چه کسی دیگر نیاز دارد برای موفقیت با رژیم کتوژنیک ۱۰ روزه

درباره رژیم کتوژنیک اگرچه مزایای رژیم کتوژنیک بیشتر است ، اما کاهش تراکم استخوان عوارض جانبی رژیم کتوژنیک است که منجر به پوکی استخوان می شود.در این نوع رژیم ، با محدود شدن میزان کالری رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های مختلف نیز کاهش می یابد.مصرف غذای کم کربوهیدرات ،متابولیسم بدن را تغییر می دهد و اکسیداسیون اسیدهای چرب را در بدن آغاز می می کند، بنابراین می تواند باعث افزایش طول عمر فرد پنج نکته‌ای که شما را در کتوژنیک چیست 1402

نیز شود. این امر سبب ایجاد بیماری ضربان قلب نامنظم میشود و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را تا پنج برابر افزایش میدهد. پیروی از این رژیم سبب کاهش سطح انسولین در بدن میشود؛ بنابراین نقش مهمی در درمان این بیماری دارد. برای این که بدانید آیا شروع و یا ادامه رژیم کتو برایتان کارساز است به ۶ مورد زیر توجه کنید. این رژیم به شما امکان میدهد تا در طول تمرینات ورزشی، به میزان کربوهیدرات مواد غذایی اضافه کنید. 6. تخممرغهای زده شده را اضافه کنید و مانند املت به مدت 2 دقیقه با شعله متوسط تفت دهید. میوههاو سبزیجاتی که کربوهیدرات بالایی دارند مانند موز، سیب زمینی، نخود فرنگی و ذرت در رژیم غذایی گنجانده نمی شوند.

آموزش غذاهای کتوژنیک

᠎Th is has be en generated by GSA C᠎on​tent Generator Demov ersi on​!

به جای مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و نشاسته مانند نان و سیبزمینی به سراغ سبزیجات بروید. این رژیم شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات بالا است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا. اکثر بیماری های مزمن مانند دیابت ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عمدتا مربوط به چاقی است که معمولاً نتیجه سبک زندگی و عادات غذایی نادرست است. رژیمهای کتوژنیک میتوانند باعث کاهش گسترده قند خون و سطح انسولین شوند. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود که همراه با افزایش کتون ها، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. بسیاری از مطالعات در مورد رژیمهای غذایی کتوژنیک بهبود بیشتر فشار خون را نسبت به سایر رژیم های غذایی نشان می دهند. صرع: تحقیقات نشان داده اند که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید حملات تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. پیش از این، رژیم کتو برای کمک به کاهش دفعات حملات صرع در کودکان استفاده میشد، اما امروزه از این رژیم برای کاهش وزن استفاده میشود. یک رژیم غذایی که ثابت شده که برای کاهش سریع وزن بسیار موثر است ،رژیم غذایی کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است. رژیم کتو شامل کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.

رژیم کتوژنیک استاندارد به طور معمول 75٪ چربی، 20٪ پروتئین و فقط 5٪ کربوهیدرات را شامل میشود. نکات و مطالب قید شده همگی بر اساس تحقیقات و پژوهشهای استاندارد برای شما ارائه شدند تا شما بهراحتی و با دیدی واضح بتوانید این رژیم را انتخاب کنید. این رژیم استاندارد تمام وعدههای اصلی و میان وعدهها بر اساس چربیهایی مثل آووکادو، کره، روغنهای سالم، ماهیهای چرب و گوشتها، زیتون و روغن زیتون تنظیم میشوند. 1. 1 رزماری خشک، آویشن خشک، 1 قاشق چایخوری کره، روغن سیر، نمک و فلفل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. 1 قاشق چایخوری کره بریزید و اجازه دهید کره ذوب شود. 4. 1 قاشق چایخوری کره را روی ماهی قزل آلا اضافه کنید. لیست خرید Keto به شما امکان می دهد دستور غذا را در حال حرکت اضافه کنید. 3. گریل را از قبل گرم کنید و ماهی قزل آلا و کلم بروکلی را به مدت 6-7 دقیقه گریل کنید. 5. روی کلم بروکلی نمک و فلفل بپاشید. 6. سالمون کبابی و کلم بروکلی را با سس مایونز و روغن چیلی سرو کنید. توی مرحله بعد باید گل کلم خرد شده رو به مدت حدود پنج دقیقه، توی مقدار زیادی کره یا روغن سرخ کنید.

