موج گرما در حال حاضر بسیار بیشتر از دهه 1980 دوام می آورد


مردم در طول موج گرما در آمستردام خنک می شوند

کوئن ون ویل/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

تجزیه و تحلیل تمام امواج گرمایی که بین سال‌های 1979 تا 2020 در سراسر جهان رخ داده است، نشان می‌دهد که این موج‌ها در حال حاضر به طور متوسط ​​12 روز در مقایسه با 8 روز در شروع مطالعه ادامه دارند.

وی ژانگ از دانشگاه ایالتی یوتا می گوید، با ادامه گرم شدن سیاره، آنها حتی برای مدت طولانی تری باقی خواهند ماند. او می‌گوید: «بر اساس روند، تا حدود سال 2060 تا 16 روز دوبرابر می‌شود.

تیم ژانگ دریافتند که امواج گرما نه تنها برای مدت طولانی‌تری ادامه می‌یابد، بلکه بیشتر می‌شوند و آهسته‌تر حرکت می‌کنند، به این معنی که مکان‌های خاص باید شرایط موج گرما را بیشتر و برای مدت طولانی‌تر تحمل کنند.

در حالی که امواج گرما معمولاً به عنوان رویدادهایی در نظر گرفته می شوند که یک منطقه را تحت تأثیر قرار می دهند، منطقه تحت تأثیر گرمای شدید در طول زمان با حرکت سیستم های آب و هوایی مسئول شرایط گرم تغییر می کند.

سرعت حرکت امواج گرما از حدود 340 کیلومتر در روز در دهه 1980 به حدود 280 کیلومتر در روز در حال حاضر کاهش یافته است. علاوه بر این، سرعت کاهش سرعت در حال افزایش است.

از آنجایی که امواج گرما برای مدت طولانی‌تری ادامه می‌یابد، علیرغم سرعت متوسط ​​آهسته‌ترشان، مسافت بیشتری را طی می‌کنند و مسافت کل از حدود 2500 کیلومتر به حدود 3000 کیلومتر افزایش می‌یابد. این بدان معنی است که یک منطقه بزرگتر تحت تأثیر قرار می گیرد.

این مطالعه دلایل این روندها را بررسی نکرد. اما این تیم هشدار می‌دهد که تغییر به سمت امواج گرمای مکرر، کندتر و طولانی‌تر با گرم شدن سیاره منجر به اثرات مخرب‌تر بر جوامع و طبیعت خواهد شد، مگر اینکه اقدامات بیشتری برای جلوگیری از گرم شدن بیشتر انجام شود.

بیشتر مطالعات قبلی در مورد امواج گرما مکان ها یا مناطق خاصی را بررسی کرده اند. تیم ژانگ یکی از معدود افرادی است که به چگونگی حرکت امواج گرما در طول زمان نگاه می کند.

برای انجام این کار، تیم جهان را به یک شبکه تقسیم کرد. موج گرما به عنوان یک یا چند مربع شبکه ای تعریف می شود که دمای آنها بسیار بالاتر از میانگین سال های 1981 تا 2010 باشد – به طور خاص، بالاتر از 95 درصد دما در آن دوره – برای بیش از 3 روز.

این تیم دریافتند که امواج گرما به دلیل شرایط حاکم تمایل به حرکت در جهات خاصی دارند. به عنوان مثال، در استرالیا تمایل شدیدی برای حرکت امواج گرما به سمت جنوب شرقی وجود دارد، در حالی که در آفریقا آنها تمایل به حرکت به سمت غرب دارند.

آندریا بونیش از دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان، که درگیر یکی از معدود مطالعات دیگر بود، می‌گوید: «بسیار جالب می‌بینم که همه آن ویژگی‌های موج گرما را ببینم که نمی‌توان امواج گرما را در نظر گرفت. امواج گرما به عنوان سیستم های متحرک

به گفته بونیش، با این حال، زمانی که نوبت به فهمیدن اینکه برای سازگاری با دنیای داغ‌تر چه باید کرد، ارزیابی‌های منطقه‌ای ممکن است مفیدتر از ارزیابی‌های جهانی باشد.

او همچنین اشاره می‌کند که اعداد، مثلاً، تداوم موج گرما، به شدت بستگی دارد که تیم چگونه موج گرما را تعریف کند. با تعاریف مختلف، روند کلی یکسان باقی می ماند، اما اعداد می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند. او می‌گوید: «این باید هنگام بررسی مقادیر عددی دقیق در نظر گرفته شود.

دیوید کیلینگز از دانشگاه فلوریدا می گوید مطالعات دیگر نشان داده اند که طوفان ها نیز کندتر حرکت می کنند.

بنابراین این بدان معناست که این رویدادهای فوق‌العاده خطرناک در هر مکان طولانی‌تری به طول می‌انجامد و تأثیرات آن بیشتر احساس خواهد شد. به طور کلی، هر چه جمعیت بیشتر در معرض شرایط موج گرما قرار گیرد، میزان بستری شدن و مرگ در بیمارستان بیشتر می شود.

موضوعات:

  • تغییرات آب و هوایی/
  • آب و هوای شدید