فوران آتشفشان شیولوچ در روسیه روستاهای مجاور را در خاکستر فرو می برد


اخبار زنده علامی.  2PM361B این عکس جزوه منتشر شده توسط اولگ بوندارنکو، رئیس ناحیه شهری اوست-کامچاتسکی در روز سه شنبه، 11 آوریل 2023، خاکستر آتشفشانی را نشان می دهد که پس از فوران آتشفشان شیولوچ در شبه جزیره کامچاتکا در شرق دور روسیه، زمین را در منطقه اوست-کامچاتسکی پوشانده است.  شیولوچ، یکی از فعال ترین آتشفشان های روسیه، روز سه شنبه فوران کرد و ابرهایی از خاکستر را تا 20 کیلومتری به آسمان پرتاب کرد و مناطق وسیعی را با خاکستر پوشاند.  (رئیس ناحیه شهرداری اوست-کامچاتسکی، اولگ بوندارنکو از طریق AP) این یک تصویر اخبار زنده Alamy است و ممکن است بخشی از معامله فعلی Alamy شما نباشد.  اگر مطمئن نیستید، لطفاً برای بررسی با تیم فروش ما تماس بگیرید.

خاکستر آتشفشانی که پس از فوران آتشفشان شیولوچ در روسیه در 11 آوریل، زمین را در منطقه اوست-کامچاتسکی پوشانده است.

Associated Press/Alamy Stock Photo

آتشفشان شیولوچ، یکی از فعال ترین آتشفشان های روسیه، فوران کرده و ابر عظیمی از خاکستر را به بیرون پرتاب کرده است که روستاهای مجاور را پوشانده و هشدارهای هوانوردی را به دنبال داشته است.

این آتشفشان که در خاور دور شبه جزیره کامچاتکا است، درست بعد از نیمه شب 11 آوریل شروع به فوران کرد. به گفته مقامات روسی، ابر عظیمی از دود و خاکستر به آسمان پرتاب می شود. آخرین فوران بزرگ آن در سال 2007 بود.

بر اساس گزارش های خبری، تا 8.5 سانتی متر خاکستر آتشفشانی در روستای کلیوچی نشست کرده است.

دانیلا چبروف، مدیر بخش کامچاتکا در ژئوفیزیک روسیه به خبرگزاری رویترز گفت:او به ارتفاع 20 کیلومتری رسید، ابر خاکستر به سمت غرب حرکت کرد و ریزش بسیار شدید خاکستر در روستاهای مجاور رخ داد.

https://www.youtube.com/watch?v=0oPQeOv0pxQ

با این حال، تیم واکنش به فوران آتشفشانی کامچاتکا (KVERT) گزارش داد که ستون تنها به 8 کیلومتر بالاتر از سطح دریا رسیده است.

اگر این ستون به ارتفاع 20 کیلومتری می رسید، ممکن است به استراتوسفر نفوذ کرده باشد که می تواند پیامدهایی برای آب و هوای جهانی داشته باشد. در استراتوسفر، گازهای آتشفشانی مانند دی اکسید گوگرد می توانند به سرعت متراکم شوند و ذرات معلق سولفات را تشکیل دهند و بیشتر تابش خورشید را به فضا منعکس کنند و اثر خنک کنندگی کوتاه مدت دارند.

به عنوان مثال، فوران کوه پیناتوبو در فیلیپین در سال 1991، یک ابر خاکستر را به 19 کیلومتری جو فرستاد. طبق گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، این زمین پس از فوران به مدت سه سال، تا 0.7 درجه سانتیگراد در اوج برخورد خود، سطح زمین را خنک کرد.

KVERT با توجه به فوران مداوم شیولوچ، اخطار قرمز رنگی برای هوانوردی صادر کرده و هشدار داده است که انفجارهای خاکستر تا ارتفاع 15 کیلومتری “ممکن است در هر زمانی رخ دهد” و “هواپیمای بین المللی و کم پرواز” را تحت تاثیر قرار دهد.

این گزارش گفت که ابرهای خاکستر حدود 430 کیلومتر به سمت جنوب و غرب آتشفشان در حال حرکت هستند. ویدئوهای منتشر شده در رسانه های اجتماعی نشان می دهد که خاکستر جاده ها و اتومبیل ها را در منطقه Ust-Kamchatsky، در حدود 90 کیلومتری آتشفشان، پوشانده است.

شبه جزیره کامچاتکا یکی از متمرکزترین مناطق برای فعالیت های آتشفشانی در جهان است. این شبه جزیره که به عنوان “سرزمین آتش و یخ” نیز شناخته می شود، دارای 29 آتشفشان فعال است. تصور می شود که آتشفشان شیولوچ در طول 10000 سال گذشته حداقل 60 بار فوران کرده است.

موضوعات: