لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون –


لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون می‌تواند به شما کمک کند تا قند خونتان را پایین نگه دارید. اگرچه عواملی مانند وزن بدن، فعالیت جسمانی، استرس و ژنتیک نیز نقش مهمی در تنظیم قند خون دارند، پیروی از یک رزیم سالم برای کنترل قند خون از اهمیت زیادی برخوردار است. در حالیکه برخی از غذاها حاوی قند بالایی هستند و می‌توانند منجر به نوسانات قند خون شوند، برخی دیگر از غذاها می‌توانند به تنظیم قند خون کمک کنند. بنابراین در این مقاله از مجله اینترنتی می‌خواهیم شما را با این غذاها آشنا کنیم.

 لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون

لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون به صورت زیر است:

بروکلی و جوانه بروکلی

سولفورافان نوعی ایزوتیوسیانات است که دارای خواص کاهش دهنده قند خون است. این ماده شیمیایی گیاهی از طریق واکنش آنزیمی در زمانی که بروکلی خرد می‌شود تولید می‌شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند که عصاره بروکلی دارای تاثیرات آنتی دیباتی است که باعث کاهش قند خون می‌شود. بهترین روش استفاده از بروکلی و جوانه آن این است که آن را به صورت خام بخورید.

 

غذاهای دریایی

غذاهای دریایی مانند ماهی و صدف منبع عالی پروتئین، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها، املاح معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که ممکن است به تنظیم سطوح قند خون کمک کنند.

پروتئین برای تنظیم قند خون ضروری است و از افزایش سطح قند خون پیشگیری می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مقدار بالایی از ماهی پر چرب مانند ماهی سالمون و ساردین به بهبود تنظیم سطح قند خون می‌کند، از این رو غذاهای دریایی را جزو لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون قرار داده‌ایم.

 

کدو حلوایی و دانه کدو حلوایی

کدو حلوایی سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است که انتخاب خوبی برای لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون است. در واقع، کدو حلوایی درمان سنتی دیابت در بسیای از کشورهای دنیا از جمله مکزیک و ایران است.

کدو حلوایی غنی از کربوهیدارت‌هایی به‌نام پلی ساکاریدها است که باعث تنظیم سطوح قند خون می‌شود. تعداد محدودی از مطالعات علمی نشان داده‌اند که مصرف پودر و یا عصاره کدو حلوایی باعث کاهش سطوح فشار خون می‌شود. دانه کدو حلوایی نیز سرشار از چربی‌های سالم و پروتئین است که انتخاب برای کنترل سطح قند خون است.

 

مغزدانه و کره مغزدانه

تحقیقات نشان داده‌اد که خوردن مغزدانه‌ها ممکن است روش خوبی برای تنظیم سطوح قند خون باشد. در یک مطالعه کوچک که بر روی 25 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام گرفت، مصرف بادام زمینی و بادام در طول روز باعث کاهش سریع سطوح قند خون می‌شود.

 

بامیه   

بامیه غنی از ترکیباتی است که باعث کاهش قند خون می‌شوند مانند پلی ساکاریدها و آنتی‌اکسیدان‌های فلاونوئید. دانه‌های بامیه درمان خوبی برای دیابت هستند. البته برای این مورد هنوز تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

 

تخم کتان

تخم کتان غنی از فیبر و چربی‌های سالم است و ممکن است به کاهش سطوح قند خون کمک کند. می‌توانید تخم کتان را در لیست مواد غذایی پایین آورنده قند خون قرار دهید.

 

لوبیا  و عدس

لوبیا و عدس غنی از منیزیم، فیبر و پروتئین هستند. این مواد مغذی ممکن است به کاهش سطوح قند خون کمک کنند. این مواد غذایی غنی از فیبر قابل حل و نشاسته مقاوم هستند که به هضم آهسته غذا کمک می‌کنند و ممکن است واکنش قند خون بعد از وعده غذایی را بهتر کند. البته در مقاله دیگری به طور کامل توضیح داده‌ایم که آیا آبگوشت قند دارد؟ حتماً این مقاله را هم مطالعه کنید.

 

دانه چیا

خوردن دانه چیا ممکن است به تنظیم قند خون  کمک کند. برخی مطالعات مصرف دانه چیا را به کاهش سطوح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین مرتبط دانسته‌اند. البته باید از خوردن خوراکی های مضر برای قند خون هم خودداری کنید.

کلم پیچ

کلم پیچ حاوی ترکیبات متعددی است که به کاهش سطوح قند خون بدن کمک می‌کند از جمله فیبر و آنتی‌اُکسیدان‌های فلاونوئیدی. یک مطالعه بر روی 24 نفر نشان داد که مصرف 7 الی 14 گرم یک غذایی که حاوی کلم پیچ است به‌طور چشمگیری به کاهش سطوح قند خون بدن کمک می‌کند.

 

کلام آخر

در این به لیست مواد غذاهای پایین آورنده قند خون اشاره کردیم و شما را با این مواد غذایی آشنا کردیم. فراموش نکنید که پیروی از یک الگوی رژیم غذایی سالم برای کنترل بهینه قند خون ضروری است. چه دیابت داشته باشید و چه نداشته باشید یا بخواهید خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهید، مواد غذایی که در این لیست آوردیم ممکن است به کاهش سطوح قند خون بدنتان کمک کنند. همچنین این نکته را هم به یاد داشته باشید که علاوه بر پیروی از یک رژیم غذایی سالم باید ورزش هم بکنید.

 

 

لینک منبع

 

 

 



Source link