کاهش چربی شکمی با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی چربی شکم را مورد هدف قرار داده اند ، که برخی از آنها مواد منظم رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهد شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم است. این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. طبیعی در تنظیم فشار خون نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه 111 بزرگسال وجود داشت که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی داشتند که در گروه دیگر مشاهده نشد.

حتی اگر روزانه یک آووکادو کامل نمی خورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و تا آنجا که ممکن است یک استراتژی هوشمندانه برای محافظت از سلامتی شما است.

2. مغزهای خوراکی

جوز هندی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای است و حاوی چربی های سالم ، پروتئین گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی است. مواد مغذی زیادی وجود دارد که ممکن است بزرگسالان از آنها کمبود داشته باشند ، از جمله منیزیم ، که باعث سلامت روان و خواب خوب می شود.

بزرگسالانی که به طور منظم حداقل 7 گرم آجیل شامل بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کنند ، نمایه توده بدنی خود را نشان می دهند. فشار کمتر از کسانی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. اندازه کمر آنها نیز کوچکتر است که نشان دهنده تجمع چربی شکمی است.

اگر به مغزهای خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به وعده غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده مصرف کنید.

3. عدس

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما معمولاً از آن غافل می شویم. این لنز نه تنها فاقد گلوتن است ، بلکه مقرون به صرفه ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و فوق العاده مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را برای بیش از پنج سال دنبال کرد. نشان داده شد که هر 10 گرم فیبر محلول مصرفی ، تجمع چربی احشایی را 3.7 درصد کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم حرکت روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

کاهش چربی شکمی با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان

4. غلات کامل

با توجه به محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو ، بسیاری از مردم از غلات اجتناب می کنند. با این حال ، غلات کامل می توانند تعدادی از مزایای سلامتی ، از جمله کاهش چربی شکم را داشته باشند. مطالعه ای روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که مصرف غلات سبوس دار با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم مرتبط هستند.

به جای اجتناب از غلات کامل ، مصرف مقادیر متوسط ​​غلات کامل را با توجه به نیازهای انرژی خود در نظر بگیرید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید باید غذاهای کوچکتر و در زمان فعالیت بیشتر غذاهای بزرگتر بخورید. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین AD به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم استخوان و سلامت روان مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با چربی احشایی در مردان با افزایش چربی کل بدن و چربی احشایی مرتبط است.

ماهی آزاد وحشی یکی از بهترین منابع ویتامین D است. یک وعده چهار اونسی از این ماهی (113 گرم) می تواند 80 درصد از مقدار ویتامین D روزانه را تأمین کند. می توانید ماهی قزل آلا را به شکل های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی یا ماهی قزل آلا نمی خورید ، نه ماهی مورد علاقه خود ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند مقداری شیر گیاهی بخورید یا مکمل هایی از این ویتامین مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی را تأمین می کند.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و همچنین در میزان و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان اینجا را کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

اصفهان متخصص تغذیه است


مطالب پیشنهادی:

6 روش مصرف امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم غذایی بوی بد دهان را از بین ببرید

لاغری نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید