پخش صداهای زیر آب می تواند به صخره های مرجانی در مبارزه با گرمایش جهانی کمک کند


سال 2023 گرم ترین سال ثبت شده در سیاره زمین بود – و این شامل اقیانوس های جهان می شود، جایی که رکوردها مانند دومینو سقوط کردند. هفته گذشته، حدود 5000 دانشمند در نیواورلئان برای نشست دوسالانه علوم اقیانوسی اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا گرد هم آمدند. جیمز دینین، خبرنگار محیط زیست، برای اندازه گیری دمای محققان، که تغییرات پس از تغییر در دریاها را مشاهده می کردند، آنجا بود. می توانید این بخش را حدود ساعت 05:00 در پخش کننده تعبیه شده بشنوید یا متن زیر را بخوانید.

رونوشت

جیمز دینین: در بزرگترین گردهمایی دانشمندان اقیانوسی جهان یک چیز در ذهن همه وجود داشت: گرما.

انگلیس: «گرمایش در چند دهه اخیر، به ویژه این گرمایش در سال 2023، این میدان را فرا گرفته است.»

جیمز: متیو انگلند یک اقیانوس شناس در دانشگاه نیو ساوت ولز در استرالیا است. او یکی از هزاران دانشمند اقیانوسی بود که در نیواورلئان گرد هم آمدند تا درباره آخرین تحقیقات در مورد آنچه در دریا اتفاق می افتد بحث کنند.

ارائه هایی در مورد همه چیز از انواع جدید اختاپوس گرفته تا ماهی های پرنده روباتیک وجود دارد. اما افزایش دما در حال دزدیدن نمایش است.

انگلستان: «سوزاندن سوخت‌های فسیلی، انتشار گازهای گلخانه‌ای ما در جو، می‌دانیم که گرمای محبوس شده است، می‌دانیم که ۹۰ درصد آن به اقیانوس‌ها رفته است.»

میانگین دمای سطح دریا در سال گذشته رکورد قبلی را شکست و حدود 0.2 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح سال 2022 بود. میزان گرما در 2000 متر بالای آب های اقیانوس ها نیز رکوردها را شکست. و امواج گرمای شدید دریایی از اقیانوس اطلس تا دریای ژاپن وجود داشت.

انگلیس: «این اولین سالی بود که در تمام رکوردها یافتن بخشی از اقیانوس که گرمتر از حد متوسط ​​نباشد دشوار بود.»

محققان در اینجا در حال تلاش برای درک عوامل و پیامدهای این همه گرما هستند.

راز پوشش یخی قطب جنوب را در نظر بگیرید که تا سال 2016 به طرز شگفت انگیزی قوی بود. در آن سال، به شدت کاهش یافت. در سال 2022 رکورد دیگری را ثبت کرد که در سال 2023 هنگامی که یخ در زمستان قطب جنوب بازیابی نشد، دوباره شکسته شد.

اما شاید واضح ترین قربانیان دمای سال 2023 صخره های مرجانی باشند. بخش های بزرگی از مرجان ها سفید شده و مرده اند، به ویژه در اطراف فلوریدا کیز در خلیج مکزیک.

ایان انوکس در اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده، صخره های موجود در کیز را مطالعه می کند. او می‌گوید دیدن مردن بسیاری از مرجان‌ها تجربه‌ای دردناک بود، اما فقط فوریت اقدام را به خانه رساند.

انوکس: «بعضی از مردم به این موضوع نگاه می‌کنند و مورد سرکوب قرار می‌گیرند. و من دقیقاً برعکس آن را دیده‌ام که دیدم مردم دور هم جمع می‌شوند و آنقدر انگیزه دارند که واقعاً کاری معنادار انجام دهند، تا بتوانند با این موضوع روبرو شوند.»

ایمی آپریل را در موسسه اقیانوس شناسی وودز هول در ماساچوست که در حال کار بر روی رویکردهای مختلف برای بازسازی اکوسیستم های مرجانی است. ایده های زیادی وجود دارد. اما یک رویکرد جدید که تیم او روی آن کار می کند، استفاده از صدای زیر آب است.

Apprill: صدا یک نشانه اساسی است که توسط موجودات صخره ای استفاده می شود. ما آن را به‌عنوان بخشی از استراتژی ارتباطی آن‌ها و چیزی که برای ایجاد آن محیط سالم به آن تکیه می‌کنند، می‌دانیم.»

در آزمایش‌هایی که در صخره‌ای در جزایر ویرجین انجام شد، محققان دریافتند که پخش ضبط‌شده اکوسیستم صخره‌های سالم در زیر آب، سرعت چسبیدن لاروهای مرجانی به صخره را افزایش می‌دهد. این می تواند به موثرتر کردن مرجان ها در مواجهه با افزایش دما کمک کند.

اپریل: این یک سال بی سابقه بود. اما قطعه ای که من به آن پایبند هستم و من را خوشبین نگه می دارد این است که ما تازه شروع کرده ایم، ما فقط سطح اجرای این راه حل ها را خراش می دهیم.

موضوعات: