آیا شش وعده غذایی در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


اکثر مردم هنگام شروع عادات غذایی جدیدی را شروع می کنند ، از هر 10 مورد 9 مورد با 3 وعده غذایی اصلی معمول و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می شود. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای رژیم به ما توصیه می شود. با این حال ، این الگوی رژیم م theثرترین نبود.

در واقع ، تحقیقات نشان می دهد که اگر شما به همان تعداد کالری در 24 ساعت مصرف کنید ، هیچ تفاوتی در متابولیسم بین خوردن در روز 6 و خوردن در روز 3 وجود ندارد!

پس چرا به ایده “خوردن شش وعده غذا در روز برای افزایش متابولیسم بدن” اهمیت می دهید؟ خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما گرسنه می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، ذخیره آن را به شکل چربی آغاز می کند.”

در این مورد به شما اطمینان دهید این اتفاق در مدت کوتاهی رخ نخواهد داد.

پاسخ ساده به اینکه چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ تعصبات تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که در بسیاری از مشتریانم در محل کار می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد که مصرف 3 وعده غذایی در روز ، در صورت لزوم ، میان وعده (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) برای سازگاری و به طور کلی بهترین است ، و احتمال پرخوری (یا کالری) را کاهش می دهد.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم ، این فرصت را داریم که بیش از حد غذا بخوریم – به ویژه وقتی که تمام روز گرسنه هستیم. اگر زمانی که فرصت داریم این کار را انجام دهیم تا زمانی که احساس خوبی نداشته باشیم (که معمولاً وقتی غذاهای بزرگتر را کمتر می خوریم) این اتفاق می افتد ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه آنها در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید 2 وعده غذایی بسته بندی کنم و وقتی در ساعت 5 بعد از ظهر بیرون می روم سر کار ، آن را با خود ببرم؟

آیا باید ساعت را روی گوشم بگذارم تا دقیقاً بدانم چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذایی بزرگتر در طول روز مفیدتر است. این به ما این امکان را می دهد که به جای غذا خوردن برای حفظ معده خود احساس سیری و سیری کنیم. علاوه بر این ، ما آزادی روانی بیشتری در مورد غذا داریم. بنابراین ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم ، زیرا 6-5 ساعت قبل از شروع گفتن بدنمان فرصت داریم. دوباره گرسنه ام!

این می تواند نمایشی برای شما باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به “رژیم” و “محدودیت” فکر می کنند!

با این حال ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا بر کل روز شما غلبه دارد و به نظر نمی رسد سیر هستید ، ممکن است بخواهید آن را تغییر دهید!

چالش ما برای شما:

به جای خوردن چندین وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! ممکن است این ترفند ساده را برای شما تغییر دهند!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید