ما می دانیم که بچه ها چگونه خواندن را یاد می گیرند، پس چرا در آموزش آنها کوتاهی می کنیم؟


تصویر پیش فرض New Scientist

CALLIE LIPKIN/ سهام گالری

بیش از 5000 سال پس از اختراع نوشتن، شما فکر می کنید که ما به طور کامل بهترین راه را برای آموزش خواندن به مردم می یابیم – بالاخره سواد یک مهارت کلیدی در اکثر جوامع است. اما شما در اشتباه هستید. نه تنها دانشمندان مدت‌هاست در مورد مؤثرترین روش‌ها اختلاف نظر دارند، بلکه استدلال‌های آنها به یک «جنگ خواندن» سیاسی دهه‌ها بر سر چگونگی آموزش خواندن انگلیسی به کودکان دامن زده است.

در همین حال، تعداد زیادی از کودکان برای رسیدن به استانداردهایی که باید برای سن خود تلاش کنند، تلاش می کنند. سال گذشته، تنها 33 درصد از کودکان 9 و 10 ساله در ایالات متحده به عنوان خوانندگان ماهر یا پیشرفته ارزیابی شدند. مارک سیدنبرگ، عصب شناس شناختی در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون می گوید: «ایالات متحده برای مدت طولانی در آموزش خواندن به کودکان ضعیف عمل کرده است. و مشکل به کشورهای انگلیسی زبان محدود نمی شود: همچنین در مورد نحوه آموزش خواندن زبان های دیگر به کودکان سردرگمی وجود دارد.

یک میدان جنگ کلیدی، یک تکنیک آموزشی است که به نام آوازی شناخته می شود. در ایالات متحده، سواد ضعیف اغلب به دلیل داشتن صدای صوتی بسیار کم در کلاس درس مقصر شناخته می شود. اما، به طرز گیج کننده ای، محققان سال گذشته استدلال کردند که کودکان در انگلستان با آموزش بیش از حد صداهای صوتی شکست می خورند. ریشه مشکل در اینجا نهفته است: درک اینکه بچه‌ها چگونه خواندن را یاد می‌گیرند یک چیز است و به نظر می‌رسد که فهمیدن بهترین روش آموزش به آنها کاملاً چیز دیگری است. خبر خوب این است که محققان، که شروع به ورود به کلاس درس کرده‌اند، سرانجام با نحوه ترجمه بینش خود برای بهبود آموزش و در نهایت پایان دادن به جنگ‌های خواندن آشنا می‌شوند.

برای 400 سال…