پیتر سینگر در مورد حقوق حیوانات، مزارع اختاپوس و چرایی گونه گرایی هوش مصنوعی


تصویر پیش فرض New Scientist

کتاب پیتر سینگر رهایی حیوانات به گفته اینگرید نیوکرک، فعالی که می‌گوید، زمانی که در سال 1975 منتشر شد، یک «بمب فلسفی» بود که می‌گوید «مردم – از جمله خود من – را وادار کرد که آنچه می‌خوریم، لباس‌هایمان و درک ما از حیوانات را تغییر دهند».

سینگر که اکنون استاد اخلاق زیستی در دانشگاه پرینستون است، استدلالی فلسفی برای اصلاح رفتار بشر با حیوانات ارائه کرد و اعمالی مانند آزمایش حیوانات و خوردن گوشت را به این دلیل محکوم کرد که حیوانات به همان اندازه حق دارند که بدون درد و رنج زندگی کنند.

گرچه به الهام بخشیدن به جنبش مدرن حقوق حیوانات کمک کرد، دیدگاه های سینگر در مورد اخلاق حیوانات برای مدت طولانی از جریان اصلی دور بود. برای چندین دهه، بسیاری از افراد دیگر با گیاهخواران و وگان ها با حیرت و عصبانیت رفتار می کردند. مزارع کارخانه رونق گرفت.

اکنون، ما درک عمیق‌تری از هوش بسیاری از حیوانات، از خوک گرفته تا اختاپوس، و همچنین شواهدی داریم که نشان می‌دهد گیاه‌خواری – که محبوب‌تر از همیشه است – برای سلامتی و محیط‌زیست ما مفید است. و با این حال مصرف جهانی گوشت و ماهی همچنان در حال افزایش است، برنامه‌هایی برای اولین مزرعه اختاپوس در جهان در حال انجام است و تغییرات آب و هوایی فزاینده بسیاری از حیوانات را به سمت انقراض سوق می‌دهد. در مقابل این پس زمینه، سینگر تجدید نظر کرده است رهایی حیوانات برای مخاطبان قرن بیست و یکم

او می گوید دانشمند جدید چگونه تفکر او در مورد حقوق حیوانات تغییر کرده است، چرا باید گوشت گاو برای کمک به مردم آسیب دیده از تغییرات آب و هوایی مالیات گرفته شود و زندگی اخلاقی در حال حاضر چگونه است.

مادلین کاف: برای کسانی که با استدلال های شما آشنا نیستند، در مورد رفتار بشریت با حیوانات در کجا ایستاده اید؟

پیتر سینگر: فکر می‌کنم بحث‌های اصلی که در سال 1975 مطرح کردم…