حدود 30 ثانیه بپزید. 3. رب سیر را اضافه کنید و 30 ثانیه تفت دهید. 7. اسفناج و کرفس تفت داده شده و پنیر چدار را اضافه کنید. 9. اجازه دهید بپزد تا پنیر آب شود. در روزهای ابتدایی رژیم کتوژنیک بدن اقدام به سوزاندن گلیکوژن اضافی (گلوکز ذخیره شده ) در کبد و عضلات میکند و شکستن گلیکوژن مقدار زیادی آب در بدن شما آزاد می شود، بنابراین شما ناچارید برای دفع این آب دفعات بیشتری ادرار کنید. هیدراته بمانید، استراحت کنید و ورزش کنید. این یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های شیرین ورزشی است و می تواند پس از ورزش شدید به تعادل الکترولیت در بدن شما کمک کند. همچنین در کودکان اوتیسمی مدتی پس از شروع این رژیم پیشرفتهای بسیاری مشاهده شده است. وی همچنین اصطلاح “رژیم کتوژنیک” را ابداع کرد. راسل وایلدر برای اولین بار در سال 1921 از رژیم کتوژنیک برای درمان صرع استفاده کرد. که با کاهش پتانسیل باروری مردان در 50 سال گذشته همراه است. با وجود پیشرفت های مداوم در دنیای پزشکی ، چاقی با خطر مرگ و میر بزرگسالان تا حدود 2.8 میلیون نفر در سال همچنان به عنوان یک خطر عمده برای سلامتی در جهان به شمار می رود. مصرف مواد مغذی باید چیزی حدود 70٪ چربی ها ، 25٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باشد.

یا به عبارت دیگر ، اگر گرسنه نیستید نباید چیزی بخورید. ممکن است میزان تری گلیسیرید شما افزایش یابد، اما این چیزی عادی است به خصوص برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند. کتون بادی در مقایسه با گلوکز ، آدنوزین تری فسفات(ATP) بیشتری تولید می کند. در حالی که ، 100 گرم گلوکز فقط 8700 گرم ATP تولید می کند.به این دلیل بدن می تواند تولید سوخت کارآمد را حتی در هنگام کمبود کالری حفظ کند.کتون بادی همچنین آسیب رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و ظرفیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد. و 100 گرم بتا هیدروکسی بوتیرات 10،500 گرم ATP تولید می کند. اجسام کتونی همچنین می توانند از سد خونی مغزی عبور کرده و منبع انرژی متفاوتی را برای مغز فراهم کنند. اصولاً کربوهیدرات ها منبع اصلی تولید انرژی در بافت های بدن هستند. در واقع در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی کاهش یافته و با چربی جایگزین میشود در نتیجه سطح کربوهیدرات بدن کم شده و به مرحلهای از سوخت و ساز به نام کتوزیس میرسد. پیترمن اثرات مثبت (بهبود هوشیاری، رفتاری و خواب) و عوارض جانبی (تهوع و استفراغ ناشی از کتوزیس زیاد) را ثبت کرد. محدود کردن کربوهیدراتها و افزایش مصرف چربی میتواند منجر به کتوزیس یا کتوز شود.

رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در CKD فرد به صورت دورهای میزان کربوهیدرات رژیم را محدود میکند؛ به عنوان مثال، پنج روز از رژیم کتو پیروی کرده و سپس به مدت دو روز میزان کربوهیدرات مصرفی را بالا میبرد. یعنی مقدار کربوهیدرات مصرفی در کل روز ۷۰ تا ۸۰ گرم میشود. وقتی این اتفاق میافتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای تبدیل آن به انرژی فوق العاده کارآمد میشود. این پزشکان اعتقاد دارند که کاهش کالری ورودی و تحرک بیشتر ، تنها روش کاهش وزن نیست و عوامل بسیار زیادی در این امر دخالت دارند. تولید کتون بادی به عوامل مختلفی از جمله میزان متابولیسم پایه (BMR) ، شاخص توده بدن (BMI) و درصد چربی بدن بستگی دارد. هدف اصلی از این عدم تعادل در نسبت درشت مغذیها در رژیم غذایی، وادار کردن بدن به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی است. اینها کتون های اصلی بدن هستند که با حفظ یک رژیم کتوژنیک در بدن جمع می شود. رژیم های مناسب غذایی برای کاهش وزن می توانند تا حدی به کنترل اپیدمی چاقی کمک کنند.  This h as  be en created by GSA Content Generat᠎or DEMO !

