شرکت ایمپلنت مغز ایلان ماسک Neuralink تاییدیه آزمایش انسانی را دریافت کرد


Neuralink می گوید که مجوز انجام اولین آزمایشات انسانی خود را دارد

Neuralink می گوید که مجوز انجام اولین آزمایشات انسانی خود را دارد

SOPA Images Limited/Alamy

شرکت Neuralink در 25 مه اعلام کرد که از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای یک مطالعه بالینی بر روی انسان تاییدیه دریافت کرده است.

Neuralink ساخته شده است اعلامیه در توییتر: “ما هیجان زده هستیم که به اشتراک بگذاریم که تاییدیه FDA را برای راه اندازی اولین مطالعه بالینی خود در انسان دریافت کرده ایم.” در این توییت آمده است که این تایید “نماینده اولین گام مهمی است که روزی به فناوری ما اجازه می دهد تا به افراد زیادی کمک کند”.

این شرکت همچنین گفت که استخدام هنوز برای آزمایش باز نشده است و هنوز جزئیات بیشتری در مورد آنچه محاکمه در پی خواهد داشت ارائه نکرده است.

Neuralink چیست؟

Neuralink در سال 2016 توسط ایلان ماسک و گروهی از دانشمندان و مهندسان با هدف نهایی ساخت دستگاه‌هایی که با مغز انسان ارتباط برقرار می‌کنند – هم خواندن اطلاعات از نورون‌ها و هم تغذیه مستقیم اطلاعات به مغز، شکل گرفت. تاکنون این شرکت موفقیت های متفاوتی داشته است.

در سال 2020، ماسک نمونه اولیه رابط مغز و کامپیوتر Neuralink را برای اولین بار به صورت عمومی نشان داد. نمونه اولیه به شکل یک سکه بود که سیم هایی به یک طرف آن وصل شده بود. قسمت دایره ای شکل در جمجمه قرار می گیرد و سیم ها چند میلی متر در سطح مغز قرار می گیرند.

به عنوان بخشی از آن اعلامیه، تیم Neuralink خوکی را نشان داد که دستگاهی برای نظارت بر نورون‌های پوزه‌اش کاشته شده بود و سیگنال‌هایی تولید می‌کرد که حیوان پوزه خود را به غذا یا زمین لمس می‌کرد، و دیگری که به‌طور ایمن دستگاه را کاشته و سپس خارج کرده بود. . یک سال بعد، این شرکت نشان داد که چگونه یک میمون می تواند بازی ویدیویی کلاسیک را انجام دهد پنگ با استفاده از دستگاه خود این شرکت پس از مرگ برخی از میمون‌ها در آزمایش‌ها و گزارش‌هایی مبنی بر رفتار بد با سایر میمون‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

دستگاه‌های مشابهی برای تشخیص و پردازش سیگنال‌های مغزی توسط آزمایشگاه‌های تحقیقاتی برای کمک به افراد فلج برای راه‌رفتن مجدد، ساخت ویلچر کنترل‌شده توسط ذهن و امکان برقراری ارتباط افراد مبتلا به سندرم قفل‌شده استفاده شده است.

Neuralink بلافاصله به آن پاسخ نداد دانشمند جدیددرخواست نظر

موضوعات: