حقیقت عجیب در مورد کالری و اینکه چرا برچسب های مواد غذایی آنها را بسیار اشتباه می کنند


برچسب حقایق تغذیه PRJWHE روی جعبه کراکر - ایالات متحده آمریکا

وقتی در دنیای پیچیده تغذیه حرکت می کنید، کالری دریافتی بسیار ساده به نظر می رسد. اندازه گیری مستقیم انرژی در غذای ما، کالری در قلب توصیه های معمولی کنترل وزن قرار دارد. بیش از حد مصرف کنید، یا به اندازه کافی بسوزانید، وزن اضافه خواهید کرد. می خواهید لاغر شوید؟ کمتر بخورید و بیشتر حرکت کنید. همانطور که گفته می شود، “کالری یک کالری یک کالری است”. با این حال، کمی عمیق‌تر حفاری کنید و متوجه می‌شوید که به این سادگی نیست.

این ایده بدن به عنوان یک کوره و غذا به عنوان سوخت آن توسط Wilbur Atwater در قرن 19 رایج شد. او به این نتیجه رسید که سه جزء اصلی یا درشت مغذی وجود دارد که با آنها می‌توان کالری هر ماده غذایی را محاسبه کرد: پروتئین و کربوهیدرات‌ها حاوی 4 کالری در هر گرم هستند، در حالی که چربی‌ها حاوی 9 کالری هستند. هر کجا.

اما در مورد نحوه مصرف غذا فکر کنید و اولین مشکل خود را حل کنید. گیلز یئو، متخصص ژنتیک در دانشگاه کمبریج و نویسنده این کتاب، می گوید یک پرتقال بگیرید چرا کالری ها به حساب نمی آیند. یک پرتقال عمدتاً کربوهیدرات یا شکر است. وقتی آب پرتقال می نوشید، بدن شما قند را جذب می کند [quickly] یئو می‌گوید، زیرا نیازی به هضم نیست. با این حال، بخش‌های پرتقال بخورید، و انرژی لازم است تا دستگاه گوارش روی فیبر کار کند و قند را استخراج کند. یئو می‌گوید: «از نظر فیزیولوژیکی، بدن شما کارهای کاملاً متفاوتی با آن انجام می‌دهد، دقیقاً با همان کالری دریافتی.

به عنوان مثال، آب پرتقال باعث افزایش سریعتر سطح قند خون نسبت به قسمت های پرتقال می شود و افزایش منظم قند خون…