آیا رژیم کتوژنیک خوب است

این باعث میشود بدن شما از چربی ذخیره شده برای انرژی استفاده کند که منجر به کاهش وزن میشود. در نهایت باید گفت رژیم کتوژنیک به رژیم کم کربوهیدراتی و چربی بالا شهرت دارد، این اسم نباید شما را فریب دهد چرا که رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات نشان داده است که نه تنها چربی را افزایش نمیدهد بلکه باعث میشود تا کلسترول مفید خون شما بهبود یابد. رژیم کتو برای کاهش وزن مناسب به نظر میرسد اما مهمترین خاصیت آن را میتوان کاهش قند خون دانست. باید بدانید که رژیم کتوژنیک فقط پرهیز از غلات تصفیه شده و هله هوله و قند و شیرینی نیست. نکته جالب دیگه این هست که بعد از یک مدت استفاده از این رژیم، دیگه قند بدنتون افت پیدا نمیکنه. امیدواریم با تنوع مطالبی که در زمینه رژیمهای غذایی برای تندرستی و سلامتی شما در نت نوشت میگذاریم بهترین روش را برای خودتان پیدا کنید. اغلب مردم در این مرحله تسلیم میشوند و رژیم و ورزش را رها می کنند و وزنشان به سرعت افزایش پیدا کرده و بیشتر از قبل هم می شود. ممکن است در ابتدای رژیم غذایی کتوژنیک، احساس سردرد، خستگی و ضعف، سرگیجه، حالت تهوع، عدم تمرکز، کاهش انگیزه و کج خلقی داشته باشید که همه ی این موارد از علایم تب کتو می باشد.

مقدار متعادلی پروتئین و چربی برای شام بخورید تا احساس انرژی کنید و تودهی عضلانی بسازید. ممکن است احساس ضعف شدید داشته باشید و بخواهید میان وعدههای ناسالم بخورید. رژیم کتو مصرف چندین غذا را محدود میکند، به ویژه میوههای غنی از مواد مغذی، غلات کامل و حبوبات ممکن است مقادیر توصیه شده از ویتامینها و مواد معدنی را تامین نکند. به طور کلی هر غذایی که دارای کربوهیدرات زیادی باشد باید در هنگام استفاده از رژیم لاغری کتوژنیک مصرفش محدود شود. بهترین چیز در مورد این رژیم این است که بدن شما حتی هنگام خواب کالری میسوزاند، بنابراین نیازی به ورزش زیاد ندارید. رژیم کتوژنیک هدفمند به فرد این اجازه را میدهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. رژیم کتو که به عنوان رژیم کتوژنیک نیز شناخته می شود ، نوع خاصی از رژیم غذایی است که در آن کربوهیدرات کم مصرف می شود اما محتوای چربی ها و پروتئین ها در مواد غذایی بالا نگه داشته می شود. در این مدت وزن زیادی از دست خواهید داد زیرا کتوز به شما کمک میکند چربی بسوزانید. شما به زودی وزن خود را به دست خواهید آورد و هفتهها استقامت و صبر شما از بین میرود.

در نهایت لقمههای کوچکِ قهوهای طلایی خوش طعمی خواهید داشت که تقریباً کنار هر وعده غذایی شما جای میگیرند. که در نتیجه این مطالعه تمام مشخصات منی در هر دو بیمار به وضوح بهبود یافت. در نتیجه ، علاوه بر بهبود قابل توجه در پروفایل های متابولیکی و هورمونی ، به نظر می رسد که این مطالعه از کارآیی کاهش وزن توسط یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری (VLCKD)در بهبود تحرک و مورفولوژی اسپرم بیماران چاق پشتیبانی می کند. در مقالهای که به صورت جداگانه در خصوص فواید رژیم کتوژنیک صحبت کردیم، به این موضوع اشاره شد که کاهش وزن تنها مزیت انواع رژیمهای کتوژنیک نیست. از آنجایی که در این رژیم غذایی، برخی از مواد غذایی به طور کامل حذف می شود و برخی نیز به اندازه به بدن نمی رسد به همین دلیل زنان باردار و زنان شیرده نباید از این رژیم غذایی استفاده نمایند. رژیم کتوژنیک MCT کلاسیک و تعدیلشده، هر دو به یک اندازه مؤثرند و تفاوتشان در تحملپذیری، بهلحاظ آماری، قابل توجه و چشمگیر نیست. بهتر است هر دو زرده و سفیده تخم مرغ را بخورید، زیرا بیشتر مواد مغذی آن در زرده است.