های غذایی ما است ، نگاه می کنیم. پاسخ های ما نشان می دهد که مشکلات کجاست. وقتی متوجه می شویم که کجا ضعیف هستیم ، در نیمه راه هستیم و می توانیم روی آن کار کنیم. بنابراین ، افزایش اراده برای کاهش وزن با یافتن ضعف آغاز می شود. بنابراین ما ضعف را پیدا کردیم ، اکنون چه کنیم؟

کاهش وزن فقط یک تصمیم ساده نیست.

راههای تقویت اراده برای کاهش وزن

همانطور که در بالا ذکر شد ، شروع و پیروی از یک برنامه کاهش وزن سالم کار ساده ای نیست. اما خوشبختانه روش هایی وجود دارد که اراده کاهش وزن را تقویت می کند و می تواند به شما در رسیدن به وزن ایده آل خود کمک کند. برخی از این روشها در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

دلیل دلخواه برای کاهش وزن را وارد کنید

دلایل کاهش وزن را به طور واضح و مختصر بیان کنید. چرا شما این کار را انجام میدهید؟ زیرا نوشتن متعهد به کاهش وزن در ذهن شماست. این امر به ظاهر ساده به شما انگیزه می دهد. این دلایل را روزانه بخوانید تا بتوانید در مواقع وسوسه و رژیم غذایی ضعیف از آنها به عنوان یادآوری استفاده کنید. این دلایل می تواند از جلوگیری از دیابت گرفته تا افزایش اعتماد به نفس به هر دلیلی که برای شما مهم است و چرا می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باشد.

توقع واقعی داشته باشید

گاهی اوقات اینطور نیست که اراده قوی برای کاهش وزن وجود ندارد. نتیجه این است که آنچه ما از کاهش وزن انتظار داریم یک انتظار غیرواقعی است. به عنوان مثال ، اگر وزن شما 120 کیلوگرم است و می خواهید به 70 کیلوگرم برسید ، آیا این امر در عرض یک ماه امکان پذیر است؟ اهداف دست نیافتنی باعث سرخوردگی می شوند. و احساس ناامیدی باعث می شود تعجب کنیم که چرا نمی خواهم وزن کم کنم! و در نتیجه ، واضح است که شما رژیم خود را رها کرده اید.

وزن کم خواهد کرد

یاد بگیرید که بدن خود را دوست داشته باشید و قدر آن را بدانید

صدها مطالعه نشان می دهد افرادی که بدن خود را دوست ندارند وزن کمتری از دست می دهند. بنابراین علاوه بر تمام برنامه هایی که برای تقویت اراده خود برای کاهش وزن دارید ، باید بدن خود را نیز بیاموزید. کسی که بدن خود را دوست دارد مطمئناً کاری نمی کند که سلامتی او را به خطر بیندازد. بدن ما چه بخواهیم و چه نخواهیم همیشه با ماست. پس چرا آن را دوست ندارید و از آن مراقبت نمی کنید! اما چگونه بدن خود را دوست داریم؟

کارشناسان روشهای زیر را پیشنهاد کردند:

  • ورزش
  • با افراد خوش بین تری سفر کنید
  • خود را بطور خاص با مدلها مقایسه نکنید
  • لباس بزرگ خود را بچرخانید
  • به آینه نگاه کنید و با صدای بلند آنچه را در مورد ظاهر خود می خواهید بگویید

از کسی الگو بگیرید

داشتن الگو می تواند به شما در کاهش وزن انگیزه دهد. با این حال ، شما باید نوع مناسب انگیزه را انتخاب کنید. این الگو به شما این امکان را می دهد که دقیقاً ببینید که چگونه می خواهید به نظر برسد. البته این نیز باید واقعی باشد. به عنوان مثال ، شخصی را انتخاب کنید که از نظر قد و ظاهر بیشتر شبیه شما باشد. با انگیزه باقی می ماند.

مثبت فکر کنید و مثبت صحبت کنید

هرچه نسبت به خود و توانایی های خود خوشبین باشید ، در رسیدن به اهداف خود قوی تر خواهید بود. بنابراین ، اراده برای کاهش وزن در شما بیشتر تقویت می شود. به علاوه ، هرچه بیشتر در مورد چیزی صحبت کنید ، نسبت به آن احساس تعهد بیشتری می کنید. بنابراین ، هرچه بیشتر در مورد کاهش وزن صحبت کنید ، اراده شما برای کاهش وزن قوی تر است.

وزن کم خواهد کرد

ورزش لذت بخش را فراموش نکنید

ورزش لذت بخش یکی از مهمترین بخش های کاهش وزن است. نه تنها کالری بیشتری می سوزاند ، بلکه احساس خوبی نیز به شما می دهد. بهترین تمرین کاری است که دوست دارید انجام دهید و همیشه مایل به انجام آن هستید. شما می توانید از بسیاری از ورزش ها لذت ببرید ، اما مهم این است که دقیقاً ورزشی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. با این کار ، از آنچه دوست دارید لذت خواهید برد و بدون کاهش وزن یا تأیید اراده خود برای کاهش وزن ، وزن خود را کاهش می دهید.

از متخصصان کمک بگیرید

گاهی اوقات مهم نیست که چقدر تلاش می کنید یا به همه چیز نگاه می کنید تا ببینید چرا نمی خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باز هم به نتیجه ای نمی رسید. در این موارد ، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. مشکل ممکن است اساساً به اراده شما مربوط نباشد و شما از نظر جسمی مشکل دارید. یا برنامه یا رژیم غذایی اشتباه را انتخاب کرده اید که برای شما مناسب نیست. در چنین شرایطی باید از متخصصان تغذیه کمک گرفت. یک متخصص می تواند به شما در کاهش وزن به روش صحیح و راحت تر کمک کند و به وزن ایده آل خود برسد.

دیدگاهتان را بنویسید