سگ هایی که به جای کیبل، غذای خام می خورند، سلامت روده بهتری دارند


بر اساس نظرسنجی از 7000 صاحب، سگ‌هایی که بیشتر غذای سگ می‌خورند، 29 درصد بیشتر از سگ‌هایی که غذای خام مصرف می‌کنند، دچار مشکلات گوارشی می‌شوند.

زندگی


9 فوریه 2023

توله سگ در حال خوردن از یک کاسه

به نظر می رسد رژیم غذایی توله سگ بر خطر ابتلا به بیماری های گوارشی در زندگی بعدی او تأثیر می گذارد

شاتراستاک/سویتلانا سونیاشنا

توله‌هایی که عمدتاً غذای سگ می‌خورند در مقایسه با توله‌هایی که از غذاهای باقی‌مانده یا گوشت خام استفاده می‌کنند، در سال‌های بعدی زندگی با مشکلات بیشتری در سلامت روده‌شان مواجه می‌شوند.

Anna Hielm-Björkman در دانشگاه هلسینکی فنلاند و همکارانش از بیش از 7000 صاحب سگ در فنلاند در مورد آنچه که آنها بین سال های 2009 تا 2019 به حیوانات خانگی خود غذا می دادند، نظرسنجی کردند.

محققان در این دوره چندین بار از صاحب سگ‌ها نظرسنجی کردند و همچنین از آن‌ها پرسیدند که آیا سگ‌شان مشکلات گوارشی را تجربه کرده است که سه هفته یا بیشتر طول بکشد – همچنین به عنوان آنتروپاتی مزمن (CE) شناخته می‌شود.

تیم تحقیقاتی می خواستند تأثیر رژیم غذایی سگ در سنین پایین را بر سلامت روده در بزرگسالی مشخص کنند. به گفته Hielm-Björkman، رژیم غذایی سگ در فنلاند تا حد زیادی می تواند به سه دسته تقسیم شود: غذای سگ، باقی مانده غذای پخته شده صاحبان آنها و غذاهای غیرفرآوری شده مانند گوشت خام، ماهی و انواع توت ها.

محققان دریافتند که 22 درصد از سگ ها در بزرگسالی به CE مبتلا می شوند، معمولاً در سن 1 و نیم سالگی.

رژیم غذایی آنها به عنوان یک توله سگ (در سن بین 2 ماه تا 6 ماه) به شدت با این که آیا CE در زندگی بعدی ایجاد شده است یا نه، ارتباط دارد. احتمال ابتلا به این عارضه در سگ هایی که بیشتر از غذای سگ تغذیه می کردند، در مقایسه با سگ هایی که بیشتر غذاهای خام مصرف می کردند، 29 درصد بیشتر بود. با این حال، این نوع مطالعه نمی تواند ثابت کند که آیا رژیم غذایی سگ ها مسئول نرخ بالاتر بیماری است یا خیر.

Hielm-Björkman می گوید مشخص نیست که چرا غذای سگ ممکن است منجر به مشکلات سلامت روده شود. او می گوید که غذای سگ عمدتاً از کربوهیدرات ها تشکیل شده است که سگ ها به مقدار زیادی از آنها نیاز ندارند. او می‌گوید: «ممکن است همان تأثیری را داشته باشد که خوردن شکر ساده روی انسان‌ها دارد – باعث التهاب با درجه پایین می‌شود».

او می گوید: «به افراد زیادی آموزش داده شده است که غذای سگ یک رژیم غذایی متعادل را تشکیل می دهد، اما وقتی شروع به استفاده از غذاهای دیگر در رژیم غذایی سگ می کنید، می بینید که بسیاری از بیماری ها ناپدید می شوند.

Hielm-Björkman می گوید که میکروبیوم سگ ها ممکن است به سادگی برای خوردن غذاهای غیرفرآوری شده مناسب تر باشد.

او به صاحبان توصیه می کند که سعی کنند رژیم غذایی سگشان تا حد امکان متنوع باشد و حداقل 20 درصد آن از غذای خام تشکیل شده باشد.

بیشتر در مورد این موضوعات: