خشکسالی شدید برای گیاهان بدتر از آن چیزی است که فکر می کردیم


یکی از پناهگاه هایی که برای تقلید از خشکسالی شدید استفاده می شود، این پناهگاه در محدوده آزمایشی دشت مرکزی، کلرادو

یکی از پناهگاه هایی که برای تقلید از خشکسالی شدید استفاده می شود، این پناهگاه در محدوده آزمایشی دشت مرکزی، کلرادو

ملیندا اسمیت

با توجه به آزمایشات انجام شده در 100 سایت در سراسر جهان، بهره وری علفزارها در طول خشکسالی شدید بسیار بیشتر از آنچه تصور می کردیم کاهش می یابد. این یافته نشان می دهد که گیاهان ممکن است برای مقابله با خشکسالی های مکرر و شدیدی که انتظار می رود تغییرات آب و هوایی به همراه داشته باشد، مبارزه کنند.

ملیندا اسمیت از دانشگاه ایالتی کلرادو و همکارانش پناهگاهی طراحی کردند که می‌توان آن را روی یک قطعه زمین قرار داد و روی آن نوارهای پلاستیکی قرار داد تا مقداری از باران را از پوشش گیاهی زیر منحرف کند.

اسمیت و تیمش با همکاری سایر محققان در سراسر جهان توانستند چنین پناهگاه هایی را در 100 مکان چمن یا بوته زار در شش قاره نصب کنند.

اسمیت می‌گوید، برای هر مکان، تیم هدف آن را تقلید از خشکسالی شدیدی برای منطقه در نظر گرفت – خشکسالی که هر صد سال یک بار دیده می‌شود. به عنوان مثال، یک سایت بارانی تر در اروپا، نوارهای پلاستیکی بیشتری بر روی پشت بام در مقایسه با مکان های خشک تر دارد تا خشکسالی را بهتر شبیه سازی کند.

پس از یک سال، تیم دریافت که برخی از آزمایش‌ها در تکرار شرایط خشکسالی موفقیت‌آمیز بودند و برخی کمتر به دلیل بارندگی بالاتر از حد متوسط ​​در مناطق خاص.

44 سایتی که خشکسالی شدید را تجربه کردند، رشد گیاه را 38 درصد برای مراتع و 21 درصد برای بوته زارها کاهش دادند. اسمیت می‌گوید: «بزرگ بود»، و افزود که کاهش رشد گیاه به‌طور قابل‌توجهی شدیدتر از آن چیزی بود که محققان در مطالعات گذشته مشاهده کرده بودند.

آنها همچنین دریافتند که مناطق خشک تر با تنوع زیستی کمتر به ویژه در برابر خشکسالی آسیب پذیر هستند. اسمیت می گوید: “محل های خشک در حال حاضر در لبه هستند.” “آنها در سیستم خود بافر زیادی برای مقابله ندارند.”

اسمیت امیدوار است که این بینش‌ها بتواند مدل‌های آب و هوای جهانی را که تا کنون نقش خشکسالی در چرخه کربن را دست کم گرفته‌اند، بهبود بخشد.

موضوعات: